Ievads ietekmētāju (influenceru) mārketingā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Teorētiskā izpratne par mūsdienu influenceru mārketingu un tā virzītājspēkiem; • Mūsdienu influenceru kampaņas struktūra • Ietekmētāju mārketingā īstenotās stratēģijas • Ietekmētāju mārketingā izmantotie taktiskie risinājumi • Ētikas principi un uzvedības kodekss ietekmētāju mārketingā
Prasmes
1.Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis mīkstās prasmes: • strādāt grupā; • veidot prezentāciju potenciālajiem klientiem; • strādāt ar potenciālajiem klientiem. Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis cietās prasmes: • spēs strādāt ar ietekmētāju meklēšanas un analīzes platformām; • spēs izveidot īso ietekmētāju sarakstu potenciālajai kampaņai.
Kompetences
1.Studējošais spēs: • Novērtēt reālās dzīves ietekmētāju kampaņas un noteikt labāko praksi; • Izveidot mazas ietekmētāju kampaņas no nulles; • Izprast klientu informāciju par ietekmētāju kampaņām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gala atzīme ir atkarīga no aktīvas dalības nodarbībās, aktīvas klausīšanās lekcijās, praktiskiem uzdevumiem un eksāmena – grupas prezentācijas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
• Dalība lekcijās (10%) • 1. uzdevums: individuālu piemērotu ietekmētāju saraksta izveide (10%) • 2. uzdevums: grupas prezentācija par reālās dzīves ietekmētāju kampaņas analīzi (30%) • 3. un 4. uzdevums: ietekmes kampaņas grupas prezentācija (50%) |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmējošo mārketinga teorētiskā bāze. Tās vēsture, attīstība, galvenā mehānika. Atšķirība starp satura veidotājiem un ietekmētājiem. Ietekmētāju mārketinga nozares ieinteresēto pušu ētikas kodeksi un pienākumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: mērķauditoriju noteikšana un atbilstošu ietekmētāju atrašana. Strādājiet ar dažādiem rīkiem un platformām, kas palīdz izpētīt ietekmētājus. Rezultātam vajadzētu būt īsam sarakstam, ja ietekmētājs ir balstīts uz noteiktu mērķauditoriju.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmētāju kampaņas pamatprincipi un pamatelementi: biznesa un mārketinga mērķi, zīmola un mērķauditorijas problēmas, kampaņas vēstījumi un taktiskie risinājumi. KPI noteikšana, darbs ar klientu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmētāju izvēles kampaņas analīze Latvijā vai mītnes zemē. Pasaules labākā prakse un vietējā pieredze. Rezultātam jābūt grupas prezentācijai, kas dekonstruē izvēlēto kampaņu un sniedz tai ārēju novērtējumu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmēšanas kampaņas instruktāža iedomātam klientam. Detalizēts uzdevums gala darbam. Jautājumu un atbilžu sesija ar kursa materiāla studentiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.
|
|
Ietekmējošo mārketinga teorētiskā bāze. Tās vēsture, attīstība, galvenā mehānika. Atšķirība starp satura veidotājiem un ietekmētājiem. Ietekmētāju mārketinga nozares ieinteresēto pušu ētikas kodeksi un pienākumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: mērķauditoriju noteikšana un atbilstošu ietekmētāju atrašana. Strādājiet ar dažādiem rīkiem un platformām, kas palīdz izpētīt ietekmētājus. Rezultātam vajadzētu būt īsam sarakstam, ja ietekmētājs ir balstīts uz noteiktu mērķauditoriju.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.
|
|
Ietekmētāju kampaņas pamatprincipi un pamatelementi: biznesa un mārketinga mērķi, zīmola un mērķauditorijas problēmas, kampaņas vēstījumi un taktiskie risinājumi. KPI noteikšana, darbs ar klientu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmētāju izvēles kampaņas analīze Latvijā vai mītnes zemē. Pasaules labākā prakse un vietējā pieredze. Rezultātam jābūt grupas prezentācijai, kas dekonstruē izvēlēto kampaņu un sniedz tai ārēju novērtējumu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmēšanas kampaņas instruktāža iedomātam klientam. Detalizēts uzdevums gala darbam. Jautājumu un atbilžu sesija ar kursa materiāla studentiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
2. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saite
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cox B. (2022). How To Be Internet Famous: The #1 Social Media Marketing Book On 'How To Go Viral' and Build a Powerful Personal Brand For Social Media InfluencersPiemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Preace J. (2023). Social Media Marketing 2023: 4 BOOKS IN 1 - Social Media for Beginners, Instagram Marketing to Become an Influencer, Facebook Advertising, Google AdWords (Analytics, SEO and ADS for Your Business)Piemērots angļu valodas plūsmai