Korporatīvā sociālā atbildība un daudzveidība organizācijās
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt maģistra līmeņa studentiem padziļinātas zināšanas par korporatīvās sociālās atbildības (KSA) konceptu un aktuālajiem ilgtspējas aspektiem – vides, sociālajiem un pārvaldības (ESG) jautājumiem – un to nozīmi uzņēmumu / organizāciju attīstībā. Kurss veicinās studentu spēju analizēt, salīdzināt un kritiski izvērtēt uzņēmumu un organizāciju demonstrēto sniegumu KSA īstenošanā, ilgtspējas pārvaldībā, ētiskas un iekļaujošas organizācijas kultūras attīstībā, vienlaikus stiprinot gan akadēmisko izpratni, gan praktisko analītisko skatījumu.
Priekšzināšanas
Ieteicamas vispārīgas zināšanas organizāciju teorijā, uzņēmējdarbības pamatos vai vadības principos.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• CSR un DEI jēdzienu būtība, to vēsturiskā attīstība un teorētiskie pamati • Ilgtspējas, ētikas un sociālās atbildības integrācija organizāciju stratēģijās • Nacionālie un starptautiskie standarti (piemēram, SDG, GRI, ESG pieejas)
Prasmes
1.• Problēmu analīze un risinājumu strukturēšana DEI un CSR kontekstā • Kritiska pieeja uzņēmumu sociālās atbildības izvērtēšanai • Efektīvas komunikācijas plānošana un īstenošana iekšējās un ārējās auditorijās
Kompetences
1.• Integrēta pieeja daudzveidības un iekļaušanas principu ieviešanā darba vidē • Spēja darboties ētiski un ilgtspējīgi organizāciju pārvaldībā • Starpkultūru un starpdisciplināra sadarbība ilgtspējas jomā
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Noslēguma darbs un prezentācija |
-
|
-
|
|
Studenti kursa laikā veic: • individuālu darbs - ilgtspējas pārskata recenzija (līdz 4 lpp.) un prezentācija darbseminārā; • noslēguma projekts, kas īstenojams komandā (3-4 personas): kāda izraudzīta uzņēmuma korporatīvās ietekmes, risku un iespēju (IRO) identificēšanu – līdz 20 lpp. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Apmeklējums |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
1. Lekciju un nodarbību apmeklējums (20%) • Regulāra klātbūtne lekcijās un nodarbībās. • Maksimālo vērtējumu saņem studenti, kas apmeklē vismaz 80% nodarbību. • Zemāks apmeklējums samazina gala vērtējumu proporcionāli. |
||
|
2.
Diskusija |
15,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
2. Aktīva dalība diskusijās (15%) • Aktīva iesaiste diskusijās, jautājumu uzdošana, literatūras piemēru izmantošana, refleksijas par lekciju tēmām. |
||
|
3.
Individuāls darbs |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
3. Ilgtspējas / KSA pārskata recenzija (25%) – individuālais darbs • Studentam jāizvēlas reāls uzņēmuma ilgtspējas / KSA ziņojuma piemērs un jāsagatavo tā recenzija. Darbs tiek vērtēts pēc recenzijas kvalitātes, ņemot vērā šādus aspektus: - Reāla piemēra izvēle un atbilstība - izvēlēts konkrēts uzņēmums un aktuāls ziņojums; - analīze saistīta ar kursā apskatītajām tēmām (pēc kāda standarta sagatavots pārskats, atsauces uz starptautiskiem dokumentiem, kādas tēmas aptver, izvirzītās ilgtspējas prioritātes); - demonstrēta spēja identificēt un identificēt ziņojuma stiprās un vājās puses, - kritiskā domāšana un argumentācija, - recenzijas struktūra un akadēmiskā kvalitāte. |
||
|
4.
Noslēguma darbs |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
4. Noslēguma darbs un prezentācija – ilgtspējas ietekmju, risku un iespēju identificēšana (40%) – grupu darbs Veikt grupas izraudzīta uzņēmuma korporatīvās ietekmes, risku un iespēju identificēšanu, izvēloties par piemēru tādu uzņēmumu, kas līdz šim nav publiskojis ilgtspējas ziņojumus. Noslēguma darba novērtēšanas kritēriji: - Problēmas izpratne – spēja izprast un skaidri formulēt būtiskākās uzņēmuma ietekmes, riskus un iespējas ilgtspējas kontekstā. - Analītiskā kvalitāte – sasaite ar kursā apgūtajām teorijām un starptautiskajiem ietvariem, izmantojot piemērotas koncepcijas un klasifikācijas, datu un informācijas izmantošana, ietekmju un risku pamatota izvērtēšana, strukturēts pārskats. - Prezentācijas un sadarbības kvalitāte – darba loģiska uzbūve, vizuālais noformējums, grupas dalībnieku iesaiste un spēja atbildēt uz jautājumiem. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads CSR un DEI. Definīcijas, vēsturiskā attīstība, aktuālā nozīme uzņēmējdarbībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Globālie un Eiropas ilgtspējas standarti, principi un ietvari
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvās sociālās atbildības / ilgtspējas pārvaldība uzņēmumos – vērtību ķēdes un ieinteresēto pušu kartēšana un iesaiste
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvās sociālās atbildības / ilgtspējas pārvaldība uzņēmumos – ietekmes, risku un iespēju identificēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvās sociālās atbildības / ilgtspējas pārvaldība uzņēmumos – komunikācijas aspekti - piemēru analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvās sociālās atbildības / ilgtspējas pārvaldība uzņēmumos – komunikācijas aspekti - piemēru analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Klimata un vides risku pārvaldība uzņēmumos – fiziskie riski un pārejas riski
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo risku pārvaldība uzņēmumos – cilvēktiesības, dažādība un iekļaušana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu nozīme KSA / ilgtspējas pārvaldībā, “zaļmaldināšana”, sabiedrības uztvere, efektīva komunikācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu nozīme KSA / ilgtspējas pārvaldībā, “zaļmaldināšana”, sabiedrības uztvere, efektīva komunikācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvās sociālās atbildības un ilgtspējas stratēģijas izstrāde un efektīva ieviešana organizācijās + Studentu gala projektu prezentācijas un diskusijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvās sociālās atbildības un ilgtspējas stratēģijas izstrāde un efektīva ieviešana organizācijās + Studentu gala projektu prezentācijas un diskusijas
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Urip, S. (2010). CSR strategies: Corporate social responsibility for a competitive edge in emerging markets. Wiley. (jaunāku izdevumu nav attiecīgajam nosaukumam)Piemērots angļu valodas plūsmai
Hopkins, M. (2007). Corporate social responsibility and international development: Is business the solution? Earthscan. (jaunāku izdevumu nav attiecīgajam nosaukumam)Piemērots angļu valodas plūsmai
Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. Wiley. (jaunāku izdevumu nav attiecīgajam nosaukumam)Piemērots angļu valodas plūsmai
Jacob, K., Unerman, S., & Edwards, M. (2020). Belonging: The key to transforming and maintaining diversity, inclusion and equality at work. Bloomsbury Business.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Vogel, D. (2005). The market for virtue: The potential and limits of corporate social responsibility. Brookings Institution Press.Piemērots angļu valodas plūsmai