Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pārmaiņu vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_231
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Kuldīgas iela 9c, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar pārmaiņu vadības būtību, galvenajām teorijām un attīstības tendencēm. Iepazīt un analizēt Eiropā un Latvijā uzkrāto pieredzi, radīt izpratni par biznesa procesiem pārmaiņu vadības skatījumā.

Priekšzināšanas

Organizāciju vadība (menedžments).

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti būs apguvuši terminoloģiju un izlasījuši nepieciešamo literatūras apjomu (gan grāmatas, gan aktuālos rakstus), izpratīs notiekošos procesus, kā arī mainības vadības būtību un aktualitātes, varēs iegūtās zināšanas izmantot radoši un atbilstoši situācijai.

Prasmes

1.Studenti pratīs iegūtās zināšanas piemērot organizācijas un situācijas vajadzībai, būs gatavi veikt PEST un DIVS analīzi.

Kompetences

1.Izprot, plāno un vada pārmaiņas organizācijās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Līdzdalība lekcijās un semināros, patstāvīgs individuālais un grupu darbs ārpus lekcijām, saskaņā ar mācībspēka uzdevumiem: lasīšana, prezentāciju gatavošana, gatavošanās eksāmenam: referāta izstrāde vai gatavošanās multiizvēļu testam. Katrs students patstāvīgi izvēlas sev ērtāko eksāmena formu (referāts vai multiizvēļu tests). Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Akumulētā atzīme un eksāmens. Vērtējuma sastāvdaļas un proporcijas: apmeklējums 5%, aktivitāte semināros, grupu darbā un lasīšana – 30%, prezentācijas – 35%, eksāmens (tiesšaistē, multiizvēļu vai referāts) – 30%. Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mainības būtība un tendences: pasaulē, Eiropā un Latvijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēks un organizācija mainībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Problēmas un pieeja to risināšanai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiskās domāšanas pamati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mainības būtība un tendences: pasaulē, Eiropā un Latvijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēks un organizācija mainībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Problēmas un pieeja to risināšanai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Termini: ieinteresētās grupas, mācīties spējīga organizācija, organizācijas labsajūta u.c.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Termini: ieinteresētās grupas, mācīties spējīga organizācija, organizācijas labsajūta u.c.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējās un ārējās vides ietekme. To izzināšana, proaktivitāte, seku novēršana, prevencija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējās un ārējās vides ietekme. To izzināšana, proaktivitāte, seku novēršana, prevencija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mainības vadība – konceptuālie ieteikumi un modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mainības vadība – konceptuālie ieteikumi un modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītāja/ līdera loma mainībā.
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Eksāmens
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Miller, D., & Proctor, A. (2016). Enterprise Change Management: How to Prepare Your Organization for Continuous Change. London, United Kingdom: Kogan Page.

2.

Stanford, J. (2016). Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development.

3.

Kalve I. (2008). Apseglot pārmaiņu vējus. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 103.lpp. (akceptējams izdevums)

4.

Ešenvalde, Inese. (2007). Pārmaiņu vadība. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, - 264 lpp. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Carnall Colin A. (2014). Managing Change in Organizations. 4th ed. or later, Pearson Education Limited, - 221 P.

2.

Parry, W. (2015). Big Change, Best Path: Successfully Managing Organizational Change with Wisdom, Analytics and Insight. London: Kogan Page.

3.

Vine, N. (2016). How Can We Make This Happen?  Successful Change Through Incentives and Trust. Seaford: Trenchant Books.

4.

Rideštrole J., Nūrdstrems Č.A. (2002). Aizraujošais bizness. Rīga: SIA “Baltijas vadības konferences”.

5.

Mintzberg H., Ahlstrad B., Lampel J. (1998). Strategy Safari. A Guided Tour Through the Wilds of Strategic Management. London: Prentice Hall.

Citi informācijas avoti

1.

Hitchins D. Putting Systems to Work.

2.

Ossimitz G. The Development Of Systems Thinking Skills Using System Dynamics Modeling Tools.

3.

Harvard Business Review.

4.

Dienas Bizness.