Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ievads virtuālajā realitātē - vēsture, pielietojums un VR video producēšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_032
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir veidot zināšanas par VR tehnoloģijām un to vēsturisko attīstību, mūsdienu pielietojumiem un darbības pricipiem, kā arī piedāvāt studentiem pamatprasmes neliela apjoma VR satura radīšanā un prezentēšanā.

Priekšzināšanas

Komunikācijas teorijas

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studentiem ir tehniskas un teorētiskas zināšanas par VR satura radīšanu un lomu immersīvo mediju attīstības kontekstā.

Prasmes

1.Studenti prot radīt elementāru VR videodarbu un piemērot to parādīšanai dažādās platformās.

Kompetences

1.Studenti izprot, daudzpusīgi analizē VR un var vadīt VR elementu producēšanu un integrēšanu dažādās vidēs (ieskaitot apmācību vides).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Neliela apjoma VR video/pieredzes vides radīšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kvalitatīvi un bez tehniskām klūmēm izpildīts VR darbs.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Virtualitāte. virtuālā realitāte, paplašinātā realitāte un jauktā realitāte. Virtuālās pasaules. Virtuālo pasauļu fizikalitāte (aparatūra, glabāšanas vietas un saskarne). Interaktivitāte, virtualitāte, mākslīgais intelekts un komunikācija virtuālajās pasaulēs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Immersīvo mediju vēsture. No iiztēlota medija līdz panorāmai 19.gs. un sensorāmai 20 gs., CAVE, DataSuit™ un "brillēm". VR māksla.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas padara VR reālu? Klātbūtnes uztvere, iegrimšanas dinamika. Virtuālā patība. Avataro. Paplašinātās sajūtas, ierobežota darboties spēja. VR lietotnes, iespējas un ierobežojumi - medicīna, rehabilitācija, militārā joma, aviācija, apmācība, konservācija, izklaide, komunikācija utt.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Virtuālās vides ontoloģija un pievilcība. Projektu ideju attīstīšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Virtuālās stāstīšanas instrumenti un likumi. Virtuālās skaņu ainavas. Ievads 360° VR video filmēšanas un montāžas rīkos. 360° VR video filmēšana un montāža. Studentu īso VR filmu prezentācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Virtuālās stāstīšanas instrumenti un likumi. Virtuālās skaņu ainavas. Ievads 360° VR video filmēšanas un montāžas rīkos. 360° VR video filmēšana un montāža. Studentu īso VR filmu prezentācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Virtuālās stāstīšanas instrumenti un likumi. Virtuālās skaņu ainavas. Ievads 360° VR video filmēšanas un montāžas rīkos. 360° VR video filmēšana un montāža. Studentu īso VR filmu prezentācijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Unity vidē virtuālajai realitātei. 3D objektu, VR 360° video pārnešana uz Unity. Interakcijas dizaina pamati Unity. Kameras un spēles mods. VR skaņas veidošana Unity. VR video, mobilās VR un/vai PC brillēm pārnešana tīklā,
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Unity vidē virtuālajai realitātei. 3D objektu, VR 360° video pārnešana uz Unity. Interakcijas dizaina pamati Unity. Kameras un spēles mods. VR skaņas veidošana Unity. VR video, mobilās VR un/vai PC brillēm pārnešana tīklā,
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads Unity vidē virtuālajai realitātei. 3D objektu, VR 360° video pārnešana uz Unity. Interakcijas dizaina pamati Unity. Kameras un spēles mods. VR skaņas veidošana Unity. VR video, mobilās VR un/vai PC brillēm pārnešana tīklā,
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

The Oxford Handbook of Virtuality. Ed.: M. Grimshaw. Oxford: Oxford University Press, 2014, 792 pp.

2.

Jerald, Jason. The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality. ACM Books, 2015. 550 pp.

3.

Tricart, Celine. Virtual Reality Filmmaking: Techniques & Best Practices for VR Filmmakers. New York: Routledge, 2018. 190 pp.

4.

Huhtamo, Erkki. Illusions in Motion: Media Archaeology of the Moving Panorama and Related Spectacles. Cambridge, MA, London, UK: Leonardo, MIT Press, 2013. 464 pp.

5.

Virtualities and Realities. New Experiences, Art and Ecologies in Immersive Environments. Smite, Rasa, Smits, Raitis (eds.). Riga, Liepaja: RIXC, LiepU MPLab, 2019. 480 pp.

6.

Greengard, Samuel. Virtual Reality. Cambridge, MA, London, UK: MIT Press, 2019. 264 pp.

7.

Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge, MA, London, UK: MIT Press, 2019.

8.

Martingano, A. J., Herrera, F., Konrath, S. Virtual Reality Improves Emotional but Not Cognitive Empathy: A Meta-Analysis. Technology, Mind, and Behavior Vol. 2 (1). 2021.

Papildu literatūra

1.

Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. Cambridge: MIT Press, 2003. 416 pp.

2.

Sherman, William R., Craig, Alan B. Understanding Virtual Reality. Interface, Application, and Design. San Francisco, CA: Elsevier Science, 2003. 582 pp.