Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ievads ietekmētāju (influenceru) mārketingā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_043
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar augošo mārketinga un komunikācijas jomu – influenceru mārketingu: tā pamatprincipiem, teorētisko bāzi un pielietojumu praksē. Kursa beigās studentiem jāspēj attīstīties grupās un aizstāvēt iedomātā klienta ietekmēšanas kampaņu. Sekmīgi apgūstot kursu, studenti iegūs praktiskas iemaņas influenceru mārketingā un sagatavosies darba tirgum.

Priekšzināšanas

Izpratne par komunikācijas un/vai mediju teorijām. Personīgā pieredze kā sociālo mediju lietotājam, piem. Instagram, YouTube vai TikTok.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Teorētiskā izpratne par mūsdienu influenceru mārketingu un tā virzītājspēkiem; • Mūsdienu influenceru kampaņas struktūra • Ietekmētāju mārketingā īstenotās stratēģijas • Ietekmētāju mārketingā izmantotie taktiskie risinājumi • Ētikas principi un uzvedības kodekss ietekmētāju mārketingā

Prasmes

1.Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis mīkstās prasmes: • strādāt grupā; • veidot prezentāciju potenciālajiem klientiem; • strādāt ar potenciālajiem klientiem. Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis cietās prasmes: • spēs strādāt ar ietekmētāju meklēšanas un analīzes platformām; • spēs izveidot īso ietekmētāju sarakstu potenciālajai kampaņai.

Kompetences

1.Studējošais spēs: • Novērtēt reālās dzīves ietekmētāju kampaņas un noteikt labāko praksi; • Izveidot mazas ietekmētāju kampaņas no nulles; • Izprast klientu informāciju par ietekmētāju kampaņām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gala atzīme ir atkarīga no aktīvas dalības nodarbībās, aktīvas klausīšanās lekcijās, praktiskiem uzdevumiem un eksāmena – grupas prezentācijas.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

• Dalība lekcijās (10%) • 1. uzdevums: individuālu piemērotu ietekmētāju saraksta izveide (10%) • 2. uzdevums: grupas prezentācija par reālās dzīves ietekmētāju kampaņas analīzi (30%) • 3. un 4. uzdevums: ietekmes kampaņas grupas prezentācija (50%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ietekmējošo mārketinga teorētiskā bāze. Tās vēsture, attīstība, galvenā mehānika. Atšķirība starp satura veidotājiem un ietekmētājiem. Ietekmētāju mārketinga nozares ieinteresēto pušu ētikas kodeksi un pienākumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs: mērķauditoriju noteikšana un atbilstošu ietekmētāju atrašana. Strādājiet ar dažādiem rīkiem un platformām, kas palīdz izpētīt ietekmētājus. Rezultātam vajadzētu būt īsam sarakstam, ja ietekmētājs ir balstīts uz noteiktu mērķauditoriju.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ietekmētāju kampaņas pamatprincipi un pamatelementi: biznesa un mārketinga mērķi, zīmola un mērķauditorijas problēmas, kampaņas vēstījumi un taktiskie risinājumi. KPI noteikšana, darbs ar klientu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ietekmētāju izvēles kampaņas analīze Latvijā vai mītnes zemē. Pasaules labākā prakse un vietējā pieredze. Rezultātam jābūt grupas prezentācijai, kas dekonstruē izvēlēto kampaņu un sniedz tai ārēju novērtējumu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ietekmēšanas kampaņas instruktāža iedomātam klientam. Detalizēts uzdevums gala darbam. Jautājumu un atbilžu sesija ar kursa materiāla studentiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.
Ietekmējošo mārketinga teorētiskā bāze. Tās vēsture, attīstība, galvenā mehānika. Atšķirība starp satura veidotājiem un ietekmētājiem. Ietekmētāju mārketinga nozares ieinteresēto pušu ētikas kodeksi un pienākumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Seminārs: mērķauditoriju noteikšana un atbilstošu ietekmētāju atrašana. Strādājiet ar dažādiem rīkiem un platformām, kas palīdz izpētīt ietekmētājus. Rezultātam vajadzētu būt īsam sarakstam, ja ietekmētājs ir balstīts uz noteiktu mērķauditoriju.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.
Ietekmētāju kampaņas pamatprincipi un pamatelementi: biznesa un mārketinga mērķi, zīmola un mērķauditorijas problēmas, kampaņas vēstījumi un taktiskie risinājumi. KPI noteikšana, darbs ar klientu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ietekmētāju izvēles kampaņas analīze Latvijā vai mītnes zemē. Pasaules labākā prakse un vietējā pieredze. Rezultātam jābūt grupas prezentācijai, kas dekonstruē izvēlēto kampaņu un sniedz tai ārēju novērtējumu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ietekmēšanas kampaņas instruktāža iedomātam klientam. Detalizēts uzdevums gala darbam. Jautājumu un atbilžu sesija ar kursa materiāla studentiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Cox B. (2022). How To Be Internet Famous: The #1 Social Media Marketing Book On 'How To Go Viral' and Build a Powerful Personal Brand For Social Media InfluencersPiemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Preace J. (2023). Social Media Marketing 2023: 4 BOOKS IN 1 - Social Media for Beginners, Instagram Marketing to Become an Influencer, Facebook Advertising, Google AdWords (Analytics, SEO and ADS for Your Business)Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Philips H. (2021). Instagram Marketing Secrets: From Zero to One Hundred Thousand Followers. Practical and Quick Guide with Strategies and Techniques to Become a "Real" Influencer and Get Noticed on InstagramPiemērots angļu valodas plūsmai