Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Statisks attēls

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_019
Zinātnes nozare
Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Stiprināt studējošo izpratni par statisku attēlu lietojumu vizuālajā kultūrā un pilnveidot pētnieciskās kompetences statisku attēlu analīzei.

Priekšzināšanas

Zināšanas un kritiska izpratne par statisku attēlu vēsturi, un statisku attēlu lietojumu vizuālajā kultūrā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās attēlu teorijas un atziņas, pārvalda attēlu pētniecības metodoloģiju.

Prasmes

1.Spēj autonomi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem par statiskiem attēliem atbilstošas pētījumu metodes, ir veicis ieguldījumu zināšanu vai iemaņu paplašināšanā vai devis jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē, īstenojot oriģinālu pētījumu. Pētījums klasificējas starptautiski citējamas publikācijas līmenī.

Kompetences

1.Studējošie patstāvīgi izvirza aktuālas statisku attēlu pētījuma idejas, plāno, strukturē un spēj vadīt personīgu pētniecības projektu par statisku attēlu lietojumu vizuālajā kultūrā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavošanās semināriem, literatūras un informācijas materiālu izpēte un apguve. Patstāvīgu un grupu pētniecisko projektu izstrāde. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju kursa pārbaudījums – eksāmens (50%). Lai saņemtu gala vērtējumu, nepieciešams veikt visus mājasdarbus un tiem jābūt prezentētiem semināros vai konsultāciju laikā (50%). Eksāmena vērtējums tiek izlikts par sava vizuālās kultūras pētnieciskā projekta izstrādi.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads kursa saturā. Statiski attēli un to lietojums laikmetīgajā kultūrā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads statisku attēlu pētniecības metodoloģijās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personīgā pētnieciskā projekta ieceres izveide.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personīgā pētnieciskā projekta ieceres izveide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēlu vizuālā rāmējuma analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fotogrāfija kā daļa no pētniecības projekta: dokumentācija, izpausme un fotostāsti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personīgā pētnieciskā projekta prezentācija un izvērtējums grupās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personīgā pētnieciskā projekta prezentācija un izvērtējums grupās.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Acton, M. (1997) Learning to Look at Paintings. London: Routledge.

2.

Adler, J. (1989) `Origins of sightseeing', Annals of Tourism Research 16: 7-29.

3.

Alpers, S. (1983) The Art of Describing: Dutch Art in the Seventeenth Century. London: John Murray.

4.

Ang, I. (1989) `Wanted: Audiences. On the politics of empirical audience studies', in

5.

E. Seiter, H. Borchers, G. Kreutzner and E.-M. Warth (eds), Remote Control: Television, Audiences, and Cultural Power. London: Routledge, pp. 96-105.

6.

Back, L. and Quaade, V. (1993) `Dream utopias, nightmare realities: imagining race and culture within the world of Benetton', Third Text 22: 65-80.

7.

Ball M.S. and Smith, G.W.H. (1992) Analyzing Visual Data. London: Sage

8.

Barker, E. (ed.) (1999) Contemporary Cultures of Display. London: Yale University Press in association with The Open University.

9.

Barrett, M. (1991) The Politics of Truth: From Marx to Foucault. Cambridge: Polity Press.

10.

Barthes, R. (1973) Mythologies. Translated by A. Lavers. London: Paladin.

11.

Barthes, R. (1977) Image-Music-Text. Edited and translated by S. Heath. London: Fontana.

12.

Barthes, R. (1982) Camera Lucida: Re¯ections on Photography. Translated by R. Howard. London: Jonathan Cape.

13.

Battersby, C. (1994) Gender and Genius: Towards a Feminist Aesthetics. London: Women's Press. 69

14.

Baudrillard, J. (1988) Selected Writings. Edited by M. Poster. Cambridge: Polity

15.

Bourdieu, P. (1984) Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste.

16.

Bourdieu, P. and Darbel, A. with Schnapper, D. (1991) The Love of Art: European Art Museums and Their Public. Cambridge: Polity Press.

17.

Butler, J. (1990) Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. London:

18.

Crary, J. (1992) Techniques of the Observer: Vision and Modernity in the Nineteenth Century. London: MIT Press.

19.

Debord, G. (1983) Society of the Spectacle. Detroit: Black and Red, Bloomington: Indiana University Press.

20.

Doane, M.A. (1991) Femmes Fatales: Feminism, Film Theory, Psychoanalysis.

21.

Dyer, G. (1982) Advertising as Communication. London: Methuen.

22.

Dyer, R. (1990) Now You See It: Historical Studies on Lesbian and Gay Film.

23.

Elkins, J. (1994) The Poetics of Perspective. Ithaca: Cornell University Press.

24.

Leiss, W., Kline, S. and Jhally, S. (1986) Social Communication in Advertising: Persons, Products and Images of Well-Being. London: Methuen.

25.

Mirzoeff, N. (1999) An Introduction to Visual Culture. London: Routledge.

26.

Mitchell,J. (1974) Psychoanalysis and Feminism. London: Allen Lane.

27.

Pryce, D. (1997) `Surveyors and surveyed: photography out and about', in L. Wells

28.

Stafford, B.M. (1996) Good Looking: Essays on the Virtue of Images. London: MIT

29.

Weber, R.P. (1990) Basic Content Analysis. London: Sage.