Ievads virtuālajā realitātē - vēsture, pielietojums un VR video producēšana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studentiem ir tehniskas un teorētiskas zināšanas par VR satura radīšanu un lomu immersīvo mediju attīstības kontekstā.
Prasmes
1.Studenti prot radīt elementāru VR videodarbu un piemērot to parādīšanai dažādās platformās.
Kompetences
1.Studenti izprot, daudzpusīgi analizē VR un var vadīt VR elementu producēšanu un integrēšanu dažādās vidēs (ieskaitot apmācību vides).
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Neliela apjoma VR video/pieredzes vides radīšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kvalitatīvi un bez tehniskām klūmēm izpildīts VR darbs.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Virtualitāte. virtuālā realitāte, paplašinātā realitāte un jauktā realitāte. Virtuālās pasaules. Virtuālo pasauļu fizikalitāte (aparatūra, glabāšanas vietas un saskarne). Interaktivitāte, virtualitāte, mākslīgais intelekts un komunikācija virtuālajās pasaulēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Immersīvo mediju vēsture. No iiztēlota medija līdz panorāmai 19.gs. un sensorāmai 20 gs., CAVE, DataSuit™ un "brillēm". VR māksla.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kas padara VR reālu? Klātbūtnes uztvere, iegrimšanas dinamika. Virtuālā patība. Avataro. Paplašinātās sajūtas, ierobežota darboties spēja. VR lietotnes, iespējas un ierobežojumi - medicīna, rehabilitācija, militārā joma, aviācija, apmācība, konservācija, izklaide, komunikācija utt.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Virtuālās vides ontoloģija un pievilcība. Projektu ideju attīstīšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Virtuālās stāstīšanas instrumenti un likumi. Virtuālās skaņu ainavas. Ievads 360° VR video filmēšanas un montāžas rīkos. 360° VR video filmēšana un montāža.
Studentu īso VR filmu prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Virtuālās stāstīšanas instrumenti un likumi. Virtuālās skaņu ainavas. Ievads 360° VR video filmēšanas un montāžas rīkos. 360° VR video filmēšana un montāža.
Studentu īso VR filmu prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Virtuālās stāstīšanas instrumenti un likumi. Virtuālās skaņu ainavas. Ievads 360° VR video filmēšanas un montāžas rīkos. 360° VR video filmēšana un montāža.
Studentu īso VR filmu prezentācijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Unity vidē virtuālajai realitātei. 3D objektu, VR 360° video pārnešana uz Unity. Interakcijas dizaina pamati Unity. Kameras un spēles mods. VR skaņas veidošana Unity. VR video, mobilās VR un/vai PC brillēm pārnešana tīklā,
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Unity vidē virtuālajai realitātei. 3D objektu, VR 360° video pārnešana uz Unity. Interakcijas dizaina pamati Unity. Kameras un spēles mods. VR skaņas veidošana Unity. VR video, mobilās VR un/vai PC brillēm pārnešana tīklā,
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Unity vidē virtuālajai realitātei. 3D objektu, VR 360° video pārnešana uz Unity. Interakcijas dizaina pamati Unity. Kameras un spēles mods. VR skaņas veidošana Unity. VR video, mobilās VR un/vai PC brillēm pārnešana tīklā,
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
The Oxford Handbook of Virtuality. Ed.: M. Grimshaw. Oxford: Oxford University Press, 2014, 792 pp.
Jerald, Jason. The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality. ACM Books, 2015. 550 pp.
Tricart, Celine. Virtual Reality Filmmaking: Techniques & Best Practices for VR Filmmakers. New York: Routledge, 2018. 190 pp.
Huhtamo, Erkki. Illusions in Motion: Media Archaeology of the Moving Panorama and Related Spectacles. Cambridge, MA, London, UK: Leonardo, MIT Press, 2013. 464 pp.
Virtualities and Realities. New Experiences, Art and Ecologies in Immersive Environments. Smite, Rasa, Smits, Raitis (eds.). Riga, Liepaja: RIXC, LiepU MPLab, 2019. 480 pp.
Greengard, Samuel. Virtual Reality. Cambridge, MA, London, UK: MIT Press, 2019. 264 pp.
Martingano, A. J., Herrera, F., Konrath, S. Virtual Reality Improves Emotional but Not Cognitive Empathy: A Meta-Analysis. Technology, Mind, and Behavior Vol. 2 (1). 2021.
Papildu literatūra
Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. Cambridge: MIT Press, 2003. 416 pp.