Stratēģiskā komunikācija hibrīda draudu kontekstā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studentiem būs visaptveroša izpratne par mediju un komunikācijas pamatteorijām, jo īpaši, ja tās attiecas uz dinamisku un sarežģītu hibrīda draudu kontekstu. Viņi spēs kritiski iesaistīties un sintezēt galvenās koncepcijas, kas saistītas ar stratēģisko komunikāciju, apzinoties hibrīda apdraudējumu daudzpusīgo raksturu un to ietekmi uz nacionālo un starptautisko drošību. Studenti gūs ieskatu komunikācijas ētiskajās dimensijās krīzes situācijās, mācoties pielietot komunikācijas stratēģijas, kas ņem vērā dažādu sabiedrības grupu atšķirīgās vajadzības un perspektīvas.
Prasmes
1.Stratēģiskās komunikācijas plānošana: spēja izstrādāt un īstenot visaptverošas komunikācijas stratēģijas, kas pielāgotas hibrīda draudu apkarošanai, ņemot vērā dažādas sabiedrības grupas un iespējamās ievainojamības. Krīzes komunikācija: prasme izstrādāt un sniegt efektīvus ziņojumus krīzes laikā, nodrošinot skaidru, savlaicīgu un precīzu informācijas izplatīšanu, lai mazinātu paniku un apjukumu. Ētisku lēmumu pieņemšana: prasmes novērtēt un pielietot ētikas principus komunikācijas stratēģijās, nodrošinot pamattiesību un profesionālo standartu ievērošanu, izaicinot hibrīda draudu scenārijus. Kritiskā analīze un novērtēšana: Spēja kritiski novērtēt dažādu komunikācijas pieeju efektivitāti hibrīda draudu vidē, izmantojot gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes. Pētniecība un datu vākšana: Spēja veikt neatkarīgus pētījumus, vākt empīriskus datus un analizēt tendences, lai atbalstītu informētu komunikācijas stratēģiju izstrādi.
Kompetences
1.Izpratne par hibrīda draudiem, stratēģiskās komunikācijas prasmēm, krīžu vadību, kultūras jutīgumu, ētisku lēmumu pieņemšanu, pielāgošanās spēju un tehnoloģiskām prasmēm. Attīstot šīs kompetences, studenti būs labi sagatavoti, lai uzņemtos vadošās lomas krīžu komunikācijā un sniegtu ieguldījumu efektīvā hibrīda draudu pārvaldībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros).
2. Pastāvīgais darbs (grupu darbs/konspekts/analīze) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes: noturēt auditorijas uzmanību, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm studiju kursa tēmu kontekstā).
3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, studiju kursa kontekstā).
4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas un izpratni studiju kursa tēmu kontekstā).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējums tiks noteikts, pamatojoties uz dalību auditorijā, grupu uzdevumiem, prezentācijām, gala darbu un eksāmeniem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads stratēģiskajā komunikācijā un hibrīda draudos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju un komunikācijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Hibrīda draudi: gadījumu izpēte un analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācijas stratēģijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās komunikācijas ētika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas pieejas dažādām sabiedrības grupām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dezinformācija hibrīdos draudos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā naratīva attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas efektivitātes novērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās komunikācijas un hibrīda draudu nākotnes tendences.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Hibrīda draudu gadījuma analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās komunikācijas plāna izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskās dilemmas krīzes komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģisko naratīvu seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācijas simulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācijas simulācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Heath, R. L., & O'Hair, H. D. (Eds.). (2020). Handbook of Risk and Crisis Communication. Routledge. ProQuest Ebook Central Academic Complete
Bennett, W. L., & Livingston, S. (2018). The Disinformation Age: Politics, Technology, and Disruptive Communication in the United States. Cambridge University Press.
NATO (2017). Countering Hybrid Warfare Project Report. NATO Strategic Communications Centre of Excellence.
Hybrid CoE. (2024). Building resilience to hybrid threats (Working Paper No. 31). The European Centre of Excellence for Countering Hybrid Threats.
Papildu literatūra
Cornish, P., Lindley-French J., Yorke C. (Eds.). (2011). Strategic Communications and National Strategy: A Chatham House Report.
Waisbord, S. (2018). Communication: A Post-Discipline. Polity.