Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Jaunrade pētniecībā un pedagoģijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_414
Zinātnes nozare
Tiesību zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tiesību zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studentu izpratni par zinātniski pētnieciskās jaunrades būtību, pedagoģijas teoriju un principiem, attīstot pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas.

Priekšzināšanas

Loģika un pētnieciskā darba metodoloģija bakalaura studiju programmas līmenī.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti iegūs zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām. Attīstīs zinātniskās pētniecības prasmes, nodrošinot iespējas piedalīties nacionāla un starptautiska līmeņa pētniecības projektos. Iegūs pedagoģiskā darba teorētiskās zināšanas, apgūs zināšanas didaktikā, apgūs mācīšanas un mācīšanās principus.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veikt patstāvīgu pētniecisku darbību pielietojot jaunākās analītiskās pētniecības metodes, sagatavot veikto pētījuma ziņojumus, prezentācijas. Spēs patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un praktiskas problēmas, pamatot lēmumus, kā arī, nepieciešamības gadījumā veikt papildu analīzi. Studenti izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus.

Kompetences

1.Attīstīs analītiskās domāšanas iemaņas, inovatīvās domāšanas prasmes un kreativitāti, profesionālās un komunikācijas prasmes, kas būtu par pamatu radošas personības izveidei. Pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas. Spēs pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1) Studiju kursa apguves rezultātā studentiem patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts. 2) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle. 3) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Tiks vērtēts: • pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums; • pētnieciskie soļi šī pieprasījuma realizācijā; • paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru). Students tiks novērtēts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. 1) Patstāvīgas studijas – tests. 2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā). 3) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles). Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta pētniecisko metožu pamatojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā darba pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģisko procesu organizāciju; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • mācīšanas un mācīšanās stili; • interaktīvās mācību metodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pētniecība: teorija un prakse, red. Martinsone K., Pipare A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016

2.

A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – R īga: Drukātava, 2009.

3.

Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015

4.

Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018)

5.

Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013

6.

I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002.

7.

A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006.

Papildu literatūra

1.

A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2011

2.

M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa,

3.

The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. Ebrary Academic Complete 2012

4.

Carlsen A., & Maslo E (2018) "Growing together": A Latvian retrospective of learning opportunities created in the cooperation among Nordic an Baltic adult educators. International Review Of Education / Internationale Zeitschrift Fūr (..)

5.

Hirsch B.D. (2012) Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. UK: Open Book Publishers.

Citi informācijas avoti

1.

Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapa

2.

Valsts izglītības satura centra mājas lapa

3.

Izglītības kvalitātes valsts dienesta mājas lapa

4.

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

5.

Akadēmiskās informācijas centra mājas lapa

6.

Latvijas Zinātnes padomes mājas lapa