Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Hronoloģiski apgūti olimpiskās kustības galvenie notikumi, starpkultūru kompetences veidošanās pamatjautājumi un problemātika sporta nodarbībās.
Prasmes
1.Prot uzdot jautājumus par doto tēmu; prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju; spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.
Kompetences
1.Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem; demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam; demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Pēc dotā temata patstāvīgi apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus. Analizēt un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu ”Olimpiskais princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē.”
2. Studenti raksta un prezentē patstāvīgo darbu vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: sports mūsdienās ārzemēs; dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts:
Zināšanas (50%);
Prasmes (20%);
Attīstības dinamika (20%);
Attieksme (10%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Studiju kursa izvērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme.
Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sports
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpiskā izglītība pasaulē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana.
Olimpiskā harta
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multikulturālisms un multikulturālā izglītība; starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpiskā diena
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Godīga spēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda un sports
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports mūsdienās ārzemēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Godīga spēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Studiju kursa izvērtējums
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Forands I. Latvijas sporta apskats. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2020.
Jansone R., Gulbe A. Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums)
Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums)
Dilba M. Mijkultūru izglītības daudzveidība. Izd. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums)
Ceļvedis starpkultūru izglītībai. Rīga, 2006. (akceptējams izdevums)
Beikers K. Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Izd. Nordik, 2002. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Ceļā uz Parīzi. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 15, 2024.
Ceļā uz Pekinu. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 13, 2021
Ceļā uz Tokiju. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 12, 2020.
Džifords K. Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004.
Hūnolds T. Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām: uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga: Jumava, 2007.
Lāms O. Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. Rīga: LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs, 2004.
Oksleids K. Olimpiskās spēles Rīga: Zvaigzne ABC, 2000.
Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2004.
Olimpisko spēļu talismani. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 14, 2022.
Pirmie trīs poļu tautības Latvijas olimpieši (1924-1928). Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 11, 2018.
Erta A. Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 1999. (akceptējams izdevums)
Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2003. (akceptējams izdevums)
Ceļvedis pasaules reliģijās. SIA „Dienas grāmata”, 2010. (akceptējams izdevums)
Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2008. (akceptējams izdevums)
Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007.
Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007.
Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003.