Periodontoloģijas preklīniskais un klīniskais kurss
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 20, tsk@rsu.lv, +371 67455560
Par studiju kursu
Mērķis
- Sniegt 3. studiju gada zobārstniecības studentiem vispusīgu izpratni par periodonta slimību etioloģiju, patoģenēzi, klasifikāciju un diagnostikas principiem, akcentējot pierādījumos balstītu, pacientvērstu un ilgtspējīgu pieeju periodontoloģiskajā aprūpē.
- Attīstīt prasmes un kompetences periodonta slimību riska faktoru identificēšanā, klīniskajā izmeklēšanā un ārstēšanas plānošanā, kā arī praktizēt pareizu un efektīvu periodontālo instrumentu pielietošanu un neķirurģiskās terapijas metodes, integrējot tās ar ķirurģiskās un uzturošās terapijas principiem.
- Veicināt spēju patstāvīgi un atbildīgi īstenot kvalitatīvu un drošu periodontālo aprūpi, ievērojot darba vides ergonomiku un infekcijas kontroles prasības, kā arī attīstīt profesionālās sadarbības iemaņas starpdisciplinārā veselības aprūpes komandā, uzsverot ilgtermiņa pacientu labklājību un ilgtspējīgu ārstēšanas rezultātu nodrošināšanu.
Priekšzināšanas
Studējošajiem jābūt apguvušiem zināšanas cilvēka anatomijā, histoloģijā un fizioloģijā, kā arī vispārīgajā patoloģijā, ar īpašu uzsvaru uz galvas un kakla anatomiju. Nepieciešamas pamatzināšanas par mutes dobuma slimībām un to diagnostikas principiem. Vēlamas arī zināšanas par mutes dobuma mikrobioloģiju un farmakoloģiju.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie atpazīs un klasificēs periodontālos instrumentus pēc to veida un un uzbūves, aprakstīs to dizaina īpatnības un izklāstīt asināšanas principus. Definēs katra instrumenta paredzēto lietojuma mērķi un identificēs atbilstošos mutes dobuma apvidus, kuros konkrētais instruments ir pielietojams.
Praktiskā ieskaite uz zobu fantoma • Starpsemestru ieskaite
2.Studējošie atpazīs un nosauks periodonta audu anatomiskās un histoloģiskās struktūras un uzskaitīs to fizioloģiskās funkcijas. Identificēs periodonta slimību etioloģiskos faktorus, raksturos patoģenētiskos mehānismus un to ietekmi uz periodonta audu struktūru un funkciju.
Starpsemestru ieskaite
3.Studējošie nosauks periodonta veselības novērtēšanas instrumentus un būtiskos klīniskos parametrus.
Starpsemestru ieskaite
4.Studējošie izklāstīs pacienta klīnisko izmeklēšanas datu saturu un nozīmi periodontālajā diagnostikā un ārstēšanas plānošanā.
Klīniskā gadījuma prezentācija
5.Studējošie atpazīs periodonta slimību atšķirīgas formas, klasificēs periodonta slimības un stāvokļus, formulēs periodontālās ārstēšanas pamatprincipus, nosauks ārstēšanas etapus un to secību, kā arī izklāstīs komandas sadarbības principus periodonta slimību aprūpē.
Teroētiskais eksāmens
6.Studējošie formulēs periodontoloģijas pamatprincipus, identificēs zinātniskās literatūras avotus padziļinātai tēmas izpētei.
Patstāvīgais darbs
Prasmes
1.Studējošie spēs pareizi adaptēt un pielietot periodontālos instrumentus uz zobu fantoma modeļa atbilstoši instrumenta lietojuma mērķim, kā arī demonstrēt to pareizu asināšanu.
Praktiskā ieskaite uz zobu fantoma
2.Studējošie spēs identificēt periodonta anatomiskās un histoloģiskās struktūras, sasaistīt tās ar klīniskās izmeklēšanas datiem un interpretēt slimības etioloģijas un patoģenēzes nozīmi diagnostikā un ārstēšanas plānošanā.
Starpsemestru ieskaite
3.Studējošie pratīs veikt klīnisko izmeklēšanu un piemērot atbilstošas instrumentu adaptācijas tehnikas, atraumatiski un ergonomiski pielietot periodontālos instrumentus pacienta mutē, ievērot infekcijas kontroles principus darba vietā.
