Maģistra darba izstrāde un aizstāvēšana ar prosemināru
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes un īstenošanas prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes
1.Formulē pētniecības problēmjautājumus, atbilstoši tēmai; atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus; pamato pētījuma aktualitāti un problēmu; formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s) / hipotēzi(es),; izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, saskaņā ar ētikas normām pētījumā, apraksta plānotās datu analīzes metodes, izvērtē potenciālā pētījuma riskus un draudus; veic datu ievākšanu, apstrādi un analīzi, iegūto rezultātu aprakstīšanu un interpretāciju.
Kompetences
1.Patstāvīgi plāno un īsteno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veikt pētījuma tēmai atbilstošas literatūras meklēšanu, atlasīšanu, analīzi un attīstīt sava pētījuma projektu, ietverot pētījuma pamatojumu, literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu;
izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus, raksturot pētījuma ētiskos aspektus; prezentēt projektu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Darba ievads, literatūras apskats, metodoloģijas apraksts;
pētījuma datu analīze un prezentācija, tās vizuālais aspekts un verbālais aspekts.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Pētījuma plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Literatūras apskats izveides nosacījumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu analīzes metodes.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approach. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. Third Edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates.
Mārtinsone, K., Pipere, A., & Kamerāde, D. (Sast.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa.
Papildu literatūra
DeVellis, R.F. (2017). Scale development : theory and applications. Los Angeles.
Guest, G., Namely, E. E. & Mitchell, M. L. (2013)
Collecting Qualitative Data: A FieldManual for Applied Research. Los Angeles: SAGE.
Kaplan, D. (2009). Structural equation modeling : foundations and extensions.Los Angeles
Citi informācijas avoti
Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu