Pētniecība, menedžments un mārketings rekreācijā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes pētniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli. Dot iespēju apgūt ar rekreāciju saistītus uzņēmējdarbības pamatus, apgūt rekreācijas menedžmenta ar rekreācijas jomu saistītu menedžmenta procesu, klasteru nozīmi uzņēmējdarbībā rekreācijā. Dot iespēju apgūt ar rekreācijas jomu saistītus mārketinga pamatus, zīmola veidošanas pamatprincipus.
Priekšzināšanas
Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot rekreācijas pētījumos pielietojamās kvalitatīvās metodes, to pielietojumu un analīzi. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. 3. Izprot rekreācijas menedžmenta un mārketinga jēdzienu, rekreācijas pakalpojumu piedāvājumu un pieprasījumu Latvijā, rekreācijas pakalpojumu cenu veidošanos un ar rekreāciju saistītu projektu veidošanu, vadību, kontroli. 4. Pārzin uzņēmuma stratēģijas veidošanas pamatprincipus. Pārzin dažādas mārketinga teorijas. Pārzina uzņēmuma pakalpojumu pārdošanas veicināšanas paņēmienus un metodes. 5. Izprot motivācijas teorijas un to pielietošanu praksē darbinieku motivācijai un pakalpojuma mērķa grupas motivācijai.
Prasmes
1.1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes un organizēt pētījumu rekreācijā. 2. Prot patstāvīgi strādāt ar videoanalīzes programmām un izstrādāt zinātnisku prezentāciju. 3. Prot izstrādāt rekreācijas pakalpojuma projektus un informēt mērķa auditoriju par savas darbības rezultātiem. 4. Prot formulēt rekreācijas uzņēmuma misiju, vīziju un pamatot uzņēmuma stratēģijas izstrādes nepieciešamību.
Kompetences
1.1. Prasmīgi organizē pētījumus rekreācijā, analizē pētījuma rezultātus pielietojot kvalitatīvo datu apstrādes programmas. 2. Risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Patstāvīgi var veikt jebkura sporta veida pedagoģiski biomehānisko videoanalīzi ar datorprogrammu palīdzību. 4. Prasmīgi analizē mārketinga tendences, pieprasījumu un piedāvājumu pakalpojumiem rekreācijas jomā. 5. Prasmīgi pielieto iegūtās zināšanas rekreācijas pakalpojuma projektu izstrādē. 6. Pārzin savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšanas un pilnveidošanas paņēmienus un metodes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Videoanalīze - sportisko aktivitāšu novērtējums |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
Videoanalīze Sportisko aktivitāšu novērtējumam ar programmu Kinovea. |
||
|
2.
Kvalitatīvā pētniecība - pedagoģiskais novērojums |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
Datu ieguve (novērojums), interpretācija un apstrāde ar kvalitatīvās pētniecības programmu ATLAS.ti Rezultātu analīze. Secinājumu veidošana. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudes darbs menedžmentā |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
2.
Pārbaudes darbs mārketingā |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
3.
Rekreācijas pakalpojuma reklāmas izveide un prezentācija |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma norise
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uzņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana.
Jēdzienu “Menedžments” skaidrojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība.
Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte.
Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā.
Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam;
Klāsteru veidošanās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls.
Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā.
Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos
|
|
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
|
|
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma norise
|
|
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
|
|
Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uzņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana.
Jēdzienu “Menedžments” skaidrojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība.
Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte.
Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā.
Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
1
|
Tēmas
|
Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.
|
|
Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam;
Klāsteru veidošanās
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
1
|
Tēmas
|
Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls.
Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā.
Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls.
Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā.
Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Casey A., Goodyear V.A., Armour K.A. (2014) Digital Technologies and Learning in Physical Education: Pedagogical cases. 949. lpp. (akcpetējams izdevums)
Dombrova E. (2008) Radošais mārketings. Biznesa augstskola Turība. (akcpetējams izdevums)
Freijers V. (2011) Tūrisma mārketings. Biznesa augstskola Turība. (akcpetējams izdevums)
Hurd A.R., BarcelonaJ., Zimmerman J., Ready J. (2023) Leisure Services Management. 2nd Edición. Human Kinetics.
Kmenta R. (2023) Stop selling, start asking - The most powerful psychological questioning techniques to boost your sales success: A practical sales guide for managers, ... and salespeople (Business in a nutshell), VoV media, 181.lpp.
Papildu literatūra
Mārtinsone K. (2011) Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa.
Špona A., Cehlova Z. (2004) Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka.
Kroplijs A., Raščevska M. (2010) Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.