Jaunrade pētniecībā un pedagoģijā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti iegūs zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām. Attīstīs zinātniskās pētniecības prasmes, nodrošinot iespējas piedalīties nacionāla un starptautiska līmeņa pētniecības projektos. Iegūs pedagoģiskā darba teorētiskās zināšanas, apgūs zināšanas didaktikā, apgūs mācīšanas un mācīšanās principus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veikt patstāvīgu pētniecisku darbību pielietojot jaunākās analītiskās pētniecības metodes, sagatavot veikto pētījuma ziņojumus, prezentācijas. Spēs patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un praktiskas problēmas, pamatot lēmumus, kā arī, nepieciešamības gadījumā veikt papildu analīzi. Studenti izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus.
Kompetences
1.Attīstīs analītiskās domāšanas iemaņas, inovatīvās domāšanas prasmes un kreativitāti, profesionālās un komunikācijas prasmes, kas būtu par pamatu radošas personības izveidei. Pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas. Spēs pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1) Studiju kursa apguves rezultātā studentiem patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts.
2) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle.
3) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tiks vērtēts:
• pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums;
• pētnieciskie soļi šī pieprasījuma realizācijā;
• paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru).
Students tiks novērtēts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.
1) Patstāvīgas studijas – tests.
2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā).
3) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles).
Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika.
Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika.
Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģisko procesu organizāciju;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Pētniecība: teorija un prakse, red. Martinsone K., Pipare A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016
A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – R īga: Drukātava, 2009.
Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015
Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018)
Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013
I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002.
A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006.
Papildu literatūra
A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2011
M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa,
The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. Ebrary Academic Complete 2012
Carlsen A., & Maslo E (2018) "Growing together": A Latvian retrospective of learning opportunities created in the cooperation among Nordic an Baltic adult educators. International Review Of Education / Internationale Zeitschrift Fūr (..)
Hirsch B.D. (2012) Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. UK: Open Book Publishers.