Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Starptautiskais mārketings

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_163
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par starptautiskā mārketinga jēdziena būtību, apskatot to kā aktivitāšu un procesu kopumu mūsdienu starptautiskā biznesa vidē. Izpētīt starptautiskā mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā. Kursa ietvaros tiek analizēti starptautiskā biznesa uzsākšanas faktori, pētīta produktu adaptācija dažādiem tirgiem, ņemot vērā starpkultūru atšķirības un mārketinga stratēģiju veidošanu starptautiskajos tirgos un digitālā mārketinga pieejas.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas zināšanas mikroekonomikā, makroekonomikā, uzņēmumu organizācijā un vadīšanā, uzņēmuma stratēģijas un politikas veidošanā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Spēj raksturot starptautiskā mārketinga jēdziena attīstību un novērtēt tā nozīmi uzņēmējdarbībā. 2. Spēj novērtēt starpkultūru atšķirību nozīmi starptautiskajā mārketingā un to ietekmi uz uzņēmuma darbību starptautiskajā vidē.

Prasmes

1.1. Spēj analizēt mārketinga jaunākās tendences un integrēt tās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs. 2. Spēj analizēt starptautisko mārketingu un biznesu veicinošos faktorus. 3. Spēj analizēt preču un pakalpojumu starptautisko pielāgošanu.

Kompetences

1.1. Spēj organizēt starptautiskā mārketinga pētījumus. 2. Spēj novērtēt starptautiskā mārketinga ārējās vides faktorus un to ietekmi uz uzņēmējdarbību. 3. Spēj novērtēt starptautiskā biznesa uzsākšanu ietekmējošos faktorus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi/ esejas, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējuma atzīme veidojas no kopsavilkumu, semināru darbiem, patstāvīgā darba un eksāmena vidējā vērtējuma.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadinformācija par studiju kursa organizēšanu. Mārketinga jēdziens, pamatelementi I. Mārketinga jēdziena vēsturiskā attīstība. Ievads starptautiskajā mārketingā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Dažādas perspektīvas/pieejas starptautiskajā marketingā. Kāpēc nepieciešams starptautiskais bizness un ieiešana starptautiskajā tirgū?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošiem faktoriem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plāns.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Tirgus vide. Produktu viltojumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepakojums, videi draudzīgs iepakojums un tā loma Starptautiskajā mārketingā un mārketinga aktivitātēs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskās mārketinga ārējās vides faktoru analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskais mārketings, to ietekmējošie ārējās vides faktori: daba un ekonomika. Kādu ietekmi ārējās vides faktori atstāj uz patēriņa apjomu un tā izmaiņām?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā mārketinga ārējās vides faktori: politika/ likumdošana/ kultūrvide.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā mārketinga ABC: digitālā mārketinga pamatelementi; Digitālā mārketinga rīku izmantošana starptautiskā mārketinga kontekstā; Reklāmas veidi digitālā mārketinga piltuvē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga piltuve: klienta ceļojums; Kā realizēt veiksmīgu digitālā mārketinga kampaņu?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiska produkta vadīšana un virzīšana tirgū, starp-kultūru atšķirības.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadinformācija par studiju kursa organizēšanu. Mārketinga jēdziens, pamatelementi I. Mārketinga jēdziena vēsturiskā attīstība. Ievads starptautiskajā mārketingā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Dažādas perspektīvas/pieejas starptautiskajā marketingā. Kāpēc nepieciešams starptautiskais bizness un ieiešana starptautiskajā tirgū?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošiem faktoriem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepakojums, videi draudzīgs iepakojums un tā loma Starptautiskajā mārketingā un mārketinga aktivitātēs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskais mārketings, to ietekmējošie ārējās vides faktori: daba un ekonomika. Kādu ietekmi ārējās vides faktori atstāj uz patēriņa apjomu un tā izmaiņām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga piltuve: klienta ceļojums; Kā realizēt veiksmīgu digitālā mārketinga kampaņu?
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Praude, Valērijs. Mārketings: teorija un prakse. 3., pārstr. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 2 sēj.

2.

Entrepreneurship in International Marketing. Xu, Hui; Shi, Linda Hui; and more. Emerald Publishing Limited, 2015.

3.

The Handbook of International Advertising Research: Handbook of International Advertising Research. Cheng, Hong, John Wiley & Sons. Incorporated, 2014.

4.

Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013.

5.

The Strategic Storyteller: Content Marketing in the Age of the Educated Consumer. Jutkowitz, Alexander; Jutkowitz, Alexander. John Wiley & Sons, Incorporated, 2017.

6.

Schmid, Stefan. Internationalization of business: cases on strategy formulation and implementation. Cham, Switzerland, 2018.

Papildu literatūra

1.

Bormane, S. 2019. Integrētā mārketinga komunikācija Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumos ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Promocijas darbs, Latvijas Universitāte, Rīga

2.

A study on the role of advertising and sales promotions in creating brand equity and brand loyalty. A. A. Tajzadeh-Namin. Mohsen Norouzi. Indian Journal of Health and Wellbeing. 2014.

3.

Marketing capability and export performance: The moderating effect of export performance. A. Al-Aali. J-S. Lim. T. Khan. M. Khurshid. 2013.

4.

The Value of Marketing Crowdsourced New Products as Such: Evidence from Two Randomized Field Experiments. Nishikawa, Hidehiko; Schreier, Martin; Fuchs, Christoph; Ogawa, Susumu. Journal of Marketing Research, August 2017, Vol.54(4), pp.525-53

5.

International Journal of Advance Research. Explanation Of Brand Positioning And Its Application Challenges In Global Cross – Cultural Context Literature Based Review. Vol. 5, Issue 6, June 2017.

Citi informācijas avoti

1.

Journal of the Academy of Marketing Science.

2.

https://www.ama.org/ American Marketing Association