Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_027
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studentu izziņas metožu apguvi; apgūt ”Godīgas spēles” principus kā sporta ētikas pamatprasību; veidot radošās darbības pieredzi; sekmēt studentu patstāvības attīstību pētnieciska rakstura uzdevumu risināšanā. Sniegt zināšanas un veidot iemaņas darbam multikulturālā vidē.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība. IKT, svešvalodu, komunikācijas prasmes, zināšanas vispārīgā pedagoģijā, sporta filozofijā, sporta vēsturē pieaugušo izglītībā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Hronoloģiski apgūti olimpiskās kustības galvenie notikumi, starpkultūru kompetences veidošanās pamatjautājumi un problemātika sporta nodarbībās.

Prasmes

1.Prot uzdot jautājumus par doto tēmu; prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju; spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.

Kompetences

1.Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem; demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam; demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Pēc dotā temata patstāvīgi apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus. Analizēt un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu ”Olimpiskais princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē.” 2. Studenti raksta un prezentē patstāvīgo darbu vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: sports mūsdienās ārzemēs; dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%); Prasmes (20%); Attīstības dinamika (20%); Attieksme (10%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme. Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sports
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Olimpiskā izglītība pasaulē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana. Olimpiskā harta
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multikulturālisms un multikulturālā izglītība; starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Olimpiskā diena
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Godīga spēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valoda un sports
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sports mūsdienās ārzemēs
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Godīga spēle
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Forands I. Latvijas sporta apskats. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2020.

2.

Jansone R., Gulbe A. Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums)

3.

Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums)

4.

Olympic Charter. Lausanne: International Olympic committee. 2021.

5.

Dilba M. Mijkultūru izglītības daudzveidība. Izd. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums)

6.

Ceļvedis starpkultūru izglītībai. Rīga, 2006. (akceptējams izdevums)

7.

Beikers K. Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Izd. Nordik, 2002. (akceptējams izdevums)

8.

Ārvalstu studentiem/For international students:

9.

Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums)

10.

Olympic Charter. Lausanne: International Olympic committee. 2021.

Papildu literatūra

1.

Ceļā uz Parīzi. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 15, 2024.

2.

Ceļā uz Pekinu. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 13, 2021

3.

Ceļā uz Tokiju. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 12, 2020.

4.

Džifords K. Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004.

5.

Hūnolds T. Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām: uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga: Jumava, 2007.

6.

Lāms O. Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. Rīga: LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs, 2004.

7.

Oksleids K. Olimpiskās spēles Rīga: Zvaigzne ABC, 2000.

8.

Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2004.

9.

Olimpisko spēļu talismani. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 14, 2022.

10.

Pirmie trīs poļu tautības Latvijas olimpieši (1924-1928). Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 11, 2018.

11.

Erta A. Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 1999. (akceptējams izdevums)

12.

Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2003. (akceptējams izdevums)

13.

Ceļvedis pasaules reliģijās. SIA „Dienas grāmata”, 2010. (akceptējams izdevums)

14.

Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga: Latvijas Sporta muzejs, 2019.

15.

Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2008. (akceptējams izdevums)

16.

Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007.

17.

Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003.

18.

Ārvalstu studentiem/For international students:

19.

Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007.

20.

Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003.

Citi informācijas avoti

1.

Olimiade

2.

LOA

3.

Olympic

4.

International Fair Play Committee

5.

Eyridice Network