Starpsemestru ieskaite
4.Studējošie pratīs sistemātiski iegūt un apkopot klīniskos datus, argumentēti izvērtēt ārstēšanas stratēģiju un tās iznākumu, kā arī sagatavot un pārliecinoši prezentēt strukturētu klīniskā gadījuma analīzi.
Klīniskā gadījuma prezentācija
5.Studējošie pratīs veikt periodonta izmeklēšanu un noteikt periodonta slimību diagnozi, izvērtēt slimību prognozi un sastādīt atbilstošu periodontālās ārstēšanas plānu. Pratīs diagnosticēt un nodrošināt neatliekamu ārstēšanu akūtu periodonta stāvokļu gadījumā, kā arī pielietot neķirurģiskās (konvencionālās) periodontālās ārstēšanas metodes. Studējošie spēs plānot ķirurģiskās un uzturošās ārstēšanas posmus, kā arī profesionāli novērtēt un interpretēt periodontālās terapijas rezultātus.
Klīniskais darbs
6.Studējošie spēs patstāvīgi sagatavoties pārbaudījumiem, izmantot zinātnisko literatūru profesionālās izaugsmes veicināšanai, veikt simulētu klīnisko gadījumu analīzi, kā arī sagatavot un prezentēt klīniskā gadījuma analīzi strukturētā veidā.
Patstāvīgais darbs
Kompetences
1.Studējošie spēs patstāvīgi un atbildīgi organizēt klīniskās darba vides ergonomiku, nodrošinot pareizu pacienta, apgaismojuma un ārsta pozicionēšanu, kā arī ievērojot drošas darba vides uzturēšanas un infekcijas kontroles prasības. Spēs izvēlēties periodontālos instrumentus klīniskajai situācijai atbilstoši un pielietot tos atraumatiski un efektīvi, integrējot teorētiskās zināšanas praktiskajā darbā.
Praktiskā ieskaite uz zobu fantoma • Starpsemestru ieskaite
2.Studējošie spēs integrēt zināšanas par periodonta anatomiju, histoloģiju, slimību etioloģiju un patoģenēzi klīniskajā darbībā, patstāvīgi un atbildīgi pieņemot lēmumus par periodonta slimību diagnostiku, profilaksi un ārstēšanu.
Klīniskais darbs
3.Studējošie spēs atbildīgi darboties klīniskajā vidē, ievērojot drošas darba vides un infekcijas kontroles prasības, integrēt teorētiskās zināšanas praktiskajā darbībā un profesionāli sadarboties ar kolēģiem.
Klīniskais darbs
4.Studējošie spēs patstāvīgi reflektēt par klīnisko pieredzi, integrēt teorētiskās zināšanas ar praktisko darbību un profesionāli argumentēs izvēlēto diagnostikas un ārstēšanas pieeju, demonstrēs gatavību uzņemties atbildību par klīniskā procesa izvērtēšanu un komunikāciju profesionālā vidē.
Klīniskā gadījuma prezentācija
5.Studējošie spēs profesionāli sadarboties ar pacientu un ārstniecības komandu, nodrošinot drošu un kvalitatīvu veselības aprūpi.
Klīniskais darbs
6.Studējošie spēs patstāvīgi analizēt un kritiski izvērtēt literatūras avotus par lekciju tēmām, integrēt iegūtās zināšanas un prasmes klīnisko situāciju izvērtēšanā un profesionālu secinājumu formulēšanā.
Patstāvīgais darbs
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavošanās pārbaudes darbiem; patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem par lekciju tēmām; simulētu klīnisko gadījumu analīze; klīniskā gadījuma prezentācijas sagatavošana. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Praktiskā ieskaite uz zobu fantoma |
-
|
Ieskaite
|
|
Studijiu kursa preklīniskās daļas noslēgumā studenti kārto praktisko ieskaiti, kuras laikā demonstrē periodontālo instrumentu atpazīšanu, raksturošanu, pareizu pacienta pozicionēšanu un ergonomisku ārsta darba pozu, kā arī instrumentu adaptācijas un pielietošanas prasmes uz zobu fantoma modeļa. Ieskaites novērtēšanas kārtība un kritēriji tiek publicēti e-studijās. |
||
|
2.
Starpsemestru ieskaite |
-
|
Ieskaite
|
|
Starppārbaudījums sastāv no divām atsevišķām daļām - praktiskās ieskaites un teorētiskās ieskaites.
|
||
|
3.
