Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Promocijas eksāmens psiholoģijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_340
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Izvērtēt doktoranta (1) spēju analizēt un argumentēti raksturot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un likumsakarības, formulēt noteiktas tēmas problemātiku rakstiski, lietojot zinātnisko stilu, kā arī argumentēti diskutēt par šo problemātiku; (2) spēju skaidrot un integrēti raksturot noteiktu psiholoģijas tēmu mutiski, demonstrējot padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas teorijas un metodoloģijas jautājumiem, kā arī argumentēti diskutēt par šo tēmu; (3) izpratni par promocijas darba tēmu un spēju argumentēti, atbilstoši mūsdienu zinātnes prasībām, izklāstīt sava darba koncepciju, kā arī spēju diskutēt par promocijas darba tēmu.

Priekšzināšanas

Obligātie studiju kursi doktora studiju programmā “Psiholoģija”.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Analizē un raksturo mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un likumsakarības. Formulē noteiktas tēmas problemātiku rakstiski. Analizē, skaidro un integrēti raksturo noteiktu psiholoģijas tēmu mutiski.

Prasmes

1.Demonstrē prasmi veikt noteiktas tēmas kritisku analīzi, izvērtēšanu un sintēzi. Demonstrē prasmi veidot tekstu, lietojot zinātnisko stilu. Diskusijā demonstrē padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas teorijas un metodoloģijas jautājumiem un par sava darba tēmu.

Kompetences

1.Argumentēti diskutē – rakstiski un mutiski – par psiholoģijas zinātnes mūsdienu sasniegumiem un argumentēti, atbilstoši mūsdienu zinātnes prasībām, izklāsta sava darba koncepciju, diskutē par to.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
(1) Sagatavoties mutiskam stāstījumam (līdz 10 minūtēm) par psiholoģijas vēstures un mūsdienu psiholoģijas tēmām. Tēmas ir pieejamas e-vidē. (2) Sagatavot rakstisku izklāstu par vienu no mūsdienu psiholoģijas aktuālajām tēmām 380 – 500 vārdu apjomā, ņemot vērā jaunākos psiholoģijas zinātnes sasniegumus. Jautājums tiks saņemts izlozē 24 stundas pirms eksāmena no iepriekš sagatavotām 10 tēmām. (3) Sagatavot promocijas darba ievadu un bibliogrāfiju, un mutisku stāstījumu par promocijas darba tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Eksāmens tiek vērtēts 10 ballu sistēmā. Gala atzīmi pēc doktoranta atbilžu uzklausīšanas un komisijas apspriešanās aprēķina kā aritmētisko vidējo no sniegtajiem 3 eksāmena daļu atbilžu vērtējumiem. Ja vismaz par vienu daļu vērtējums ir zemāks par 4, tad eksāmens netiek ieskaitīts.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Promocijas darbs)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Andrewes, D. (2016). Neuropsychology: From theory to practice. London: Psychology Press.

2.

Braisby, N., & Gellatly, A. (Eds.). (2012). Cognitive psychology. New York: Oxford University Press.

3.

Brennan, J. F., & Houde, K. A. (2017). History and systems of psychology. Cambridge: Cambridge University Press.

4.

Corr, P. J., & Matthews, G. (Eds.). (2009). The Cambridge handbook of personality psychology. Cambridge: Cambridge University Press.

5.

Denis, D. J. (2015). Applied univariate, bivariate, and multivariate statistics. New York: John Wiley & Sons.

6.

Dumont, F. (2010). A history of personality psychology: Theory, science, and research from Hellenism to the twenty-first century. Cambridge: Cambridge University Press.

7.

Finkel, E. J., Baumeister, R. F., Baumeister, R. F., & Finkel, E. J. (2010). Advanced social psychology: The state of the science. New York: Oxford University Press.

8.

Gillibrand, R., Lam, V., & O’Donnell, V. L. (2016). Developmental psychology. Harlow: Pearson/ Prentice Hall.

9.

Gross, R., & McIlveen, R. (2016). Social psychology. London: Routledge.

