Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības uzvedība un motivācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_258
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Teorētiski un praktiski apgūt pamatzināšanas par veselības uzvedību un motivāciju, to ietekmējošiem faktoriem, attīstīt saskarsmes prasmes izmantojot motivējošo interviju veselības uzvedības veicināšanai un pacienta veselības uzvedības un uztura paradumu maiņai.

Priekšzināšanas

Ievads specialitātē, psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti definē veselības uzvedību, motivāciju un motivējošo interviju un tās pamatprincipus, formulē indikācijas motivējošai intervijai, apraksta līdzības un atšķirības motivējošai intervijai dažāda vecuma un personības tipu pacientiem grupā un individuāli. Izprot veselības uzvedības modeļus, izprot motivācijas un veselības uzvedības saistību. Nosauc pamatprasmes, ka nepieciešamas veicot motivējošo interviju, tās fāzes un iespējamās grūtības un resursus katrā no tām. Pārzina dažādas pieejas veselības uzvedības veicināšanā.

Prasmes

1.Pielieto motivējošās intervijas prasmes atbilstoši motivējošās intervijas struktūrai. Integrē iegūtās teorētiskās zināšanas praktiskos uzdevumos. Analizē savu un citu studentu darbu studiju procesā simulācijas situācijās.

Kompetences

1.Izmanto saskarsmes prasmes un motivējošās intervijas pamatprasmes, metodes un tehnikas strukturētā uzdevumā patstāvīgi. Analizē savas motivējošās intervijas pamatprasmes, veicot patstāvīgo darbu, par to aizpildot pašfrefleksijas lapu. Ar teorētiskām zināšanām pamato savu viedokli. Prot pamatot un diskutēt par iegūto zināšanu un prasmju pielietošanu profesionālā vidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, patstāvīga literatūras teorētisko avotu apgūšana. Motivējošās intervijas treniņš, mācību grupas ietvaros pasniedzēja vadībā. Aktīva dalība nodarbībās – lomu spēlēs, situāciju analīzē un simulācijā, kā arī atgriezeniskajā saitē. Kursa noslēgumā sadarbībā ar grupas biedru (grupas biedrs klienta lomā) patstāvīgi pēc dotā plāna veikt motivējošo interviju (45minūtes) kāda ieraduma/paraduma maiņai un saņemt atgriezeniskās saites lapu pēc dotā parauga, veikt rakstisku pašrefleksiju par MI procesu. Aizpildīta „Atgriezeniskās saites lapa” pēc dotā parauga. Aizpildīta „Pašrefleksijas lapa”pēc dotā parauga, izmantojot arī profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas ierakstus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Eksāmena uzdevums: 1. Sadarbībā ar grupas biedru pārī veikta motivējošā intervija 45 minūšu garumā par kāda paraduma/ieraduma maiņu, izmantojot nodarbībās apgūtās zināšanas un prasmes. Nodarbībā pēc izvēles atskaņots audio/video ieraksts 10 min. garumā – veiksmīga/neveiksmīga intervence. 2. Aizpildīta atgriezeniskā saite („Atgriezeniskās saites lapa”) pēc dotā parauga par grupasbiedra prasmēm motivējošājā intervijā. 3. Aizpildīta „Pašrefleksijas lapa” pēc dotā parauga par savām MI prasmēm. 4. Elektroniski e-studijās noteiktajā datumā iesniegtas „Atgriezeniskās saites” un „Pašrefleksijas” lapas.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības uzvedība un motivācija, to ietekmējošie faktori
Apraksts
Anotācija: Veselības uzvedības modeļu attīstība.Veselības pārliecības modelis;Pārdomātas rīcības modelis un plānotā uzvedības teorija; Aizsardzības motivācijas teorija;Pašregulācijas modelis;Transteorētiskais modelis; Nodarbības jautājumi: Veselības uzvedības modeļu salīdiznājums. Kādas ir katra veselības uzvedības modeļa priekšrocības un kādi trūkumi noteiktu, ar veselību saitsītu problēmu profilaksē?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības uzvedība un motivācija, to ietekmējošie faktori
Apraksts
Anotācija: Veselības uzvedības modeļu attīstība.Veselības pārliecības modelis;Pārdomātas rīcības modelis un plānotā uzvedības teorija; Aizsardzības motivācijas teorija;Pašregulācijas modelis;Transteorētiskais modelis; Nodarbības jautājumi: Veselības uzvedības modeļu salīdiznājums. Kādas ir katra veselības uzvedības modeļa priekšrocības un kādi trūkumi noteiktu, ar veselību saitsītu problēmu profilaksē?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselība un slimība. Personības iezīmju saistība ar veselību
Apraksts
Anotācija: Personības īpašibas un veselība. Personības faktoru saistība ar noteiktām saslimšanām. Predispozīcija. Nodarbības jautājumi: Kādas personības īpašības ir saistītas ar veselību?Kādi personības faktori ir noturīgi laikā?Kādi personības faktori ir saistīti ar noteiktām saslimšanām?Kas ir predispozīcija?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselība un slimība. Personības iezīmju saistība ar veselību
Apraksts
Anotācija: Personības īpašibas un veselība. Personības faktoru saistība ar noteiktām saslimšanām. Predispozīcija. Nodarbības jautājumi: Kādas personības īpašības ir saistītas ar veselību?Kādi personības faktori ir noturīgi laikā?Kādi personības faktori ir saistīti ar noteiktām saslimšanām?Kas ir predispozīcija?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošā intervija. Motivējošās intervijas fāzes un saturs
Apraksts
