Organizāciju psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, mdak@rsu.lv, +371 67061568
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūs zināšanas par organizācijas kultūru, komandu veidošanu un attīstību, gūs ieskatu līderības teorijās.
Prasmes
1.Studējošie spēs identificēt organizācijas darbības pamatprincipus, raksturot varas un līderības procesus organizācijās, spēs identificēt stresu izraisošu uzvedību un attiecības darba vietā.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie spēs identificēt organizācijas psiholoģiskos aspektus un izvērtēt to ietekmi uz darbiniekiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie piedalās seminārā un spēj argumentēti diskutēt par izvēlēto semināra tēmu;
Studējošie sagatavo un prezentē pētījumu organizāciju psiholoģijas jomā: analizē un meklē praktiskus risinājumus izaicinājumam konkrētas organizācijas dzīvē, balstoties uz teorētisko materiālu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva dalība nodarbībās – 10%; patstāvīgā darba prezentācija – studējošie sagatavo un prezentē pētījumu organizāciju psiholoģijas jomā – (50%), semestra beigās – eksāmens (40%).
Kursa noslēgumā studentiem jāaizpilda kursa novērtējuma anketa.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju psiholoģija: mērķi un uzdevumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadība un līderība, vadības un līderības teorijas, vara un lēmumu pieņemšana organizācijās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadība un līderība, vadības un līderības teorijas, vara un lēmumu pieņemšana organizācijās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas un komandas: lomas, normas un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas un komandas: lomas, normas un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīda uzvedība, sociālie un grupu procesi organizācijās: uztvere, vērtības, lēmumu pieņemšana, problēmu un konfliktu risināšana, komunikācija, stress
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīda uzvedība, sociālie un grupu procesi organizācijās: uztvere, vērtības, lēmumu pieņemšana, problēmu un konfliktu risināšana, komunikācija, stress
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīda uzvedība, sociālie un grupu procesi organizācijās: uztvere, vērtības, lēmumu pieņemšana, problēmu un konfliktu risināšana, komunikācija, stress
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs par aktuālajiem jautājumiem organizāciju dzīvē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs par aktuālajiem jautājumiem organizāciju dzīvē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgo darbu prezentācijas un diskusija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgo darbu prezentācijas un diskusija
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Schein E. “Organizational psychology”, Prentice-Hall (New Jersey), 1988
Papildu literatūra
Schein E. Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass (San Francisco), 2010
Haslam S.A. Psychology of Organizations, SAGE Publications Ltd (London), 2004