Sporta aktivitāšu didaktika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par dažādām didaktiskām pieejām un to pielietojamību praksē, to zinātnisko pamatojumu; par spēlēm un rotaļām un fiziskām aktivitātēm brīvā dabā, izvēloties tās atbilstošam vecumposmam un fiziskai sagatavotībai.
Prasmes
1.Spēs pielietot sporta/āra aktivitāšu pedagoģiskos un psiholoģiskos aspektus, orientēsies zinātniskajos pamatojumos, spēs pielietot drošības aspektus. Spēs patstāvīgi novadīt rotaļas un spēles brīvā dabā.
Kompetences
1.Patstāvīgi vadīt rotaļas un spēles, fiziskas aktivitātes, atbilstoši dažāda vecuma posma cilvēkiem viņu vispusīgas personības attīstības veicināšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu nostiprināšana par sporta/āra aktivitāšu pedagoģiskiem un psiholoģiskajiem aspektiem, zinātniskais pamatojums, ierobežojošie faktori, drošības aspektiem; sporta/āra aktivitāšu didaktiku; rotaļas un spēles brīvā dabā.
Studentiem:
- jāsagatavojas semināram-diskusijai par sporta aktivitāšu didaktiku, zinātniska raksta analīze
- jāorganizē ārā sporta aktivitāte (rakstiski pamatot norisi).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējuma kopsumma kumulatīvais vērtējums:
Vērtēšanas kritēriji tiek apspriesti ar studentiem diskusijas laikā.
Par katru uzdevumu var saņemt maksimāli 15 punktus.
- seminārs – diskusija par sporta aktivitāšu didaktiku, zinātniska raksta analīzes prezentācija.
15-14 punkti – pilnībā izklāstīs raksta saturs un analīze;
13-11 punkti – daļēji izklāstīs raksta saturs un analīze;
10-9 punkti – virspusēji izklāstīts raksta saturs un analīze
Zem 9 punktiem nav ieskaitīts
- āra sporta aktivitātes organizēšana un vadīšana (rakstiski pamatota norise, jānodod iepriekšējā nodarbībā).
15-14 punkti – rotaļas vai spēles vadīšana brīvā dabā, ievērojot didaktikas pamatprincipus un dažādas didaktiskās pieejas;
13-11 punkti – rotaļas vai spēles vadīšana brīvā dabā, ievērojot didaktikas pamatprincipus
10-9 punkti – rotaļas vai spēles vadīšana brīvā dabā, daļēji ievērojot didaktikas pamatprincipus.
Zem 9 punktiem nav ieskaitīts.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Sporta/āra aktivitāšu pedagoģiski un psiholoģiskajiem aspekti, zinātniskais pamatojums, ierobežojošie faktori, drošības aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Sporta/āra aktivitāšu pedagoģiski un psiholoģiskajiem aspekti, zinātniskais pamatojums, ierobežojošie faktori, drošības aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta/āra aktivitāšu didaktika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta/āra aktivitāšu didaktika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rotaļas un spēles brīvā dabā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rotaļas un spēles brīvā dabā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Höger, B., & Kleiner, K. (Eds.). (2022). Sports Didactics in Europe: History, Current Trends and Future Developments. (430 Seiten). Wiesbaden, Germany: Springer.
Pill, S., Gambles, E.-A., & Griffin, L. (Eds.). (2023). Teaching Games and Sport for Understanding. Routledge.
Papildu literatūra
Šteinberga, A. (2013). Pedagoģiskā psiholoģija / Airisa Šteinberga. Rīga: RaKa.
Citi informācijas avoti
Rethinking the classification of games and sports in physical education: a response to changes in sport and participation