Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sporta aktivitāšu didaktika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_309
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju studentiem apgūt pedagoģiskās iemaņas un sniegt zināšanas, kas dod iespējas organizēt un vadīt sporta aktivitātes, vadoties no didaktiskajiem nosacījumiem dažāda vecuma posma cilvēkiem viņu vispusīgas personības attīstības veicināšanai.

Priekšzināšanas

Pamazināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, anatomijā, fizioloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par dažādām didaktiskām pieejām un to pielietojamību praksē, to zinātnisko pamatojumu; par spēlēm un rotaļām un fiziskām aktivitātēm brīvā dabā, izvēloties tās atbilstošam vecumposmam un fiziskai sagatavotībai.

Prasmes

1.Spēs pielietot sporta/āra aktivitāšu pedagoģiskos un psiholoģiskos aspektus, orientēsies zinātniskajos pamatojumos, spēs pielietot drošības aspektus. Spēs patstāvīgi novadīt rotaļas un spēles brīvā dabā.

Kompetences

1.Patstāvīgi vadīt rotaļas un spēles, fiziskas aktivitātes, atbilstoši dažāda vecuma posma cilvēkiem viņu vispusīgas personības attīstības veicināšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu nostiprināšana par sporta/āra aktivitāšu pedagoģiskiem un psiholoģiskajiem aspektiem, zinātniskais pamatojums, ierobežojošie faktori, drošības aspektiem; sporta/āra aktivitāšu didaktiku; rotaļas un spēles brīvā dabā. Studentiem: - jāsagatavojas semināram-diskusijai par sporta aktivitāšu didaktiku, zinātniska raksta analīze - jāorganizē ārā sporta aktivitāte (rakstiski pamatot norisi).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējuma kopsumma kumulatīvais vērtējums: Vērtēšanas kritēriji tiek apspriesti ar studentiem diskusijas laikā. Par katru uzdevumu var saņemt maksimāli 15 punktus. - seminārs – diskusija par sporta aktivitāšu didaktiku, zinātniska raksta analīzes prezentācija. 15-14 punkti – pilnībā izklāstīs raksta saturs un analīze; 13-11 punkti – daļēji izklāstīs raksta saturs un analīze; 10-9 punkti – virspusēji izklāstīts raksta saturs un analīze Zem 9 punktiem nav ieskaitīts - āra sporta aktivitātes organizēšana un vadīšana (rakstiski pamatota norise, jānodod iepriekšējā nodarbībā). 15-14 punkti – rotaļas vai spēles vadīšana brīvā dabā, ievērojot didaktikas pamatprincipus un dažādas didaktiskās pieejas; 13-11 punkti – rotaļas vai spēles vadīšana brīvā dabā, ievērojot didaktikas pamatprincipus 10-9 punkti – rotaļas vai spēles vadīšana brīvā dabā, daļēji ievērojot didaktikas pamatprincipus. Zem 9 punktiem nav ieskaitīts.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Sporta/āra aktivitāšu pedagoģiski un psiholoģiskajiem aspekti, zinātniskais pamatojums, ierobežojošie faktori, drošības aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Sporta/āra aktivitāšu pedagoģiski un psiholoģiskajiem aspekti, zinātniskais pamatojums, ierobežojošie faktori, drošības aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta/āra aktivitāšu didaktika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta/āra aktivitāšu didaktika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rotaļas un spēles brīvā dabā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rotaļas un spēles brīvā dabā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Höger, B., & Kleiner, K. (Eds.). (2022). Sports Didactics in Europe: History, Current Trends and Future Developments. (430 Seiten). Wiesbaden, Germany: Springer.

2.

Pill, S., Gambles, E.-A., & Griffin, L. (Eds.). (2023). Teaching Games and Sport for Understanding. Routledge.

Papildu literatūra

1.

Šteinberga, A. (2013). Pedagoģiskā psiholoģija / Airisa Šteinberga. Rīga: RaKa.

Citi informācijas avoti

1.

Rethinking the classification of games and sports in physical education: a response to changes in sport and participation

2.

Didactics of health in physical education – a review of literature

3.

DIDACTIC PATHS IN SPORT AND MOTOR EDUCATION FOR SCHOOL SYSTEM