10.

Hooley, J. M., Butcher, J. N., Matthew, K., N., & Mineka, S. (2017). Abnormal psychology and modern life. London: Pearson.

11.

Kline, P. (2015). Personality (Psychology Revivals): Measurement and Theory. New York: Routledge.

12.

Mārtinsone K. Sudraba V. (red.). (2019) Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU izdevniecība.

13.

Mārtinsone, K., Lasmane, A. un Karpova, Ā. (2016) Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC

14.

Miller, P. (2016). Theories of developmental psychology. Worth Publishers

15.

Plante, T. G. (2005). Contemporary clinical psychology. New York: John Wiley & Sons.

16.

Robinson-Riegler, B., & Robinson-Riegler, G. (2016). Cognitive psychology: Applying the science of the mind. London: Pearson.

17.

Sarafino, E.P., & Smith, T.W. (2014). Health psychology: Biopsychosocial interactions. New York: John Wiley & Sons.

18.

Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2015). A history of modern psychology. CA: Wadsworth

19.

Stainton R. W. (2011). Social Psychology. Maidenhead: Open University Press.

20.

Weiner, I., Schinka, J., & Velicer, W. (2012). Handbook of Psychology, Research Methods in Psychology: Volume 2: Research Methods in Psychology. Chichester: Wiley.

21.

Whitbourne, S. K., & Martin, J. (Eds.). (2016). The Wiley-Blackwell handbook of adulthood and aging. John Wiley & Sons.

Papildu literatūra

1.

Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (Eds.) The Cambridge handbook of creativity. New York: Cambridge University Press.

2.

Mārtinsone K., Pipere A. & Kamerāde, D. (red.) (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: Raka.

3.

Mārtinsone K., Sudraba V. (red.) (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU izdevniecība.

4.

Mārtinsone, K. (sast.). (2012). Psiholoģija Latvijā: psihologi, izglītība, profesionālā darbība: rakstu krājums. Rīga: RaKa

5.

Mārtinsone, K., Miltuze, A. (zin. red.). (2015) Psiholoģija [kolektīvā monogrāfija trijās grāmatās]. Rīga: Zvaigzne

Citi informācijas avoti

1.

European Certificate in Psychology (EuroPsy) & European Federation of Psychologists’ Associations (2017). EFPA Regulations on EuroPsy and Appendices. Iegūts no https://www.europsy.eu

2.

Latvijas Vēstnesis (2017). Psihologu likums. Iegūts no https://likumi.lv/doc.php?id=290115

3.

Latvijas Vēstnesis (2018). Psihologu noteikumi. Iegūts no https://likumi.lv/ta/id/299322-psihologu-noteikumi

4.

Mārtinsone K., Girgensone G. (red). Psihologu profesionālā darbība Latvijā: saturs, organizācija, regulējums. Psihologu likuma komentāri. Rīga: Tiesu namu aģentūra.

5.

Mārtinsone, K. (sast.). (2012). Psiholoģija Latvijā: psihologi, izglītība, profesionālā darbība. Rīga: RaKa.

6.

Psihologu ētikas komisija (2019). Psihologu ētikas kodekss. Iegūts no https://ikvd.gov.lv/psihologiem/psihologu-etikas-komisija/

7.

Raksti no žurnāla: Advances in Methods and Practices in Psychological Science

8.

Raksti no žurnāla: Annual Review of Clinical Psychology

9.

Raksti no žurnāla: British Journal of Health Psychology

10.

Raksti no žurnāla: British Journal of Psychology

11.

Raksti no žurnāla: Developmental Psychology

12.

Raksti no žurnāla: International Journal of Social Research Methodology

13.

Raksti no žurnāla: Journal of Clinical Psychology

14.

Raksti no žurnāla: Journal of Personality and Social Psychology

15.

Raksti no žurnāla: Methodology: European Journal of Research Methods for the Behavioral and Social Sciences

16.

Raksti no žurnāla: Social Behavior & Personality: an International Journal

17.

Raksti no žurnāla: Social Cognition