Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mārketinga komunikācijas metodes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_160
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt ar mārketinga komunikācijas jēdzieniem, struktūru un iespējām uzņēmumu un iestāžu mērķu sasniegšanā, izmantojot mārketinga komunikācijas metodes un to integrēšanas principus.

Priekšzināšanas

Kursa sekmīgai apguvei studentiem nepieciešamas priekšzināšanas starptautiskajā biznesā un mārketingā, kā arī biznesa komunikācijā un ētikā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie iegūst zināšanas par mārketinga komunikācijas elementiem – reklāmu, noieta veicināšanu, sabiedriskajām attiecībām, tiešo pārdošanu u.c. metodēm, to būtību, stratēģisko nozīmi mārketinga komunikācijā un īstenošanas metodēm. Zināšanas par mārketinga komunikācijas veidošanas risinājumiem, metožu integrēšanu un efektivitātes novērtēšanu.

Prasmes

1.Studējošie prot: • novērtēt mārketinga komunikācijas iespējas uzņēmumu un iestāžu mērķu sasniegšanā; • raksturot mārketinga komunikācijas atsevišķu elementu būtību un lomu mārketinga procesā; • izvērtēt un izvēlēties atbilstošas mārketinga komunikācijas metodes, integrēt tās un izstrādāt mārketinga efektivitāti paaugstinošas aktivitātes.

Kompetences

1.Studējošie spēj lietot teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes mārketingā un mārketinga komunikācijā. Spēj izmantot dažādas ideju meklēšanas metodes mārketinga komunikācijas inovativitātes nodrošināšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, referāts, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējuma atzīme veidojas no kopsavilkumu, referāta, semināru darbu, patstāvīgā darba un eksāmena vidējā vērtējuma.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Noieta veicināšana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Noieta veicināšanas līdzekļi un iedarbības objekti. Tiešā pārdošana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, raksturs un tiešās pārdošanas process. Biežāk lietotās metodes noieta veicināšanā un tiešajā pārdošanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Noieta veicināšana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Noieta veicināšanas līdzekļi un iedarbības objekti. Tiešā pārdošana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, raksturs un tiešās pārdošanas process. Biežāk lietotās metodes noieta veicināšanā un tiešajā pārdošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās attiecības kā mārketinga komunikācijas elements. Sabiedrisko attiecību darbības lauks, modeļi, funkcijas un darbību klasifikācija. Biežāk lietotās metodes sabiedrisko attiecību komunikācijā. Jaunie (netradicionālie) veidi mārketinga komunikācijā – digitālā komunikācija (satura mārketings, sociālo mediju mārketings), partizānu mārketings, spēļošana, to īpatnības un īstenošanas principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās attiecības kā mārketinga komunikācijas elements. Sabiedrisko attiecību darbības lauks, modeļi, funkcijas un darbību klasifikācija. Biežāk lietotās metodes sabiedrisko attiecību komunikācijā. Jaunie (netradicionālie) veidi mārketinga komunikācijā – digitālā komunikācija (satura mārketings, sociālo mediju mārketings), partizānu mārketings, spēļošana, to īpatnības un īstenošanas principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kampaņas kā mārketinga komunikācijas integrēšanas un realizēšanas līdzeklis. Mārketinga komunikācijas efektivitātes noteikšanas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kampaņas kā mārketinga komunikācijas integrēšanas un realizēšanas līdzeklis. Mārketinga komunikācijas efektivitātes noteikšanas metodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Rossiter, J. R. (2018). Marketing Communications: Objectives, Strategy, Tactics. 1st edition. SAGE Publications Ltd, 584 p.

2.

Shimp, T. A., Andrews, J. C. (2017). Advertising, promotion and other aspects of integrated marketing communication. Mason, OH: Cengage, 752 p.

3.

Praude, V., Šalkovska, J. (2015). Integrētā mārketinga komunikācija: reklāma, produktu realizācijas veicināšana, tiešais mārketings, interaktīvais mārketings, sabiedriskās saskarsmes, sponsorēšana, personiskā apkalpošana, izstādes. Rīga: Burtene, 1.grāmata 464 lpp., 2.grāmata 416 lpp.

4.

Blakeman, R. (2018). Integrated Marketing Communication: Creative Strategy from Idea to Implementation. 3rd Edition. Rowman & Littlefield Publishers, 368 p.

Papildu literatūra

1.

The Routledge companion to the future of marketing. (2014). Edited by Luiz Moutinho, Enrique Bigné and Ajay K. Manrai. 1st Edition. London; New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 470 p.

2.

Safko L. (2010). The social media bible. Tactic, tools and strategies for business sucsess. John Wiley & Sons, 794 p.

3.

Kimeiša, L. (2013). Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām: padomi tekstu veidošanā, fakti, iedvesmojoši piemēri, idejas, jaunākās tendences. Rīga: Zvaigzne ABC, 2013, 125 lpp.

4.

Kelley, L. D., Jugenheimer, D. W. (2015). Advertising account planning: planning and managing an IMC campaign. Third Edition. Armonk, New York: M.E. Sharpe, 252 p.

5.

Batat, W. (2019). Experiential Marketing: Consumer Behavior, Customer Experience and The 7Es. Routledge: 278 p., e-gr.

6.

Goodluck, C., Anderson, W. (2016). International Marketing: Theory and Practice from Developing Countries. Unabridged edition, e-gr.

7.

Plume, C., Dwivedi, Y., Slade, E. (2016). Social Media in the Marketing Context: A State of the Art Analysis and Future Directions. Chandos Publishing: 182 p., e-gr.

8.

Batley, M. (2015). Brand Meaning: Meaning, Myth and Mystique in Today's Brands. 2nd New edition. Routledge, 230 p., e-gr.

9.

Praude V., Šalkovska J. (2018) Satura mārketings internetā. Rīga: Burtene, 256 lpp.