Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pārmaiņu vadība sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_202
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt maģistrantus ar teorētiskajām un praktiskajām pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļiem un metodēm, modelējot labklājības un sociālā darba attīstības iespējamos virzienus.

Priekšzināšanas

Izpratne par organizācijas vadību.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Maģistranti zina pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļus un metodes, spēj tās izmantot Labklājības sistēmas inovatīvām pārmaiņām. Izprot jēdzienus – pārmaiņu vadība, radošā domāšana.

Prasmes

1.Maģistranti prot strādāt komandā/grupā, novērtēt sava darba rezultātus, motivēt darbiniekus, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi, pilnveidot un kritizēt jaunas idejas, klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi, radoši strukturēt savu darbu.

Kompetences

1.Maģistranti spēj vadīt komandas/darba grupas darbu, analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, spēj radoši un inovatīvi uz pārmaiņām virzīto ideju attīstīt, kā arī veidot un uzturēt radošu gaisotni kolektīvā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Pārbaudes metodes: aktīva dalība lekcijās, praktiskā darba sagatavošana un prezentācija. Eksāmens – konkurētspējīga sociālā projekta ideju izstrāde un aizstāvēšana, izmantojot radošās metodes.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Autoru kolektīvs. Pārmaiņu vadība. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.

2.

Deivids, M. Herolds, Donalds, B. Fedors. Mainiet veidu, kā vadāt pārmaiņas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2009.

3.

Eiders, Dž. Radošas domāšanas māksla. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.

4.

de Bono, E. Sešas domāšanas cepures. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2009.

5.

Autoru kolektīvs. Domāšanas māksla ikvienam. Rīga, Nordik, 2010.

6.

Makčesnijs, K., Kovejs, Š., Halings, Dž. 4 izpildes disciplīnas. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.

Papildu literatūra

1.

Kārters, F., Rasels, K. Domāšanas māksla. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2004.

2.

Grifins, E. Reputācijas vadības stratēģijas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.

3.

de Bono, E. Lieliskais prāts. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2010.

4.

de Bono, E. Domā! Kamēr nav par vēlu. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2012.

5.

Paul, R. and L. Elder. Critical Thinking: Tools for taking charge of your learning and your life – ed. Columbus, Ohio: Pearson Prentice - Hall, 2006.

6.

Pīlēns, U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.

7.

Stanford,, J. Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development, 2016.

8.

Šarmers, K. O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC

9.

Nelike, M. Kreativitātes metodes radošo spēju attīstīšanai. Rīga, De Novo, 2003.

Citi informācijas avoti

1.

Fišers, R. Mācīsim bērniem domāt. Rīga, RaKa, 2005.

2.

Billig, M. Arguing and Thinking: a rhetorical approach to social psychology, revised edition – Cambridge. Cambridge University Press, 1996.

3.

Sviķis, A. MATRIC tīklojums. Oriģināls biznesa pārvaldības modelis. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.

4.

Dienas Bizness

5.

Harvard Business Review