Klīniskais darbs |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie veic praktisku periodontālo aprūpi klīniskā vidē, strādājot ar reāliem pacientiem mācībspēka uzraudzībā. Kā daļu no klīniskā darba studenti demonstrē savu spēju piemērot teorētiskās zināšanas diagnostikas un ārstēšanas procesā, ievērot profesionālos un ergonomiskos principus, kā arī nodrošināt drošu un augstas kvalitātes aprūpi pacientiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta drošas darba vides uzturēšanai un infekciju kontroles un darba higiēnas prasību ievērošanai. Klīniskā darba novērtēšana balstās uz studenta klīnisko prasmju demonstrēšanu, pacientu ārstēšanas dokumentācijas kvalitāti un profesionālās attieksmes izpausmi. Novērtēšanas kārtība un kritēriji tiek publicēti e-studiju vidē. |
||
|
4.
Klīniskā gadījuma prezentācija |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie patstāvīgi sagatavo un prezentē vienu pabeigtu klīnisko gadījumu, kas ticis ārstēts studiju kursa praktiskajās nodarbībās. Prezentācijas ilgums nepārsniedz 15 minūtes. Pārbaudījuma mērķis ir attīstīt studējošā spēju dokumentēt, analizēt un prezentēt klīnisko gadījumu, saistot praktisko pieredzi ar teorētiskajām zināšanām periodontoloģijas jomā. Novērtēšanas kritēriji un prezentācijas paraugs tiek publicēti i e-studiju vidē. |
||
|
5.
Teroētiskais eksāmens |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studiju kursa noslēgumā noslēgumā studējošie kārto teorētisko eksāmenu, kas sastāv no 100 daudzatbilžu jautājumiem, aptverot visas studiju kursā apgūtās tēmas. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar instrumentiem un darbu preklīnikā, demonstrācija uz ģipša modeļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Periodontoloģijā izmantojamie instrumenti - pirmās un otrās izvēles instrumenti
|
|
Instrumentācija uz zobu fantomu modeļiem, instrumentu asināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Ārsta un pacienta optimāla pozīcija instrumentācijas laikā.
|
|
Instrumentācija uz zobu fantomu modeļiem, instrumentu asināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Ultraskaņas instrumenti un pulverstrūklas pulēšanas ierīces.
|
|
Instrumentācija uz zobu fantomu modeļiem, instrumentu asināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Instrumentācija uz zobu fantomu modeļiem, instrumentu asināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Instrumentācija uz zobu fantomu modeļiem, instrumentu asināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Starppārbaudījums - praktiskā ieskaite uz zobu fantoma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar darbu klīnikā un dokumentācijas aizpildīšanu, infekcijas kontroles pamatprincipiem. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
|
Darbs klīnikā. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Klīnikas specializētās telpas
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
|
Apmācība un izglītošana par mutes dobuma pašaprūpi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Klīnikas specializētās telpas
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā. Periodonta izmeklēšana kolēģim.
|
|
Vienkāršu higiēnas manipulāciju veikšana kolēģim.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Semestra praktiskā ieskaite
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Semestra teorētiskā ieskaite
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Mutes dobums kā ekoloģiska sistēma.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Periodonta slimību diagnostika - skrīnings, pacienta klīniskā un radioloģiskā izmeklēšana.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Periodontoloģijā izmantojamie instrumenti - pirmās un otrās izvēles instrumenti
|
|
Ārsta un pacienta optimāla pozīcija instrumentācijas laikā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Periodontālās ārstēšanas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads periodontoloģijā, instrumentācijas principi, instrumentu veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Periodonta uzbūve - anatomija un histoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Periodonta slimību etioloģija un patoģenēze. Klīniskie parametri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Periodonta un periimplanta audu slimību un stāvokļu klasifikācija.
|
|
Periodonta saikne ar sistēmiskām slimībām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Smaganu veselība un gingivīts. Smaganu slimības un stāvokļi, to etioloģija un patoģenēze, klasifikācija.
|
|
Periodontīts, etioloģija un patoģenēze, klasifikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze un diagnozes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Nekrotizējošās periodonta slimības - etioloģija un patoģenēze, klasifikācija
|
|
Klīnisko gadījumu analīze un diagnozes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Endodontiski periodontālie bojājumi un periodontālie abscesi - etioloģija un patoģenēze, klasifikācija.
|
|
Klīnisko gadījumu analīze un diagnozes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mukogingivālās deformācijas un stāvokļi.
