Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vertikālās integrācijas projekts - Dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PEK_062
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Pediatrijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Vienības gatve 45, pk@rsu.lv, +371 67621730

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt RSU dažādās fakultātēs un programmās studējošajiem zināšanas un praktiskās iemaņas pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, veicinot pieredzi un spējas plānot un realizēt ilgtermiņa multidisciplināru sadarbību dažādu nozaru starpā, iesaistoties Valsts pētījumu programmā (National Research programme Innovation Fund VPP-EM-BIOMEDICĪNA-2022/1-0001). Kursā darbs tiek organizēts starpdisciplinārās komandās, kurās var darboties dažādu jomu (dažādu fakultāšu un programmu) un studiju līmeņu studējošie vairākus studiju semestrus. Studējošie komandas darbā iesaistās vienu vai vairākus semestrus, atbilstoši to studiju un pētniecības interesēm. Studējoši darbojas vadošā pētnieka vadībā, līdzdarbojoties dažādu konkrētu pētījumu veikšanā.

Priekšzināšanas

Vispārējas zināšanas par cilvēka anatomiju, fizioloģiju, šūnu, audu un orgānu uzbūvi, kā arī cilvēka veselību un sabiedrības funkcionēšanu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, izvēlēsies piemērotāko metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju, pētniecības rezultāta prezentēšanai.

Prasmes

1.Studenti spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus. Studenti spēs atpazīt un diagnosticēt dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem, vadoties pēc uz pierādījumiem balstītām rekomendācijām, uzsākt un novērtēt to ārstēšanas rezultātus.

Kompetences

1.Studenti spēs izvēlēties piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, spēs iegūt nepieciešamos datus un veikt to analīzi un interpretāciju, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuālam studentam uzdotos pienākumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
3.

Pārbaudījums

-
-
Tiek vērtēti: - studenta veiktie pieraksti un atskaites; - iegūto datu pieraksti un kvalitāte; - kursa vietnē e-studijas vai citā līdzvērtīgā vietnē ievadītā informācija; - sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās); - sagatavotā informācija, pētījuma rezultātu publicēšanai; - apmeklējumu biežums, kavējumi; - ieguldījums komandas kopējā darbā; - sadarbība un atbalsts komandas biedriem; - komandas biedru sniegtais novērtējums.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa un tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kursa tematikai atbilstošo tehnisko un laboratorisko līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Darbs komandās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Individuāls darbs grupās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kursa individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana; komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze. Studentu viedokļu apkopošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pētniecības projektu datu interpretācijas un prezentēšanas metodikas un iespējas, vienošanās par projektu rezultātu prezentācijas principiem. Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Darbs pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kursa novērtējums: studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu ieniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Kursa darbs)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Nodarbību materiāls

2.

Nelson Textbook of Pediatrics. 21st Edition. Copyright © 2020, Elsevier Inc.

Citi informācijas avoti

1.

CliniCKeY; BMJ Journals; Cochrane Library; DynaMed; EBSCO; Uptodate.