Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Profesionālā ētika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_163
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas par personu datu aizsardzību izglītības vidē. Komunikācija un informācijas apmaiņa ar vecākiem, kolēģiem (skolas, ārpus skolas vidē). Komunikācija un informācijas saturs ar audzēkņiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par personu datu aizsardzību izglītības vidē. Iegūst zināšanas par komunikāciju un informācijas apmaiņu ar vecākiem, kolēģiem (skolas, ārpus skolas vidē), par juridiska rakstura un ētikas jautājumiem pielāgoto fizisko aktivitāšu ietvaros. Pārzina profesionālās ētikas atslēgas vārdus, profesionālās ētikas veidus, morāles struktūru, ētiskos vadības stilus.

Prasmes

1.Plānot tādus pētnieciskos un metodiskos procesa principus, kas atbilst pedagoģiskai ētikai. Formulēt profesionālās ētikas būtību, pamatjēdzienus, funkcijas, sporta un veselības pedagoga ētika. Korporatīvās, biznesa un sporta ētikas pamatprasības, principi, normas un vērtības. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiskajā darbībā, pamatojot un paredzot rīcību un sekas.

Kompetences

1.Pielietot pedagoģiskās metodes un darbības savas kompetences ietvaros, celt savas profesijas prestižu, cienīt jebkura audzēkņa, vecāka, kolēģa viedokli un tiesības. Apzinās atbildību par savas darbības sekām, demonstrē augstu skolotāja pašapziņu un cieņu pret audzēkni un to ģimeni. Spēj patstāvīgi un komandā risināt tikumiskās audzināšanas problēmas. Sporta speciālista ētikas problēmas, izmantojot mūsdienīgas metodes un komunicēšanas metodes. Pārzina ētiskos stilus. Spēj izvērtēt ētikas kodeksus. Izteikt personisko viedokli, veikt kritisku pašanalīzi, saistot teoriju ar praktiski ētisko aspektu izvēlētajā profesionālās darbības jomā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām. 1. Personu datu aizsardzība izglītības vidē. 2. Komunikācijas un informācijas apmaiņa ar vecākiem, kolēģiem (skolas, ārpus skolas vidē). 3. Komunikācijas un informācijas saturs audzēkņiem. Literatūras studijas - Analītiska eseja par ētisko vērtību nozīmi sportā, prezentācija par izvēlētās profesionālās kvalifikācijas ētiku. Profesionālās ētikas kodeksu izvērtējums - Rakstiska analīze. Prezentācijas izstrāde. Profesionālās ētikas aktualitātes – zinātniskā raksta recenzija un prezentācijas izveide - Rakstisks darbs versijā + publiska uzstāšanās. Gatavoties gala pārbaudījumam - Rakstisks pārbaudījums.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas trīs kontroldarbos. 1. Personu datu aizsardzība izglītības vidē. 2. Komunikācijas un informācijas apmaiņa ar vecākiem, kolēģiem (skolas, ārpus skolas vidē). 3. Komunikācijas un informācijas saturs audzēkņiem. Sagatavo praktiskā darba teorētisko pamatojumu komandas darbā, veikt teorētiskā pamatojuma sagatavošanu, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana izmērāmu mērķu izvirzīšanai audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. Studiju kursam noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trim paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības, atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību literatūrai, jāveic to interpretēšana. Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2.Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskās vērtības sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības un darba kultūras būtība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta un veselības pedagoga ētika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta un veselības pedagoga ētika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta un veselības pedagoga ētika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskie vadības stili komunikācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskie vadības stili komunikācijā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR).

Citi informācijas avoti

1.

Scheuer, C., & Thill, J.L. (2015). Ethics and Values in Physical Education. Physical Education and Sport for Democracy and Human Rights (SPORT), EPAS, EC.