Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecība, menedžments un mārketings rekreācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_497
Zinātnes nozare
Citas veselības un sporta zinātņu apakšnozares; Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes pētniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli. Dot iespēju apgūt ar rekreāciju saistītus uzņēmējdarbības pamatus, apgūt rekreācijas menedžmenta ar rekreācijas jomu saistītu menedžmenta procesu, klasteru nozīmi uzņēmējdarbībā rekreācijā. Dot iespēju apgūt ar rekreācijas jomu saistītus mārketinga pamatus, zīmola veidošanas pamatprincipus.

Priekšzināšanas

Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Izprot rekreācijas pētījumos pielietojamās kvalitatīvās metodes, to pielietojumu un analīzi. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. 3. Izprot rekreācijas menedžmenta un mārketinga jēdzienu, rekreācijas pakalpojumu piedāvājumu un pieprasījumu Latvijā, rekreācijas pakalpojumu cenu veidošanos un ar rekreāciju saistītu projektu veidošanu, vadību, kontroli. 4. Pārzin uzņēmuma stratēģijas veidošanas pamatprincipus. Pārzin dažādas mārketinga teorijas. Pārzina uzņēmuma pakalpojumu pārdošanas veicināšanas paņēmienus un metodes. 5. Izprot motivācijas teorijas un to pielietošanu praksē darbinieku motivācijai un pakalpojuma mērķa grupas motivācijai.

Prasmes

1.1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes un organizēt pētījumu rekreācijā. 2. Prot patstāvīgi strādāt ar videoanalīzes programmām un izstrādāt zinātnisku prezentāciju. 3. Prot izstrādāt rekreācijas pakalpojuma projektus un informēt mērķa auditoriju par savas darbības rezultātiem. 4. Prot formulēt rekreācijas uzņēmuma misiju, vīziju un pamatot uzņēmuma stratēģijas izstrādes nepieciešamību.

Kompetences

1.1. Prasmīgi organizē pētījumus rekreācijā, analizē pētījuma rezultātus pielietojot kvalitatīvo datu apstrādes programmas. 2. Risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Patstāvīgi var veikt jebkura sporta veida pedagoģiski biomehānisko videoanalīzi ar datorprogrammu palīdzību. 4. Prasmīgi analizē mārketinga tendences, pieprasījumu un piedāvājumu pakalpojumiem rekreācijas jomā. 5. Prasmīgi pielieto iegūtās zināšanas rekreācijas pakalpojuma projektu izstrādē. 6. Pārzin savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšanas un pilnveidošanas paņēmienus un metodes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Videoanalīze - sportisko aktivitāšu novērtējums

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Videoanalīze Sportisko aktivitāšu novērtējumam ar programmu Kinovea.

2.

Kvalitatīvā pētniecība - pedagoģiskais novērojums

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Datu ieguve (novērojums), interpretācija un apstrāde ar kvalitatīvās pētniecības programmu ATLAS.ti Rezultātu analīze. Secinājumu veidošana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudes darbs menedžmentā

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite
2.

Pārbaudes darbs mārketingā

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite
3.

Rekreācijas pakalpojuma reklāmas izveide un prezentācija

20,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma norise
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma datu analīze, kodēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma datu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma datu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uzņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana. Jēdzienu “Menedžments” skaidrojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība. Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte. Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā. Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam; Klāsteru veidošanās
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls. Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā. Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma norise
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma datu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uzņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana. Jēdzienu “Menedžments” skaidrojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība. Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte. Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā. Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.
Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam; Klāsteru veidošanās
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls. Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā. Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls. Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā. Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Casey A., Goodyear V.A., Armour K.A. (2014) Digital Technologies and Learning in Physical Education: Pedagogical cases. 949. lpp. (akcpetējams izdevums)

2.

Dombrova E. (2008) Radošais mārketings. Biznesa augstskola Turība. (akcpetējams izdevums)

3.

Freijers V. (2011) Tūrisma mārketings. Biznesa augstskola Turība. (akcpetējams izdevums)

4.

Hurd A.R., BarcelonaJ., Zimmerman J., Ready J. (2023) Leisure Services Management. 2nd Edición. Human Kinetics.

5.

Kmenta R. (2023) Stop selling, start asking - The most powerful psychological questioning techniques to boost your sales success: A practical sales guide for managers, ... and salespeople (Business in a nutshell), VoV media, 181.lpp.

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone K. (2011) Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa.

2.

Špona A., Cehlova Z. (2004) Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka.

3.

„Komerclikums”.

4.

Kroplijs A., Raščevska M. (2010) Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.