Statisks attēls
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās attēlu teorijas un atziņas, pārvalda attēlu pētniecības metodoloģiju.
Prasmes
1.Spēj autonomi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem par statiskiem attēliem atbilstošas pētījumu metodes, ir veicis ieguldījumu zināšanu vai iemaņu paplašināšanā vai devis jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē, īstenojot oriģinālu pētījumu. Pētījums klasificējas starptautiski citējamas publikācijas līmenī.
Kompetences
1.Studējošie patstāvīgi izvirza aktuālas statisku attēlu pētījuma idejas, plāno, strukturē un spēj vadīt personīgu pētniecības projektu par statisku attēlu lietojumu vizuālajā kultūrā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavošanās semināriem, literatūras un informācijas materiālu izpēte un apguve. Patstāvīgu un grupu pētniecisko projektu izstrāde.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa pārbaudījums – eksāmens (50%). Lai saņemtu gala vērtējumu, nepieciešams veikt visus mājasdarbus un tiem jābūt prezentētiem semināros vai konsultāciju laikā (50%). Eksāmena vērtējums tiek izlikts par sava vizuālās kultūras pētnieciskā projekta izstrādi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads kursa saturā. Statiski attēli un to lietojums laikmetīgajā kultūrā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads statisku attēlu pētniecības metodoloģijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgā pētnieciskā projekta ieceres izveide.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgā pētnieciskā projekta ieceres izveide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēlu vizuālā rāmējuma analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fotogrāfija kā daļa no pētniecības projekta: dokumentācija, izpausme un fotostāsti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgā pētnieciskā projekta prezentācija un izvērtējums grupās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgā pētnieciskā projekta prezentācija un izvērtējums grupās.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Acton, M. (1997) Learning to Look at Paintings. London: Routledge.
Adler, J. (1989) `Origins of sightseeing', Annals of Tourism Research 16: 7-29.
Alpers, S. (1983) The Art of Describing: Dutch Art in the Seventeenth Century. London: John Murray.
Ang, I. (1989) `Wanted: Audiences. On the politics of empirical audience studies', in
E. Seiter, H. Borchers, G. Kreutzner and E.-M. Warth (eds), Remote Control: Television, Audiences, and Cultural Power. London: Routledge, pp. 96-105.
Back, L. and Quaade, V. (1993) `Dream utopias, nightmare realities: imagining race and culture within the world of Benetton', Third Text 22: 65-80.
Ball M.S. and Smith, G.W.H. (1992) Analyzing Visual Data. London: Sage
Barker, E. (ed.) (1999) Contemporary Cultures of Display. London: Yale University Press in association with The Open University.
Barrett, M. (1991) The Politics of Truth: From Marx to Foucault. Cambridge: Polity Press.
Barthes, R. (1973) Mythologies. Translated by A. Lavers. London: Paladin.
Barthes, R. (1977) Image-Music-Text. Edited and translated by S. Heath. London: Fontana.
Barthes, R. (1982) Camera Lucida: Re¯ections on Photography. Translated by R. Howard. London: Jonathan Cape.
Battersby, C. (1994) Gender and Genius: Towards a Feminist Aesthetics. London: Women's Press. 69
Baudrillard, J. (1988) Selected Writings. Edited by M. Poster. Cambridge: Polity
Bourdieu, P. (1984) Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste.
Bourdieu, P. and Darbel, A. with Schnapper, D. (1991) The Love of Art: European Art Museums and Their Public. Cambridge: Polity Press.
Butler, J. (1990) Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. London:
Crary, J. (1992) Techniques of the Observer: Vision and Modernity in the Nineteenth Century. London: MIT Press.
Debord, G. (1983) Society of the Spectacle. Detroit: Black and Red, Bloomington: Indiana University Press.
Doane, M.A. (1991) Femmes Fatales: Feminism, Film Theory, Psychoanalysis.
Dyer, G. (1982) Advertising as Communication. London: Methuen.
Dyer, R. (1990) Now You See It: Historical Studies on Lesbian and Gay Film.
Elkins, J. (1994) The Poetics of Perspective. Ithaca: Cornell University Press.
Leiss, W., Kline, S. and Jhally, S. (1986) Social Communication in Advertising: Persons, Products and Images of Well-Being. London: Methuen.
Mirzoeff, N. (1999) An Introduction to Visual Culture. London: Routledge.
Mitchell,J. (1974) Psychoanalysis and Feminism. London: Allen Lane.
Pryce, D. (1997) `Surveyors and surveyed: photography out and about', in L. Wells
Stafford, B.M. (1996) Good Looking: Essays on the Virtue of Images. London: MIT
Weber, R.P. (1990) Basic Content Analysis. London: Sage.