Zinātnisko rakstu rakstīšana sporta zinātnē
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zinātnisko rakstu rakstīšanas, iesniegšanas, pārskatīšanas un publicēšanas procesu pārzināšana un izpratne.
Prasmes
1.Spēj kritiski diskutēt par sporta zinātņu nozares augstākā līmeņa žurnālu raksturojumiem un reitingiem. Spēj izskaidrot zinātniskā raksta būtiskās daļas un analizēt publicētos darbus.
Kompetences
1.Spēj sagatavot rakstu publicēšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Augstākā līmeņa sporta zinātnes zinātnisko žurnālu (raksturojums un klasifikācija) pārskatīšana. Nosaukuma un žurnāla izvēle raksta iesniegšanai. Zinātniskā raksta (eksperimentāla) rakstīšana sporta zinātnes jomā. Raksta grupu pārskatīšana pēc semināra rakstīšanas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
20% Praktiskais uzdevums I
20% Praktiskais darbs II
20% Kolokvijs
30% Uzrakstīt (eksperimentālu) rakstu
10% Aktīva dalība lekciju un semināru laikā
Noslēguma pārbaudījuma skala:
Nediferencēts (ieskaitīts, neieskaitīts, nav)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisku rakstu rakstīšana un publicēšana sporta zinātnes jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Autorība, žurnāla atlase raksta iesniegšanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Autorība, žurnāla atlase raksta iesniegšanai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rakstu pārskatīšanas process un redaktoru un recenzentu prasību izpilde, raksta pārveidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rakstu pārskatīšanas process un redaktoru un recenzentu prasību izpilde, raksta pārveidošana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Barnet, S., Bedau, H. A., & O\’Hara, J. (2017). Critical thinking, reading and writing : a brief guide to argument (9th ed.). Bedford/St. Martin’s.
2. Lindsay, D. R. (2020). Scientific writing: thinking in words (Second). CSIRO Publishing.
3. Ridley, D. (2012). The literature review : a step-by-step guide for students (2nd ed.). SAGE
Citi informācijas avoti
1. Garrard, J. (2017). Health sciences literature review made easy: The matrix method. Burlington, MA: Jones and Bartlett Learning.
2. Holmberg, H. C., & Sperlich, B. (2021). Some Personal Advice Concerning How to Write Precise, Concise and Eloquent Research Articles. Frontiers in sports and active living, 3, 648929.
3. O’Brien, B.,C., Harris, I., B., Beckman Th., J., Reed D., A., Cook, D.,A. (2014). Standards for Reporting Qualitative Research: A Synthesis of Recommendations. Academic Medicine 89(9):p 1245-1251, DOI: 10.1097/ACM.0000000000000388
4. Tong A., Sainsbury P., Craig J. (2007). Consolidated criteria for reporting qualitative research (COREQ): a 32-item checklist for interviews and focus groups. International Journal for Quality in Health Care, 19, 6, 349–357,