Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Profesionālā ētika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LF_137
Zinātnes nozare
Filozofija, ētika un reliģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
RSU Liepājas filiāle
Kontaktinformācija

Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt normatīvo ētiku saistībā ar profesionālās ētikas pamatprincipiem un to pielietojumu veselības sporta speciālistu praktiskajā darbībā, attīstīt profesionālās kompetences kritērijiem atbilstošu ētisku attieksmi pret kolēģiem, klientiem un sadarbības partneriem.

Priekšzināšanas

Atbilstīgi vidējai izglītībai.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Nosauks un aprakstīs sporta veselības speciālista ētikas pamatprincipus: uzticēšanās un cieņa, atbildība un taisnīgums, godīgums u.c., zinās savas tiesības un pienākumus atbilstoši profesionālās kompetences kritērijiem, profesionālās vērtības un profesionāļa morālās pamatsaistības, morālo sankciju veidus profesionālajā ētikā, morālā vērtējuma specifiku, atbildības komponentus, morālās izvēles situācijas raksturojumu u.c. Identificēs un interpretēs ētiskas attieksmes izpausmes atkarībā no morāles subjekta, zinās koleģialitātes maksimas, morālās regulācijas pamatelementus, morālās un tiesiskās regulācijas būtiskākās atšķirības, morālo tiesību īpatnības, pienākumu konflikta risinājumus. Definēs pamatjēdzienus: normatīvā ētika, profesionālā ētika, saskarsmes ētika, situatīvā ētika, vadības ētika, godīgums, morālais relatīvisms, korporatīvā kultūra, korporatīvais godīgums, morālā dilemma, mobings, bosings u.c. Raksturos varas tipus organizāciju darbībā un konfliktu risināšanas efektīvākās metodes mūsdienu ētikas skatījumā, vēlamos rīcības modeļus konfliktsituācijās.

Prasmes

1.Pēc kursa apgūšanas studenti pratīs: lietot morāli korektu argumentāciju savas pozīcijas vai viedokļa pamatošanai; analizēt morālo dilemmu situācijas; vērtēt un rast morāli adekvātu risinājumu gadījumiem no prakses, izmantojot apgūtos ētikas pamatprincipus; risināt konfliktsituācijas efektīvi un atbilstīgi profesionālās ētikas prasībām.

Kompetences

1.Argumentēšanas un kopsakarību veidošanas kompetence.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kopsavilkumi, prezentācijas, grupu darbs. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu skalā. Aktivitāte semināros – 30% , patstāvīgais darbs – 20%, prezentācijas – 10%, gala pārbaudījums – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tiesības, pienākumi, atbildība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālais godīgums un tā veicināšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Normatīvā ētika
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības kultūra un ētika
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas un morālās uzvedības stili
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Morālās dilemmas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tiesības, pienākumi, atbildība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālais godīgums un tā veicināšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Normatīvā ētika
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības kultūra un ētika
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas un morālās uzvedības stili
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Morālās dilemmas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Klīve V.V. Rīcības ceļos. – Rīga, Zinātne, 1998.

2.

Kuzņecova A. Lietišķas sadarbības etiķete. – Rīga, LSPA, 2000.

3.

Kuzņecova A. Profesionālās ētikas pamati: ievads sporta ētikā - Rīga, RaKa, 2003.– 204 lpp.

4.

Milts A. Saskarsmes ētika – Rīga, Zvaigzne ABC, 2004.

5.

Omarova S. Cilvēks runā ar cilvēku – Rīga, Kamene, 2006.

6.

Sīle V. Medicīnas ētikas pamatprincipi – Rīga, Zinātne, 1999. – 158 lpp.

7.

Sīle V., Sīlis V., Ķilkuts G., Mežinska S., Neiders I. Biomedicīnas ētika: teorija un prakse – Rīga, RSU, 2006.– 226 lpp.

Papildu literatūra

1.

Forands I. Personāla vadība – R., LIF, 2002.

2.

Forands I. Vadītājs un vadīšana – R., Kamene, 2002.

3.

Halta K. „Veiksmīga karjera vai mobings ...” – R., Jumava, 2003.

4.

Razs Dž. „Brīvības morāle” – R., Madris, 2001.

Citi informācijas avoti