Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvalifikācijas eksāmens

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_267
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Pārbaudīt maģistrantu kompetences un prasmes profesijā un maģistrantu spēju novērtēt savu kompetenču un prasmju attīstības procesu studiju laikā, kā arī savas profesionālās attīstības plānu.

Priekšzināšanas

Novērojuma prakse, Profesionālās izaugsmes grupa, Individuālās un grupu konsultēšanas pamatprincipi, Personības un attīstības psiholoģija, Mākslu terapijas vēsture, teorijas, Izvērtēšanas un MT procesa pamatprincipi, Mākslu terapija dažādām pacientu grupām, Mākslu terapija psihiatrijā un rehabilitācijā praksē, visi obligātie veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un psihiatrijas studiju kursi.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atbilstoši gadījuma aprakstam veic mākslu terapijas metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar pacientu grupām, kritiski analizē mākslu terapijas procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar pacientu grupām.

Prasmes

1.Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē pacientu/-us savas mākslu terapijas specializācijas kontekstā, izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido mākslu terapijas plānu konkrētam pacientam/ grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un novērtē mākslu terapijas procesu un rezultātu.

Kompetences

1.Pielieto mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un mākslu terapijas mērķi. Organizē un vada mākslu terapijas procesu simulācijas spēles veidā. Analizē mākslu terapijas procesa dinamiku un interpretē rezultātus. Veicot mācību sesiju, ievēro profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus. Mācību sesijas laikā un, analizējot mācību sesiju, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Veic pašrefleksiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
Sistemātiski lasīt norādītos avotus. Gatavoties mācību sesijas (atbilstošā mākslu terapijas specializācijā) novadīšanai simulācijas spēles veidā. Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Rakstiski sagatavots izlozētā gadījuma teorētiskais pamatojums, mākslas terapijas kopīgais plāns un konkrētās sesijas plāns. Izlozētā gadījuma vienas sesijas praktiska prezentācija simulācijas spēles veidā. Rakstiska pašrefleksija par paveikto darbu ar pacientu.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. Semestris
  1. Mākslu terapijas vadlīniju atkārtošana darbam psihiatrijā un rehabilitācijā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
5.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
6.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
7.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
8.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
9.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
10.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
11.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
12.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Mācību sesiju novadīšana simulācijas spēles veidā dažādām pacientu grupām individuāli un grupā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
5.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
6.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
7.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
8.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
9.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
10.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
11.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
12.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Valsts pārbaudījums

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone, K. un Krēvica, E. (sast.) (2014). Mākslu terapija dažādām klientu/ pacientu grupām. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.

2.

Rosal, M., & Gussak, D. (2016). The Wiley-Blackwell handbook of art therapy (Wiley Clinical Psychology Handbooks). Wiley-Blackwell.

3.

Johnson, D. & Emunah, R. (eds.) (2021). Current Approaches in Drama Therapy (3rd ed.). Springfield, Ill. : Charles C. Thomas

4.

Edwards, J. (Ed.) (2017). The Oxford handbook of music therapy. New York, NY: Oxford University Press

Papildu literatūra

1.

Mākslu terapija. (2011). Sast. Mārtinsone K. – Rīga: RaKa.

2.

Arts therapies in schools: research and practice. (2010). Karkou,V. (Ed.). London; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers.

3.

Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC

4.

Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rakstu krājums. (2016). Strazdiņa E. (sast.) Rīga, RSU.

5.

Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th ed.). Pearson Education Limited

Citi informācijas avoti

1.

The Arts in psychotherapy

2.

International Journal of Arts Medicine

3.

International Journal of Art Therapy: Inscape

4.

Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association

5.

Rehabilitation Counselling Bulletin

6.

Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб

;