Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības komunikācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUUK_145
Zinātnes nozare
Vides inženierija un enerģētika; Zemes zinātnes, fiziskā ģeogrāfija un vides zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sabiedrības veselība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir radīt studentiem interesi un padziļinātu izpratni par to, kā organizējama un realizējama stratēģiskā komunikācija, kā arī kā tiek panākta sabiedrības attieksmes un uzvedības maiņa, sociālās izmaiņas sabiedrībā, kas vērstas uz veselības radītāju uzlabošanu. Studenti iegūst zināšanas arī par veselības žurnālistiku, mediju darbu un dezinformācijas atpazīšanas principiem.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti izprot organizācijas komunikācijas ar sabiedrību principus, pārzina komunikācijas disciplīnas (mārketinga komunikācija, sabiedriskās attiecības, satura mārketings, utt.), kā arī izprot reputācijas un tēla jēdzienus, sociālās atbildības koncepciju, sociālā mārketinga un veselības komunikācijas būtību. Studenti izprot masu mediju darba būtību un sadarbības principus ar to.

Prasmes

1.Prot sagatavot komunikācijas plānus, kā arī materiālus masu medijiem, spēj sagatavot atbildes uz žurnālistu jautājumiem.

Kompetences

1.Ir kompetenti multidisciplinārās veselības komunikācijas jomā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
• Studējošie pastāvīgi apgūst mācību literatūru. • Kursa ietvaros jāsagatavo divas grupu prezentācijas: sociālā mārketinga kampaņas un veselības komunikācijas kampaņas plāns un jāprezentē semināra laikā. • Referāts: Mārketinga komunikācijas specifika veselības aprūpes nozarē (apjoms 7 – 10 lpp.).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• Dalība semināros un grupu darbu prezentācija: 30%. • Referāta vērtējums: 30%. • Eksāmens: 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas specifika un disciplīnas informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Komunikācijas instrumenti un to atšķirības. Interešu aizstāvības principi un lobisma teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas plānošanas principi un soļi. Mērķa auditorijas segmentēšanas principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Krīzes komunikācijas pamatprincipi. Sociālās atbildības un pielietojums organizācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reputācija un tēls, to veidojošie elementi. Publikā komunikācija kā tēla veidošanas instruments.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības komunikācijas teorijas un tās mutidisciplinārā būtība, veselības komunikācijas nozīmību noteicošie faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarbība ar medijiem. Mediju iedalījums, raksturojums. Mediju uzdevumi un darbības principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas specifika un disciplīnas informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Komunikācijas instrumenti un to atšķirības. Interešu aizstāvības principi un lobisma teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas plānošanas principi un soļi. Mērķa auditorijas segmentēšanas principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Krīzes komunikācijas pamatprincipi. Sociālās atbildības un pielietojums organizācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reputācija un tēls, to veidojošie elementi. Publikā komunikācija kā tēla veidošanas instruments.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības komunikācijas teorijas un tās mutidisciplinārā būtība, veselības komunikācijas nozīmību noteicošie faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā mārketinga kampaņas plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības komunikācijas plāns, izmantojot plašu komunikācijas pieeju un instrumentu klāstu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarbība ar medijiem. Mediju iedalījums, raksturojums. Mediju uzdevumi un darbības principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informatīvo materiālu sagatavošana masu medijiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbilžu sagatavošana un ziņojumu sniegšana masu medijiem. Mediju treniņš.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Alan R., Andreasen. Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication, 2006. (akceptējams izdevums)

2.

Berry, D. Health Communication: Theory And Practice. New York. McGraw-Hill, 2007. (akceptējams izdevums)

3.

James Gruning. Excellence in Public Relations and Communication Management, 1992. (akceptējams izdevums)

4.

John Dalton and Susan Croft. Managing corporate reputation. A Specially commissioned report. London: Thorogood. 2003. (akceptējams izdevums)

5.

Charles Fomburn. Reputation: realizing value from the corporate image. Harvard Business School Press, 1996. (akceptējams izdevums)

6.

Philip Kotler. Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication, 5th ed. 2016

7.

Renata Schiavo. Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass, 2014.

Papildu literatūra

1.

Clarke Caywood. The Handbook of Strategic Pulic Relations & Integrated Communications, 2012

2.

Dennis L., Wilcox, Phillip H.Ault, Warren K. Agee. Public Relations. Strategies and Tactics, 2015

3.

Donald E. Parente, Bruce G. Vanden Bergh, Arnold M. Barban. Advertising Campaign Strategy, 2006

4.

Don W. Stacks. Primer of Public Relations Research, 2016

5.

Dowling Grahame. Creating Corporate reputation. Oxford: University Press, 2001

6.

Merten Klaus. Einführung in die Kommunikationswissenschaft, Muenster, 1999

7.

Ronald D. Smith. Strategic Planning for Public Relations, 2021

Citi informācijas avoti

1.

Friedman, M. (1970). The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits. The New York Times Magazine. Retrieved May 5, 2008

5.

Strategic Marketing For Health Care Organizations: Building A Customer-Driven Health System, 2021. (skatīts 07.02.2020)