Operatīvās darbības tehniskie, taktiskie un metodiskie aspekti
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studējošie spēj: - izvērtēt optimālo operatīvi tehnisko līdzekļu pielietojumu noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā; - skaidrot normatīvo aktu prasības operatīvi tehnisko līdzekļu izmantošanā nacionālā līmenī un pārrobežu sadarbībā; - izzināt optimālās operatīvās darbības izmantošanas iespējas, kriminālmeklēšanas mērķu sasniegšanai.
Prasmes
1.Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studējošie spēj: - novērtēt tehnisko līdzekļu, operatīvās darbības metožu un līdzekļu izmantošanas iespējas noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā; - izvēlēties atbilstošu sadarbības veidu slepeno operāciju izmantošanā un slepeno palīgu iesaistē.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studējošie spēj novērtēt operatīvo situāciju un, atkarībā no sasniedzamā mērķa un apstākļiem, prot izraudzīties atbilstošu tehnisko līdzekļu un metožu nodrošinājumu, taktiski pareizi plānot operatīvās darbības pasākumu īstenošanu un novērtēt iegūto informāciju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti patstāvīgi studē operatīvās darbības subjektu instrukcijas, kas izdotas, atbilstoši Operatīvās darbības likuma 3. panta otrajai daļai.
Studenti patstāvīgi risina kāzusus un piedāvā risinājumus, kas saistīti ar operatīvi tehnisko līdzekļu, segorganizāciju, iefiltrēšanās operāciju izmantošanu un slepenās sadarbības īstenošanu noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā.
Kursa noslēgumā studenti kārto eksāmenu. Novērtējums, atbilstoši RSU Studiju reglamenta I kritērijiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tiek vērtēta studējošo aktivitāte semināros un piedāvātie kāzusu risinājumi (50% gala vērtējuma). Eksāmena vērtējums sastāda 50% kursa gala vērtējuma.
Novērtējums, atbilstoši RSU Studiju reglamenta I kritērijiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošanas, operatīvo pasākumu nodrošināšanā, tiesiskais regulējums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu pielietošanas specifika, novēršot un atklājot noziedzīgus nodarījumus ekonomikā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu pielietošanas specifika, novēršot un atklājot noziedzīgus nodarījumus ekonomikā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanā sevišķā veidā priekšnoteikumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanā sevišķā veidā priekšnoteikumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošana pārrobežu sadarbībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Operatīvās darbības pasākuma, kurā piemēroti tehniskie līdzekļi, plānošana un īstenošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Operatīvās darbības pasākuma, kurā piemēroti tehniskie līdzekļi, plānošana un īstenošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Segorganizāciju izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanai, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Segorganizāciju izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanai, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Segorganizāciju izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanai, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Segorganizāciju izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanai, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iefiltrēšanās operāciju izmantošana, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iefiltrēšanās operāciju izmantošana, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iefiltrēšanās operāciju izmantošana, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iefiltrēšanās operāciju izmantošana, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošanas, operatīvo pasākumu nodrošināšanā, tiesiskais regulējums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu pielietošanas specifika, novēršot un atklājot noziedzīgus nodarījumus ekonomikā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanā sevišķā veidā priekšnoteikumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko līdzekļu izmantošana pārrobežu sadarbībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Operatīvās darbības pasākuma, kurā piemēroti tehniskie līdzekļi, plānošana un īstenošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Segorganizāciju izmantošana operatīvās darbības pasākumu īstenošanai, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iefiltrēšanās operāciju izmantošana, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iefiltrēšanās operāciju izmantošana, noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un apkarošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slepenās sadarbības īstenošanas specifika noziedzīgu nodarījumu ekonomikā novēršanā un atklāšanā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Carter, D.L. 2021. Law Enforcement Intelligence A Guide for State, Local, and Tribal Law Enforcement Agencies. Bureau of Justice Assistance U.S. Department of Justice
Girod, R.J. 2014. Advanced Criminal Investigations and Intelligence Operations Tradecraft Methods, Practices, Tactics, and Techniques. Routledge
Operatīvās darbības likums. Latvijas Republikas likums. Latvijas Vēstnesis, 131, 30.12.1993. (akceptējams izdevums)
Operatīvās darbības subjektu instrukcijas, kas pieņemtas, atbilstoši Operatīvās darbības likuma 3.panta otrajai daļai.
Lieljuksis, A. 2021. Operatīvās darbības tiesiskās un praktiskās problēmas. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte
Policing and Human Rights Eliminating Discrimination, Xenophobia, Intolerance and the Abuse of Power from Police Work. 2004. United Nations Research Institute for Social Development (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Crime Investigation (Investigation Features of the most Frequently Encountered Crimes). 2003. edited by Kavalieris Riga: Publishing House "Valters un Rapa"