Pārmaiņu vadība
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Iepazīstināt studentus ar pārmaiņu vadības būtību, galvenajām teorijām un attīstības tendencēm. Iepazīt un analizēt Eiropā un Latvijā uzkrāto pieredzi, radīt izpratni par biznesa procesiem pārmaiņu vadības skatījumā.
Priekšzināšanas
Organizāciju vadība (menedžments).
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti būs apguvuši terminoloģiju un izlasījuši nepieciešamo literatūras apjomu (gan grāmatas, gan aktuālos rakstus), izpratīs notiekošos procesus, kā arī mainības vadības būtību un aktualitātes, varēs iegūtās zināšanas izmantot radoši un atbilstoši situācijai.
Prasmes
1.Studenti pratīs iegūtās zināšanas piemērot organizācijas un situācijas vajadzībai, būs gatavi veikt PEST un DIVS analīzi.
Kompetences
1.Izprot, plāno un vada pārmaiņas organizācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās un semināros, patstāvīgs individuālais un grupu darbs ārpus lekcijām, saskaņā ar mācībspēka uzdevumiem: lasīšana, prezentāciju gatavošana, gatavošanās eksāmenam: referāta izstrāde vai gatavošanās multiizvēļu testam. Katrs students patstāvīgi izvēlas sev ērtāko eksāmena formu (referāts vai multiizvēļu tests). Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Akumulētā atzīme un eksāmens. Vērtējuma sastāvdaļas un proporcijas: apmeklējums 5%, aktivitāte semināros, grupu darbā un lasīšana – 30%, prezentācijas – 35%, eksāmens (tiesšaistē, multiizvēļu vai referāts) – 30%. Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mainības būtība un tendences: pasaulē, Eiropā un Latvijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēks un organizācija mainībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Problēmas un pieeja to risināšanai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās domāšanas pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mainības būtība un tendences: pasaulē, Eiropā un Latvijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēks un organizācija mainībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Problēmas un pieeja to risināšanai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Termini: ieinteresētās grupas, mācīties spējīga organizācija, organizācijas labsajūta u.c.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Termini: ieinteresētās grupas, mācīties spējīga organizācija, organizācijas labsajūta u.c.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējās un ārējās vides ietekme. To izzināšana, proaktivitāte, seku novēršana, prevencija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējās un ārējās vides ietekme. To izzināšana, proaktivitāte, seku novēršana, prevencija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mainības vadība – konceptuālie ieteikumi un modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mainības vadība – konceptuālie ieteikumi un modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadītāja/ līdera loma mainībā.
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Miller, D., & Proctor, A. (2016). Enterprise Change Management: How to Prepare Your Organization for Continuous Change. London, United Kingdom: Kogan Page.
Stanford, J. (2016). Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development.
Kalve I. (2008). Apseglot pārmaiņu vējus. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 103.lpp. (akceptējams izdevums)
Ešenvalde, Inese. (2007). Pārmaiņu vadība. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, - 264 lpp. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Carnall Colin A. (2014). Managing Change in Organizations. 4th ed. or later, Pearson Education Limited, - 221 P.
Parry, W. (2015). Big Change, Best Path: Successfully Managing Organizational Change with Wisdom, Analytics and Insight. London: Kogan Page.
Vine, N. (2016). How Can We Make This Happen? Successful Change Through Incentives and Trust. Seaford: Trenchant Books.
Rideštrole J., Nūrdstrems Č.A. (2002). Aizraujošais bizness. Rīga: SIA “Baltijas vadības konferences”.
Mintzberg H., Ahlstrad B., Lampel J. (1998). Strategy Safari. A Guided Tour Through the Wilds of Strategic Management. London: Prentice Hall.