Vispārīgā psiholoģija II
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zina galvenās motivācijas teorijas. Zina katras emocijas fizioloģisko, mīmisko, motivējošo komponenti. Apzinās katras emocijas unikālo nozīmi cilvēka evolūcijas procesā, lai varētu izdzīvot un adaptēties vidē.
Prasmes
1.Prot veikt dažādu psiholoģijas skolu salīdzinājumu, akcentējot kopīgo un atšķirīgo motivācijas izpratnē. Prot atpazīt un diferencēt emocijas, izprot to lomu saskarsmes procesā.
Kompetences
1.Novērtē emociju lomu adaptācijas un motivacijas procesos un saskarsmē, atpazīst un interpretē emociju izpausmes saskarsmes procesā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Aktīva dalība semināros -20%, individuāls darbs ar teorētisko literatūru -20, prezentācija -10%, rakstisks eksāmens.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
aktīva dalība semināros – 20%, sistemātiska, patstāvīga teorētiskās literatūras apguve – 20%, patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija -20%, rakstisks eksāmens – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivācija dažādu psiholoģijas skolu izpratnē. Motivācija un motīvs. Motivācijas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivācija dažādu psiholoģijas skolu izpratnē. Motivācija un motīvs. Motivācijas veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivācijas veidi: draivi, instinkti, refleksi, emocijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivācijas veidi: draivi, instinkti, refleksi, emocijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Afektīvi kognitīvā struktūra. Emociju raksturojums. Psihosomātiskie aspekti. Emociju raksturojums personības un emociju teorijās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Afektīvi kognitīvā struktūra. Emociju raksturojums. Psihosomātiskie aspekti. Emociju raksturojums personības un emociju teorijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
K.Izarda emociju diferenciālā teorija. Bāzes emocijas. Bāzes emociju pazīmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
K.Izarda emociju diferenciālā teorija. Bāzes emocijas. Bāzes emociju pazīmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Apziņas izpratne fizioloģijā, psiholoģijā. Apziņa K.Izarda emociju diferenciālajā teorijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Apziņas izpratne fizioloģijā, psiholoģijā. Apziņa K.Izarda emociju diferenciālajā teorijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Smadzeņu pusložu un emociju saistība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Smadzeņu pusložu un emociju saistība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālās īpatnības dažādos vecumposmos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālās īpatnības dažādos vecumposmos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interese. Prieks. Dusmas. Riebums. Bailes (Trauksme, Fobijas).Skumjas. (Depresija). Izbrīns. Kauns. Vainas izjūta.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interese. Prieks. Dusmas. Riebums. Bailes (Trauksme, Fobijas).Skumjas. (Depresija). Izbrīns. Kauns. Vainas izjūta.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interese. Prieks. Dusmas. Riebums. Bailes (Trauksme, Fobijas).Skumjas. (Depresija). Izbrīns. Kauns. Vainas izjūta.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interese. Prieks. Dusmas. Riebums. Bailes (Trauksme, Fobijas).Skumjas. (Depresija). Izbrīns. Kauns. Vainas izjūta.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Felzers G. (2006) Motivēšanas veidi. Zvaigzne ABC.
Goulmens, D (2001) Tava emocionālā inteliģence. Jumava.
Utināns A. .(2005) Cilvēka psihe. Nacionālais apgāds.
Birbaumer , N., Ohmon, A.(1993) The Structure of emotion. Hogrefe& Huber.
Halivland - Jones J.M., Feldman Barrett L.(2010) Handbook of emotions.
Higgins E.T., Kruglanski A.W. (2000) Motivational science: social personality perspectives.
Izard C.E. (2005) The psychology of emotions.
Papildu literatūra
Mc Clelland D.C.(2005) Human motivation.
Smiht, R.E. Psychology.(2003) 13.nodaļa. Emotion. (399-428.lpp). West publishing company.
Tomkins S.S. (2008) Affect Imagery Consciousnes. Volume I : The positive affect
and Volume II : The negative affects in Search of the human mind. 16. nodaļa. Motivation and emotion. (555-591.lpp.)
Citi informācijas avoti
Cognition & Emotion