Fotožurnālistika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par fotožurnālistikas būtību, tās vēsturi, žanriem un izmantojumu dažādos medijos.
Prasmes
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst prasmes atšķirt fotožurnālistikas funkcijas, žanrus, pieejas, praktiski strādāt ar fotogrāfiem.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs patstāvīgi iecerēt, plānot un veikt darbus fotožurnālistikā, pielietot zināšanas par nepieciešamās foto informācijas iegūšanu, izvērtēšanu un izmantošanu medijos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kursa ietvaros, katram studentam jāveido divi par semināra tēmu uzdoti darbi, kas jāprezentē semināros, divas literatūras esejas (līdz 5000 zīmēm) un viens teorētisks referāts par fotožurnālistiku kursa noslēgumā par kādu no lekcijās izskatītajām tēmām.
Literatūras studiju esejās jāatbild uz sekojošiem jautājumiem: ko esmu ieguvis/-usi, iepazīstoties ar šo tekstu? Kādu būtisku problēmu tas uzsver un atklāj? Kādi 2-3 aktuālie piemēri pasaules vai Latvijas mediju vidē atbilst aprakstītajām problēmām?
Rakstu darbi jānodod pirms katra attiecīgā semināra.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. līdzdalība lekcijās – 15%;
2. darbs semināru nodarbībās – 25%;
3. individuālie darbi – 25%;
4. eksāmens – 35%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Fotožurnālistikas priekšmets.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotožurnālistikas vēsture (1. daļa).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotožurnālistikas vēsture (2. daļa) un fotožurnālistika mūsdienās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotožurnālistikas tiesiskie un ētiskie aspekti, fotožurnālistikas autortiesību specifika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotožurnālistika mūsdienās. Tiesisko un ētisko normu pārkāpumi fotogrāfiju publikācijās medijos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotožurnālistikas žanri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medijos publicējamo fotogrāfiju izvēles kritēriji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medijam nepieciešamo fotogrāfiju avoti, redaktoru sadarbības ar fotoreportieriem pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfiju izmantošana dažādos medijos atbilstoši to formātam un auditorijai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskais darbs – sagatavot vēstījumu medijā, izmantojot fotogrāfijas. Vēstījuma prezentācija auditorijai un vēstījuma analīze, izmantojot arī citos studiju kursos iegūtās zināšanas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Keneth Kobre. Photojournalism. The Professional’s Approach. 6th edition. Oxford, Focal Press, 2008.
Photography. A Critical Introduction. Edited by Liz Wells. Routledge, New York, 2015.
Māris Grudulis. Ievads autortiesībās. Rīga, 2006.
Sjuzena Sontāga. Par fotogrāfiju. Rīga, 2006.
Photography Changes Everything. Edited by Martin Heiferman. Smithsonian Institute&Aperture Foundation, New York, 2012.
Scott Walden. Truth in Photography. In: Photography and Philosophy. Essays on the Pencil of Nature. Edited by Scott Walden. Wiley-Blackwell, 2010, Chichester, pp.91-110.
Cynthia Freeland. Photographs and Icons. In: Photography and Philosophy. Essays on the Pencil of Nature. Edited by Scott Walden. Wiley-Blackwell, 2010, Chichester, pp.50-69.
Jae Emerling. Photography. History and Theory. Routledge.London and New York, 2012, pp.82-113.
Lois Alvin Day. Ethics in Media Communications.Wadsworth. Boston, pp.119-122.
Paul Martin Lester. Visual Communication. Images with Messages.Wadsworth. Boston, 2000, pp. 57-92, 202-227, 350-355.
David Levi Strauss. Between te Eyes. Essays on Photography and politics. Aperture. New York, 2003, pp.12-41, 71-78.
Photography Changes Everything.Edited by Martin Heiferman. Smithsonian Institute&Aperture Foundation, New York, 2012.
Deni Elliott, Paul Martin Lester. Visual Communication and Ethic of Images, 2002. Sk. internetā: http://commfaculty.fullerton.edu/lester/writings/imageethic.html
EPUK. The ABCD of UK PhotographicCopyrigh, 1999. Sk. internetā: http://www.epuk.org/resources/
NPPA. Best Practices for the Business of Independent Photojournalism. Sk. internetā:http://www.nppa.org/professional_development/business_practices/best_practices/