Veselības komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti izprot organizācijas komunikācijas ar sabiedrību principus, pārzina komunikācijas disciplīnas (mārketinga komunikācija, sabiedriskās attiecības, satura mārketings, utt.), kā arī izprot reputācijas un tēla jēdzienus, sociālās atbildības koncepciju, sociālā mārketinga un veselības komunikācijas būtību. Studenti izprot masu mediju darba būtību un sadarbības principus ar to.
Prasmes
1.Prot sagatavot komunikācijas plānus, kā arī materiālus masu medijiem, spēj sagatavot atbildes uz žurnālistu jautājumiem.
Kompetences
1.Ir kompetenti multidisciplinārās veselības komunikācijas jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
• Studējošie pastāvīgi apgūst mācību literatūru.
• Kursa ietvaros jāsagatavo divas grupu prezentācijas: sociālā mārketinga kampaņas un veselības komunikācijas kampaņas plāns un jāprezentē semināra laikā.
• Referāts: Mārketinga komunikācijas specifika veselības aprūpes nozarē (apjoms 7 – 10 lpp.).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Dalība semināros un grupu darbu prezentācija: 30%.
• Referāta vērtējums: 30%.
• Eksāmens: 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika un disciplīnas informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Komunikācijas instrumenti un to atšķirības. Interešu aizstāvības principi un lobisma teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas plānošanas principi un soļi. Mērķa auditorijas segmentēšanas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācijas pamatprincipi. Sociālās atbildības un pielietojums organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācija un tēls, to veidojošie elementi. Publikā komunikācija kā tēla veidošanas instruments.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas teorijas un tās mutidisciplinārā būtība, veselības komunikācijas nozīmību noteicošie faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbība ar medijiem. Mediju iedalījums, raksturojums. Mediju uzdevumi un darbības principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika un disciplīnas informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Komunikācijas instrumenti un to atšķirības. Interešu aizstāvības principi un lobisma teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas plānošanas principi un soļi. Mērķa auditorijas segmentēšanas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācijas pamatprincipi. Sociālās atbildības un pielietojums organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācija un tēls, to veidojošie elementi. Publikā komunikācija kā tēla veidošanas instruments.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas teorijas un tās mutidisciplinārā būtība, veselības komunikācijas nozīmību noteicošie faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbība ar medijiem. Mediju iedalījums, raksturojums. Mediju uzdevumi un darbības principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Alan R., Andreasen. Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication, 2006. (akceptējams izdevums)
Berry, D. Health Communication: Theory And Practice. New York. McGraw-Hill, 2007. (akceptējams izdevums)
James Gruning. Excellence in Public Relations and Communication Management, 1992. (akceptējams izdevums)
John Dalton and Susan Croft. Managing corporate reputation. A Specially commissioned report. London: Thorogood. 2003. (akceptējams izdevums)
Charles Fomburn. Reputation: realizing value from the corporate image. Harvard Business School Press, 1996. (akceptējams izdevums)
Philip Kotler. Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication, 5th ed. 2016
Renata Schiavo. Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass, 2014.
Papildu literatūra
Clarke Caywood. The Handbook of Strategic Pulic Relations & Integrated Communications, 2012
Dennis L., Wilcox, Phillip H.Ault, Warren K. Agee. Public Relations. Strategies and Tactics, 2015
Donald E. Parente, Bruce G. Vanden Bergh, Arnold M. Barban. Advertising Campaign Strategy, 2006
Don W. Stacks. Primer of Public Relations Research, 2016
Dowling Grahame. Creating Corporate reputation. Oxford: University Press, 2001
Merten Klaus. Einführung in die Kommunikationswissenschaft, Muenster, 1999
Ronald D. Smith. Strategic Planning for Public Relations, 2021
Citi informācijas avoti
Friedman, M. (1970). The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. Retrieved May 5, 2008
https://www.prsa.org/aboutprsa/ethics/#.Vrcd0vl95D8 (skatīts 07.02.2016.)
https://ethicsinpr.wikispaces.com/Professional+codes+of+ethics (skatīts 07.02.2016.)
http://healthleadersmedia.com/supplemental/9798_browse.pdf ( skatīts 07.02.2016.)