Sporta medicīna I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas sporta medicīnas pamatjautājumos par fiziskās slodzes veidiem, treniņu un sacensību režīma plānošanas principiem, fiziskajām spējām, sportistu profilaktiskās medicīniskās pārbaudēm, medicīniski pedagoģiskais novērojumu un higiēnas prasībām sporta celtnēm un zālēm.
Prasmes
1.Prasmes novērtēt pacienta fizisko aktivitāti, fiziskās spējas bērniem un pieaugušajiem un ieteikt pacientam piemērotāko sporta un aizsargekipējumu, iespējām izmeklēt, novērtēt un sastādīt ārstēšanas plānu dažādu klīnisko nozaru pacientiem, pamatoti izvēlēties, pielietot un interpretēt iegūtos datus dažādās internajā medicīnā un sporta medicīnā izmantojamās izmeklēšanas un funkcionālās novērtēšanas metodes un prast pielietot intensīvās terapijas vispārīgie principus.
Kompetences
1.Kompetence dažādu klīnisko gadījumu risināšanai, to diagnostika, etiopatoģenēze, ārstēšana, profilakse un aprūpe.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Padziļināt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas pacientu novērtēšanā, kurēšanā, medicīnas tehnoloģiju, diagnostisko un terapeitisko manipulāciju pielietošanā kvalificētu speciālistu vadībā sporta medicīnā. Teorētiskās zināšanas apgūst 7 semināru nodarbībās un patstāvīgā darbā ar literatūru. Praktisko mācību laikā apmācīttiesīgā ārsta vadībā kurē pacientus, piedalās pacienta izmeklēšanā un ārstēšanā, apgūstot pacientu izmeklēšanu, diagnostiskās un ārstnieciskās manipulācijas. Rezidents apgūst dažādas diagnostikas metodes, veicamās manipulācijas, kuras tiek izmantotas arī sporta ārsta praksē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa beigās rezidentūras programmas vadītājs novērtē rezidenta apgūtās teorētiskās zināšanas rakstiski un mutiski. Rakstiskā ieskaite tiek novērtēta 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Fiziskās slodzes veidi, to ietekme uz cilvēka organismu.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes novērtēšanas iespējas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Treniņu un sacensību režīma plānošanas principi (makrocikli, mezocikli, mikrocikli), tā korekcijas metodes.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Fiziskās spējas, to novērtēšanas iespējas. Sensitīvie periodi fizisko spēju attīstībai.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Sportistu profilaktiskās medicīniskās pārbaudes, to veidi. Sporta vēstures iztaujāšanas specifika. Atļauja nodarboties ar paaugstinātu fizisko slodzi un piedalīties sporta sacensībās.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Medicīniski pedagoģiskais novērojums, tā principi.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Higiēnas prasības sporta celtnēm un zālēm. Sporta un aizsargekipējums, apģērbs un apavi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Xiao J. Physical Exercise for Human Health. 2020.
Balyi I., Way R., Higgs C. Long-Term Athlete Development. 2013.
Bracker M. D. et al. The 5- minute Sports Medicine consult. 2nd Edition, Wolters &Kluwe/ Lippicott Williams& Wilkins, 2011.
Lyle J., Micheli, M.D., Editor. Encyclopedia os Sports Medicine. 4th Edition, Lippincott Williams& Wilkins, 2011.
Papildu literatūra
Brēmanis E. Sporta fizioloģija. Zvaigzne, 1991.
Mackenzie B., CordoraG. Power, Speed, Endurance. Printed in the USA, 2012.