Mācīšana un mācīšanās sportā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studentu profesionālo kompetenci, veicinot vispusīgu izpratni par mūsdienu pedagoģijas principiem, pedagoģiskā darba būtību pedagoģiskajā praksē sporta vidē, apgūt izglītības un izglītošanās procesa saturu, funkcijas un sākotnējās pētniecības prasmes.
Priekšzināšanas
Priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais pārzina pedagoģijas teorētiskos pamatus un mācību procesa organizācijas principus sporta vidē, izglītošanās procesa teorētiskos un praktiskos aspektus, izprot mācību procesa īpatnības dažādos vecumposmos un sporta līmeņos, kā arī spēj piemērot mūsdienu didaktiskās pieejas treniņu un mācību situācijās.
Prasmes
1.Studējošais prot plānot, vadīt un pielāgot mācību procesu atbilstoši sportistu attīstības vajadzībām, spēj kritiski analizēt un reflektēt par mācīšanas efektivitāti, sadarboties ar sportistiem, vecākiem un kolēģiem, kā arī prasmīgi pielieto mūsdienīgas mācību metodes, tostarp digitālos rīkus sporta izglītībā un pielietot dažādus vadīšanas stilus dažāda vecuma auditorijā.
Kompetences
1.Studējošais spēj izstrādāt individualizētas un uz mērķiem orientētas mācību stratēģijas sportā, analizēt un pilnveidot mācīšanas rezultātus, ievērojot izglītības un sporta nozares prasības, un integrē teorētiskās zināšanas ar praktiskajiem treniņu un izglītības uzdevumiem, kā arī spēj realizēt prasmes un zināšanas izglītība praktiskajā īstenošanā un pētniecībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, patstāvīgā darba organizācija un uzdevumi: starppārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Līdzdalība |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Aktīva līdzdalība lekcijās, kā arī semināros un apmeklētība vismaz 70%. |
||
|
2.
Projekta darbs |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Individuālās tēmas padziļināta izpēte. |
||
|
3.
Eksāmens |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu pedagoģiskās tendences un to nozīme sporta izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu pedagoģiskās tendences un to nozīme sporta izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana mācību un treniņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana mācību un treniņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Daudzveidīgas mācību metodes un to pielietojums sporta mācību/treniņu procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Daudzveidīgas mācību metodes un to pielietojums sporta mācību/treniņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktika sporta kontekstā: mācību process izglītībā un sporta vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktika sporta kontekstā: mācību process izglītībā un sporta vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir pieaugušo izglītība? Kāda ir pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir pieaugušo izglītība? Kāda ir pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo nodarbību veidošanas likumsakarības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo nodarbību veidošanas likumsakarības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un radošās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē un treniņu procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un radošās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē un treniņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu pedagoģiskās tendences un to nozīme sporta izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana mācību un treniņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Daudzveidīgas mācību metodes un to pielietojums sporta mācību/treniņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktika sporta kontekstā: mācību process izglītībā un sporta vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir pieaugušo izglītība? Kāda ir pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo nodarbību veidošanas likumsakarības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un radošās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē un treniņu procesā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Oliņa, Z., Namsone, D., France, I. et al (2018). Mācīšanās lietpratībai. Latvijas Universitāte.
Fullan, M. (2018). Deep learning: engage the world, change the world. Thousand Oaks, California USAPiemērots angļu valodas plūsmai
Jolliffe,W., & Waugh, B. (2017). NQT: The Beginning Teacher’s guide to Outstanding practice. Sage Publications LTd.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Magana, S. (2017). Disruptive Classroom Technologies: A Framework for Innovation in Education. SAGEPiemērots angļu valodas plūsmai
Tomlinson, C.A. (2017). How to Differentiate Instruction in Academically Diverse Classrooms. 3rd Edition 3rd ed. ASCD, Alexandria VA USA.Piemērots angļu valodas plūsmai
Chatfield T. (2017). Critical Thinking: Your Guide to Effective Argument, Successful Analysis and Independent Study (2nd. Ed). SAGE Publications Ltd. NY.Piemērots angļu valodas plūsmai