Mārketinga komunikācijas metodes
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie iegūst zināšanas par mārketinga komunikācijas elementiem – reklāmu, noieta veicināšanu, sabiedriskajām attiecībām, tiešo pārdošanu u.c. metodēm, to būtību, stratēģisko nozīmi mārketinga komunikācijā un īstenošanas metodēm. Zināšanas par mārketinga komunikācijas veidošanas risinājumiem, metožu integrēšanu un efektivitātes novērtēšanu.
Prasmes
1.Studējošie prot: • novērtēt mārketinga komunikācijas iespējas uzņēmumu un iestāžu mērķu sasniegšanā; • raksturot mārketinga komunikācijas atsevišķu elementu būtību un lomu mārketinga procesā; • izvērtēt un izvēlēties atbilstošas mārketinga komunikācijas metodes, integrēt tās un izstrādāt mārketinga efektivitāti paaugstinošas aktivitātes.
Kompetences
1.Studējošie spēj lietot teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes mārketingā un mārketinga komunikācijā. Spēj izmantot dažādas ideju meklēšanas metodes mārketinga komunikācijas inovativitātes nodrošināšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, referāts, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējuma atzīme veidojas no kopsavilkumu, referāta, semināru darbu, patstāvīgā darba un eksāmena vidējā vērtējuma.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Noieta veicināšana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Noieta veicināšanas līdzekļi un iedarbības objekti.
Tiešā pārdošana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, raksturs un tiešās pārdošanas process.
Biežāk lietotās metodes noieta veicināšanā un tiešajā pārdošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Noieta veicināšana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Noieta veicināšanas līdzekļi un iedarbības objekti.
Tiešā pārdošana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, raksturs un tiešās pārdošanas process.
Biežāk lietotās metodes noieta veicināšanā un tiešajā pārdošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskās attiecības kā mārketinga komunikācijas elements. Sabiedrisko attiecību darbības lauks, modeļi, funkcijas un darbību klasifikācija. Biežāk lietotās metodes sabiedrisko attiecību komunikācijā.
Jaunie (netradicionālie) veidi mārketinga komunikācijā – digitālā komunikācija (satura mārketings, sociālo mediju mārketings), partizānu mārketings, spēļošana, to īpatnības un īstenošanas principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskās attiecības kā mārketinga komunikācijas elements. Sabiedrisko attiecību darbības lauks, modeļi, funkcijas un darbību klasifikācija. Biežāk lietotās metodes sabiedrisko attiecību komunikācijā.
Jaunie (netradicionālie) veidi mārketinga komunikācijā – digitālā komunikācija (satura mārketings, sociālo mediju mārketings), partizānu mārketings, spēļošana, to īpatnības un īstenošanas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kampaņas kā mārketinga komunikācijas integrēšanas un realizēšanas līdzeklis.
Mārketinga komunikācijas efektivitātes noteikšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kampaņas kā mārketinga komunikācijas integrēšanas un realizēšanas līdzeklis.
Mārketinga komunikācijas efektivitātes noteikšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Rossiter, J. R. (2018). Marketing Communications: Objectives, Strategy, Tactics. 1st edition. SAGE Publications Ltd, 584 p.
Shimp, T. A., Andrews, J. C. (2017). Advertising, promotion and other aspects of integrated marketing communication. Mason, OH: Cengage, 752 p.
Praude, V., Šalkovska, J. (2015). Integrētā mārketinga komunikācija: reklāma, produktu realizācijas veicināšana, tiešais mārketings, interaktīvais mārketings, sabiedriskās saskarsmes, sponsorēšana, personiskā apkalpošana, izstādes. Rīga: Burtene, 1.grāmata 464 lpp., 2.grāmata 416 lpp.
Blakeman, R. (2018). Integrated Marketing Communication: Creative Strategy from Idea to Implementation. 3rd Edition. Rowman & Littlefield Publishers, 368 p.
Papildu literatūra
The Routledge companion to the future of marketing. (2014). Edited by Luiz Moutinho, Enrique Bigné and Ajay K. Manrai. 1st Edition. London; New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 470 p.
Safko L. (2010). The social media bible. Tactic, tools and strategies for business sucsess. John Wiley & Sons, 794 p.
Kimeiša, L. (2013). Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām: padomi tekstu veidošanā, fakti, iedvesmojoši piemēri, idejas, jaunākās tendences. Rīga: Zvaigzne ABC, 2013, 125 lpp.
Kelley, L. D., Jugenheimer, D. W. (2015). Advertising account planning: planning and managing an IMC campaign. Third Edition. Armonk, New York: M.E. Sharpe, 252 p.
Batat, W. (2019). Experiential Marketing: Consumer Behavior, Customer Experience and The 7Es. Routledge: 278 p., e-gr.
Goodluck, C., Anderson, W. (2016). International Marketing: Theory and Practice from Developing Countries. Unabridged edition, e-gr.
Plume, C., Dwivedi, Y., Slade, E. (2016). Social Media in the Marketing Context: A State of the Art Analysis and Future Directions. Chandos Publishing: 182 p., e-gr.
Batley, M. (2015). Brand Meaning: Meaning, Myth and Mystique in Today's Brands. 2nd New edition. Routledge, 230 p., e-gr.
Praude V., Šalkovska J. (2018) Satura mārketings internetā. Rīga: Burtene, 256 lpp.