Kvalifikācijas eksāmens
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atbilstoši gadījuma aprakstam veic mākslu terapijas metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar pacientu grupām, kritiski analizē mākslu terapijas procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar pacientu grupām.
Prasmes
1.Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē pacientu/-us savas mākslu terapijas specializācijas kontekstā, izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido mākslu terapijas plānu konkrētam pacientam/ grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un novērtē mākslu terapijas procesu un rezultātu.
Kompetences
1.Pielieto mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un mākslu terapijas mērķi. Organizē un vada mākslu terapijas procesu simulācijas spēles veidā. Analizē mākslu terapijas procesa dinamiku un interpretē rezultātus. Veicot mācību sesiju, ievēro profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus. Mācību sesijas laikā un, analizējot mācību sesiju, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Veic pašrefleksiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Mākslu terapijas vadlīniju atkārtošana darbam psihiatrijā un rehabilitācijā.
-
Mācību sesiju novadīšana simulācijas spēles veidā dažādām pacientu grupām individuāli un grupā.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K. un Krēvica, E. (sast.) (2014). Mākslu terapija dažādām klientu/ pacientu grupām. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.
Rosal, M., & Gussak, D. (2016). The Wiley-Blackwell handbook of art therapy (Wiley Clinical Psychology Handbooks). Wiley-Blackwell.
Johnson, D. & Emunah, R. (eds.) (2021). Current Approaches in Drama Therapy (3rd ed.). Springfield, Ill. : Charles C. Thomas
Edwards, J. (Ed.) (2017). The Oxford handbook of music therapy. New York, NY: Oxford University Press
Papildu literatūra
Arts therapies in schools: research and practice. (2010). Karkou,V. (Ed.). London; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers.
Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rakstu krājums. (2016). Strazdiņa E. (sast.) Rīga, RSU.
Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th ed.). Pearson Education Limited
Citi informācijas avoti
The Arts in psychotherapy
International Journal of Arts Medicine
International Journal of Art Therapy: Inscape
Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
Rehabilitation Counselling Bulletin
Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб