Vertikālās integrācijas projekts - Dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Vienības gatve 45, pk@rsu.lv, +371 67621730
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, izvēlēsies piemērotāko metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju, pētniecības rezultāta prezentēšanai.
Prasmes
1.Studenti spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus. Studenti spēs atpazīt un diagnosticēt dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem, vadoties pēc uz pierādījumiem balstītām rekomendācijām, uzsākt un novērtēt to ārstēšanas rezultātus.
Kompetences
1.Studenti spēs izvēlēties piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, spēs iegūt nepieciešamos datus un veikt to analīzi un interpretāciju, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuālam studentam uzdotos pienākumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tiek vērtēti:
- studenta veiktie pieraksti un atskaites;
- iegūto datu pieraksti un kvalitāte;
- kursa vietnē e-studijas vai citā līdzvērtīgā vietnē ievadītā informācija;
- sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās);
- sagatavotā informācija, pētījuma rezultātu publicēšanai;
- apmeklējumu biežums, kavējumi;
- ieguldījums komandas kopējā darbā;
- sadarbība un atbalsts komandas biedriem;
- komandas biedru sniegtais novērtējums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa un tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Kursa tematikai atbilstošo tehnisko un laboratorisko līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Darbs komandās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Individuāls darbs grupās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Kursa individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana; komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze. Studentu viedokļu apkopošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Pētniecības projektu datu interpretācijas un prezentēšanas metodikas un iespējas, vienošanās par projektu rezultātu prezentācijas principiem. Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Darbs pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Kursa novērtējums: studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu ieniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Nodarbību materiāls
Nelson Textbook of Pediatrics. 21st Edition. Copyright © 2020, Elsevier Inc.
Citi informācijas avoti
CliniCKeY; BMJ Journals; Cochrane Library; DynaMed; EBSCO; Uptodate.