Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Stratēģiskā komunikācija hibrīda draudu kontekstā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_155
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Šī kursa galvenais mērķis ir veidot visaptverošu izpratni par stratēģiskās komunikācijas lomu hibrīda draudu novēršanā. Tas uzlabo studentu spējas izstrādāt un īstenot efektīvas komunikācijas stratēģijas krīzes laikā un nodrošina viņus ar prasmēm, kas vajadzīgas, lai novērtētu komunikācijas stratēģiju ietekmi uz dažādām sabiedrības grupām. Šie mērķi atbilst kursa aprakstam, un to mērķis ir sagatavot studentus atpazīt, analizēt un reaģēt uz hibrīda draudiem, izmantojot stratēģiskās komunikācijas rīkus un metodes.

Priekšzināšanas

Ir nepieciešamas pamatzināšanas par to, kas ir hibrīda drauds, tostarp par tā sastāvdaļām, piemēram, kiberuzbrukumiem, dezinformācijas kampaņām un citiem netradicionāliem konflikta līdzekļiem. Svarīga ir stingra izpratne par mediju lietotprasmi, tostarp neobjektivitātes atpazīšana, mediju lomas sabiedriskās domas veidošanā izpratne un mediju satura kritiska analīze. Priekšzināšanas par krīzes pārvarēšanas stratēģijām, tostarp par krīzes fāzēm (pirmskrīze, reaģēšana uz krīzi un pēckrīzes), būs noderīgas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studentiem būs visaptveroša izpratne par mediju un komunikācijas pamatteorijām, jo ​​īpaši, ja tās attiecas uz dinamisku un sarežģītu hibrīda draudu kontekstu. Viņi spēs kritiski iesaistīties un sintezēt galvenās koncepcijas, kas saistītas ar stratēģisko komunikāciju, apzinoties hibrīda apdraudējumu daudzpusīgo raksturu un to ietekmi uz nacionālo un starptautisko drošību. Studenti gūs ieskatu komunikācijas ētiskajās dimensijās krīzes situācijās, mācoties pielietot komunikācijas stratēģijas, kas ņem vērā dažādu sabiedrības grupu atšķirīgās vajadzības un perspektīvas.

Prasmes

1.Stratēģiskās komunikācijas plānošana: spēja izstrādāt un īstenot visaptverošas komunikācijas stratēģijas, kas pielāgotas hibrīda draudu apkarošanai, ņemot vērā dažādas sabiedrības grupas un iespējamās ievainojamības. Krīzes komunikācija: prasme izstrādāt un sniegt efektīvus ziņojumus krīzes laikā, nodrošinot skaidru, savlaicīgu un precīzu informācijas izplatīšanu, lai mazinātu paniku un apjukumu. Ētisku lēmumu pieņemšana: prasmes novērtēt un pielietot ētikas principus komunikācijas stratēģijās, nodrošinot pamattiesību un profesionālo standartu ievērošanu, izaicinot hibrīda draudu scenārijus. Kritiskā analīze un novērtēšana: Spēja kritiski novērtēt dažādu komunikācijas pieeju efektivitāti hibrīda draudu vidē, izmantojot gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes. Pētniecība un datu vākšana: Spēja veikt neatkarīgus pētījumus, vākt empīriskus datus un analizēt tendences, lai atbalstītu informētu komunikācijas stratēģiju izstrādi.

Kompetences

1.Izpratne par hibrīda draudiem, stratēģiskās komunikācijas prasmēm, krīžu vadību, kultūras jutīgumu, ētisku lēmumu pieņemšanu, pielāgošanās spēju un tehnoloģiskām prasmēm. Attīstot šīs kompetences, studenti būs labi sagatavoti, lai uzņemtos vadošās lomas krīžu komunikācijā un sniegtu ieguldījumu efektīvā hibrīda draudu pārvaldībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros). 2. Pastāvīgais darbs (grupu darbs/konspekts/analīze) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes: noturēt auditorijas uzmanību, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm studiju kursa tēmu kontekstā). 3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, studiju kursa kontekstā). 4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas un izpratni studiju kursa tēmu kontekstā).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējums tiks noteikts, pamatojoties uz dalību auditorijā, grupu uzdevumiem, prezentācijām, gala darbu un eksāmeniem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads stratēģiskajā komunikācijā un hibrīda draudos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju un komunikācijas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Hibrīda draudi: gadījumu izpēte un analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Krīzes komunikācijas stratēģijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās komunikācijas ētika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas pieejas dažādām sabiedrības grupām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dezinformācija hibrīdos draudos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā naratīva attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas efektivitātes novērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās komunikācijas un hibrīda draudu nākotnes tendences.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Hibrīda draudu gadījuma analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās komunikācijas plāna izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskās dilemmas krīzes komunikācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģisko naratīvu seminārs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Krīzes komunikācijas simulācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Krīzes komunikācijas simulācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Heath, R. L., & O'Hair, H. D. (Eds.). (2020). Handbook of Risk and Crisis Communication. Routledge. ProQuest Ebook Central Academic Complete

2.

Bennett, W. L., & Livingston, S. (2018). The Disinformation Age: Politics, Technology, and Disruptive Communication in the United States. Cambridge University Press.

3.

NATO (2017). Countering Hybrid Warfare Project Report. NATO Strategic Communications Centre of Excellence.

4.

Hybrid CoE. (2024). Building resilience to hybrid threats (Working Paper No. 31). The European Centre of Excellence for Countering Hybrid Threats.

Papildu literatūra

1.

Cornish, P., Lindley-French J., Yorke C. (Eds.). (2011). Strategic Communications and National Strategy: A Chatham House Report.

2.

Waisbord, S. (2018). Communication: A Post-Discipline. Polity.

3.

Mark Anthony Camilleri (Editor). (2021). Strategic Corporate Communication in the Digital Age.