TV žurnālistika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie saprot audiovizuālo vēstījumu un televīzijas raidījumu veidošanas un interpretācijas principus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie veido ziņu sižetu, prot apvienot tekstu un attēlu vēstījumā.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie vērtē audiovizuālo vēstījumus un to kontekstuālās interpretācijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Padziļināt lekcijās iegūtās zināšanas, lasot obligāto literatūru; izpildīt 3 mājas darbus: 1) izveidot ziņu sižetu, 2) salīdzināt TV3 un LTV1 vakara ziņu raidījumus; 3) analizēt dokumentālās filmas vai raidījuma verbālos un vizuālos komponentus. Mājas darbus var izpildīt 2-4 studentu grupās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Izpildīti trīs mājas darbi (sižets 40% atzīmes, divas rakstiskas raidījumu analīzes pa 10%), rakstisks eksāmens (40%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Raidīijumu tipoloģija. Ziņu raidījumi: redakcijas darba rutīnas, notikumu atlase. Sižeta problēmjautājuma definīcija. Informācijas avotu izvēle.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Teksta un attēla mijiedarbība. Audiovizuālie kodi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ttelevīzijas auditorijas Latvijā: kurš ko skatās? Auditorijas mērīšana. Reitings un skatītāju daļa. Kā skatītāji interpretē televīzijas vēstījumus? Kodēšana un dekodēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sižeta filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņu raidījumu veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dokumentālie raidījumi un filmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Objektivitāte. Sabiedriskā un komerciālā televīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sižeta filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņu raidījumu veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teksta un attēla mijiedarbība. Audiovizuālie kodi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Raidīijumu tipoloģija. Ziņu raidījumi: redakcijas darba rutīnas, notikumu atlase. Sižeta problēmjautājuma definīcija. Informācijas avotu izvēle.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interviju un diskusiju raidījumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sižeta filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņu raidījumu veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Televīzijas skatīšanās paradumi. Auditorijas pētīšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Televīzijas skatīšanās paradumi. Auditorijas pētīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sižeta filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņu raidījumu veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Teksta un attēla mijiedarbība. Audiovizuālie kodi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teksta un attēla mijiedarbība. Audiovizuālie kodi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Raidīijumu tipoloģija. Ziņu raidījumi: redakcijas darba rutīnas, notikumu atlase. Sižeta problēmjautājuma definīcija. Informācijas avotu izvēle.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Allan, S. (2010) “News, Audiences and Everyday Life”. Pp. 121-122, 130-141 in News Culture.
Boyd, Andrew (2001) Broadcast journalism. Techniques of Radio and TV News. Oxford: Focal Press.
Hall, S. (2006) „Encoding/Decoding”, Pp. 163-173 in Media and Cultural Studies. Key Works.
Morley, D. (1992) Gender, domestic leisure and viewing practices. Pp. 123-162 in Television, Audiences and Cultural Studies.
Nichols, Bill (2001) Introduction to documentary. Bloomington: Indiana University Press.
Walters, Roger (1994) Broadcast Writing. McGriw-Hill.
Wasko, Janet (2005) A companion to television. London: Blackwell.
White, Ted and Frank Barnas (2010) Broadcast News: Writing, Reporting, and Producing. 5th Edition. London: Focal Press.
Dayan, D., E. Katz (1992) Media Events. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Papildu literatūra
Kruks, S., J. Juzefovičs (2007) Ziņas Latvijas televīzijās. LTV1, LTV7, TV3, LNT, TV5 un PBK ziņu raidījumu satura analīze. Rīga: NRTP.
Kruks, S., J. Juzefovičs, G. Kikusts, E. Kikuste (2007) Ziņas Latvijas televīzijās. LTV1, LTV7, TV3, LNT, TV5 un PBK ziņu raidījumu satura analīze. Rīga: NRTP.
Lange, P. (2014) Kids on Youtube. Walnut Creek, CA: Left Coast Press.
Millerson, G., J. Owens (2009) Television Production. 14th ed. Amsterdam: Elsevier.
Juzefovičs, J. (2012) Ziņas sabiedriskajā televīzijā. Valmiera: Vidzemes Augstskola.