Pārmaiņu vadība sociālajā darbā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Maģistranti zina pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļus un metodes, spēj tās izmantot Labklājības sistēmas inovatīvām pārmaiņām. Izprot jēdzienus – pārmaiņu vadība, radošā domāšana.
Prasmes
1.Maģistranti prot strādāt komandā/grupā, novērtēt sava darba rezultātus, motivēt darbiniekus, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi, pilnveidot un kritizēt jaunas idejas, klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi, radoši strukturēt savu darbu.
Kompetences
1.Maģistranti spēj vadīt komandas/darba grupas darbu, analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, spēj radoši un inovatīvi uz pārmaiņām virzīto ideju attīstīt, kā arī veidot un uzturēt radošu gaisotni kolektīvā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pārbaudes metodes: aktīva dalība lekcijās, praktiskā darba sagatavošana un prezentācija.
Eksāmens – konkurētspējīga sociālā projekta ideju izstrāde un aizstāvēšana, izmantojot radošās metodes.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Autoru kolektīvs. Pārmaiņu vadība. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
Deivids, M. Herolds, Donalds, B. Fedors. Mainiet veidu, kā vadāt pārmaiņas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2009.
Eiders, Dž. Radošas domāšanas māksla. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
de Bono, E. Sešas domāšanas cepures. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2009.
Autoru kolektīvs. Domāšanas māksla ikvienam. Rīga, Nordik, 2010.
Makčesnijs, K., Kovejs, Š., Halings, Dž. 4 izpildes disciplīnas. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.
Papildu literatūra
Kārters, F., Rasels, K. Domāšanas māksla. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2004.
Grifins, E. Reputācijas vadības stratēģijas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
de Bono, E. Lieliskais prāts. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2010.
de Bono, E. Domā! Kamēr nav par vēlu. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2012.
Paul, R. and L. Elder. Critical Thinking: Tools for taking charge of your learning and your life – ed. Columbus, Ohio: Pearson Prentice - Hall, 2006.
Pīlēns, U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.
Stanford,, J. Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development, 2016.
Šarmers, K. O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC
Nelike, M. Kreativitātes metodes radošo spēju attīstīšanai. Rīga, De Novo, 2003.
Citi informācijas avoti
Fišers, R. Mācīsim bērniem domāt. Rīga, RaKa, 2005.
Billig, M. Arguing and Thinking: a rhetorical approach to social psychology, revised edition – Cambridge. Cambridge University Press, 1996.
Sviķis, A. MATRIC tīklojums. Oriģināls biznesa pārvaldības modelis. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.