|
|
Periimplanta audu slimības un stāvokļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze un diagnozes noteikšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Pacientu pieņemšana klīnikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
3
|
Tēmas
|
Klīniskā gadījuma prezentācija
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Periodonta ķirurģija - lēveroperācijas.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Reģeneratīvā periodonta ķirurģija.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Smaganu recesiju ārstēšana.
|
|
Klīniskā kroņa pagarināšana.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Periimplanta audu slimību neķirurģiskā ārstēšana.
|
|
Periimplantīta ķirurģiskā ārstēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Periodonta slimību ārstēšanas metodes un principi - etapi un to secība. Klīniskie soļi (S3 vadlīnijas).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Neķirurģiskā periodontālā ārstēšana - principi, mērķi un uzdevumi, metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ķirurģiskā periodontālā ārstēšana - principi, mērķi un uzdevumi, metodes.
|
|
Reģeneratīvā periodonta ķirurģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Gingivīts - diagnostika (klīniskie un radioloģiskie izmeklējumi), diferenciāldiagnostika, ārstēšana.
|
|
Periodontīts - diagnostika (klīniskie un radioloģiskie izmeklējumi), diferenciāldiagnostika, stadija/pakāpes, ārstēšana un rezultātu izvērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Komandas darbs un sadarbības principi periodontīta pacienta ārstēšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Antiseptiskie un antibakteriālie līdzekļi periodonta slimību ārstēšanā (pirmās un otrās izvēles medikamenti to indikācijas, kontrindikācijas, lietošanas režīms).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Periodontīta risks: novērtēšana, prognozēšana un agrīnās atpazīšanas stratēģijas.
|
|
Periimplanta audu slimību ārstēšanas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze - diagnostika un ārstēšanas plāna sastādīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Nekrotizējošās periodonta slimības un to ārstēšanas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Akūtie stāvokļi - periodonta abscesi un endodontiski periodontālie bojājumi, to diferenciāldiagnostika un ārstēšana
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
3
|
Tēmas
|
Noslēguma eksāmens (tests)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Newman M. G., Takei H., Klokkevold P. R., Carranza F. A. Carranza`s Clinical Periodontology. 14th edition, 2023Piemērots angļu valodas plūsmai
Lindhe J., Karring T., Lang N. P. Clinical Periodontology and Implant Dentistry. 7th edition, 2021.Piemērots angļu valodas plūsmai
Nield-Gehring, Jill S (Jill Shiffer). Fundamentals of Periodontal Instrumentation and Advanced Root Instrumentation. 8th edition, 2020.Piemērots angļu valodas plūsmai
Stāmere U., Strazdiņa-Ščerbakova A. Norādījumi periodonta un periimplanta audu slimību jaunās klasifikācijas pielietošanai klīniskajā praksē. Rīga: RSU, 2021
Proceedings from the 2017 World Workshop on the Classification of Periodontal and Peri-implant Diseases and Conditions, Journal of Periodontology: Volume 89, Issue S1Piemērots angļu valodas plūsmai
Sanz M, Herrera D, Kebschull M, Chapple I, Jepsen S, Beglundh T, Sculean A, Tonetti MS; Treatment of stage I-III periodontitis-The EFP S3 level clinical practice guideline. J Clin Periodontol. 2020 JulPiemērots angļu valodas plūsmai
Herrera D, Sanz M, Kebschull M, Jepsen S, Sculean A, Berglundh T, Papapanou PN, Chapple I, Tonetti MS; EFP Workshop Participants and Methodological Consultant. Treatment of stage IV periodontitis: The EFP S3 level clinical practice guideline. J Clin Periodontol. 2022 Jun;49 Suppl 24:4-71.Piemērots angļu valodas plūsmai
Herrera D, Berglundh T, Schwarz F, Chapple I, Jepsen S, Sculean A, Kebschull M, Papapanou PN, Tonetti MS, Sanz M; EFP workshop participants and methodological consultant. Prevention and treatment of peri-implant diseases-The EFP S3 level clinical practice guideline. J Clin Periodontol. 2023 Jun;50 Suppl 26:4-76.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Metodiskie norādījumi „Zobakmens noņemšanas tehnika”./Methodical instructions "Technique for removing tartar".Piemērots angļu valodas plūsmai
George, Marie D., et al. Ultrasonic Periodontal Debridement : Theory and Technique, John Wiley & Sons, Incorporated, 2014. ProQuest Ebook CentralPiemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Journal of Clinical PeriodontologyPiemērots angļu valodas plūsmai
EBSCO host web Dentistry and oral sciencesPiemērots angļu valodas plūsmai