Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Reklāma masu komunikācijas procesos

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_040
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iemācīt reklāmas teorētiskos aspektus, likumības attiecībā uz tās sagatavošanu, īstenošanu un izvērtēšanu.

Priekšzināšanas

Komunikācijas situācijas analīze.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst padziļinātu izpratni par reklāmas attīstības īpatnībām, par reklāmas pētījumu virzieniem; par reklāmas efektiem un to ietekmes likumsakarībām, par reklāmas aktualitātēm Latvijā.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studējošie analizē reklāmas efektus, reklāmas izpausmes salīdzinājumā ar citām komunikācijas formām; prognozē reklāmas ietekmes sekas, reklāmas regulācijas nepieciešamību saistībā ar sabiedrības demokrātijas līmeņa analīzi.

Kompetences

1.Kursa apguves rezultātā studējošie, izprotot reklāmas komunikācijas būtību, veido reklāmas stratēģiju un analizē reklāmu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas, praktiskie uzdevumi, referāts. Studiju kursa noslēgumā studējošie izstrādā praktisko darbu, par kura rezultātiem uzraksta referātu, ko arī prezentē auditorijas priekšā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Reklāmas analīze, referāts.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir reklāma. Definīcija, vēsture un reklāmas pamati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir reklāma. Definīcija, vēsture un reklāmas pamati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas mērķu noteikšana. Reklāmas plānošana. Zīmola plānošana. Produkta tēla, reklamēšanas dzīves ceļš. Pozicionēšana, targetēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas mērķu noteikšana. Reklāmas plānošana. Zīmola plānošana. Produkta tēla, reklamēšanas dzīves ceļš. Pozicionēšana, targetēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju plāna veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju plāna veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta mārketings.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Humors, slavenības, emocijas un reklāma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kultūra un reklāma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma, mārketings un ētika globālā kontekstā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Lane W.R., King K.W., Russell J.T., Kleppner's advertising procedure. 16th ed. - Upper Saddle River : Pearson Education International, 2005

2.

More advertising worldwide / Ed. by Kloss I. - Berlin : Springer, 2002

3.

Jefkins F., Advertising. 3rd ed. - London : Pitman, 1994

4.

Percy L., Rossiter J.R., Elliott R., Strategic advertising management. - Oxford : Oxford University Press, 2001

5.

Ries A., Ries L., The fall of advertising and the rise of PR. - New York : HarperBusiness, 2002

6.

The advertising business : operations, creativity, media planning, integrated communications / Ed. by Jones J.Ph. - Thousand Oaks : Sage Publications, 1999

7.

Hackley C., Advertising and promotion : communicating brants. - London : Sage, 2005

8.

Olinss V., Par zīmolu. – Rīga : Neputns, 2005

9.

Zyman S., Brott A., The end of advertising as we know it. – Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, Inc.,

10.

Zyman S., The end of marketing as we know it. - London : HarperCollins Business, 2000