Anotācija: Motivējošās intervijas vēsture un tās pielietošana veselības aprūpē. Motivējošās intervijas I un II fāze, aktīvās klausīšanās prasmes un to lietošana katrā no fāzēm. Metodes motivācijas veicināšanai- skalēšana, nākotnes perspektīva, u.c. Pārmaiņu runa. Nodarbības jautājumi: Kādās veselības aprūpes jomās izmanto motivējošo interviju? Kāda ir atšķirība starp motivējošās intervijas I un II fāzi? Kādas aktīvās klausīšanās prasmes galvenokārt pielieto motivējošās intervijas katrā fāzē? Kādas metodes var integrēt motivējošajā intervijā? Kas ir pārmaiņu runa?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošā intervija. Motivējošās intervijas fāzes un saturs
Apraksts
Anotācija: Motivējošās intervijas vēsture un tās pielietošana veselības aprūpē. Motivējošās intervijas I un II fāze, aktīvās klausīšanās prasmes un to lietošana katrā no fāzēm. Metodes motivācijas veicināšanai- skalēšana, nākotnes perspektīva, u.c. Pārmaiņu runa. Nodarbības jautājumi: Kādās veselības aprūpes jomās izmanto motivējošo interviju? Kāda ir atšķirība starp motivējošās intervijas I un II fāzi? Kādas aktīvās klausīšanās prasmes galvenokārt pielieto motivējošās intervijas katrā fāzē? Kādas metodes var integrēt motivējošajā intervijā? Kas ir pārmaiņu runa?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākie pētījumi par motivējošās intervijas pielietojumu un efektivitāti
Apraksts
Anotācija: Studenti prezentē jaunākos pētījumus par motivējošo interviju uztura speciālista praksē. Diskusija. Nodarbības jautājumi: Kādu uztura paradumu un veselības uzvedības pārmaiņu gadījumos ir pierādīta motivējošās intervijas efektivitāte?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākie pētījumi par motivējošās intervijas pielietojumu un efektivitāti
Apraksts
Anotācija: Studenti prezentē jaunākos pētījumus par motivējošo interviju uztura speciālista praksē. Diskusija. Nodarbības jautājumi: Kādu uztura paradumu un veselības uzvedības pārmaiņu gadījumos ir pierādīta motivējošās intervijas efektivitāte?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamatprincipi un pamatprasmes
Apraksts
Anotācija: Aktīvās klausīšanās prasmju treniņš. Kontakta dibināšana. Acu kontakts un ķermeņa valoda.Atvērtie un slēgtie jautājumi, to lietošana.Parafrāze. Kopsavilkums.Atgriezeniskā saite. Nodarbības jautājumi: Kādas aktīvās klausīšanās parsmes ir mana stiprā puse un kādas jāpilnveido? Kā prasmīgi sniegt atgriezenisko saiti?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamatprincipi un pamatprasmes
Apraksts
Anotācija: Aktīvās klausīšanās prasmju treniņš. Kontakta dibināšana. Acu kontakts un ķermeņa valoda.Atvērtie un slēgtie jautājumi, to lietošana.Parafrāze. Kopsavilkums.Atgriezeniskā saite. Nodarbības jautājumi: Kādas aktīvās klausīšanās parsmes ir mana stiprā puse un kādas jāpilnveido? Kā prasmīgi sniegt atgriezenisko saiti?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu pieeju izmantošana veselības uzvedības veicināšanā
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi biheiviorālās pieejas izmantošana grupas darbā. 10 nodarbību plāns grupas darbam. Nodarbības jautājumi: Kādas intervences izmantotas grupas darba plānā darbam ar ēšanas traucējumiem?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu pieeju izmantošana veselības uzvedības veicināšanā
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi biheiviorālās pieejas izmantošana grupas darbā. 10 nodarbību plāns grupas darbam. Nodarbības jautājumi: Kādas intervences izmantotas grupas darba plānā darbam ar ēšanas traucējumiem?
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības uzvedība un motivācija, to ietekmējošie faktori
Apraksts
Anotācija: Veselības uzvedības modeļu attīstība.Veselības pārliecības modelis;Pārdomātas rīcības modelis un plānotā uzvedības teorija; Aizsardzības motivācijas teorija;Pašregulācijas modelis;Transteorētiskais modelis; Nodarbības jautājumi: Veselības uzvedības modeļu salīdiznājums. Kādas ir katra veselības uzvedības modeļa priekšrocības un kādi trūkumi noteiktu, ar veselību saitsītu problēmu profilaksē?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības uzvedība un motivācija, to ietekmējošie faktori
Apraksts
Anotācija: Veselības uzvedības modeļu attīstība.Veselības pārliecības modelis;Pārdomātas rīcības modelis un plānotā uzvedības teorija; Aizsardzības motivācijas teorija;Pašregulācijas modelis;Transteorētiskais modelis; Nodarbības jautājumi: Veselības uzvedības modeļu salīdiznājums. Kādas ir katra veselības uzvedības modeļa priekšrocības un kādi trūkumi noteiktu, ar veselību saitsītu problēmu profilaksē?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselība un slimība. Personības iezīmju saistība ar veselību
Apraksts
Anotācija: Personības īpašibas un veselība. Personības faktoru saistība ar noteiktām saslimšanām. Predispozīcija. Nodarbības jautājumi: Kādas personības īpašības ir saistītas ar veselību?Kādi personības faktori ir noturīgi laikā?Kādi personības faktori ir saistīti ar noteiktām saslimšanām?Kas ir predispozīcija?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselība un slimība. Personības iezīmju saistība ar veselību
Apraksts
Anotācija: Personības īpašibas un veselība. Personības faktoru saistība ar noteiktām saslimšanām. Predispozīcija. Nodarbības jautājumi: Kādas personības īpašības ir saistītas ar veselību?Kādi personības faktori ir noturīgi laikā?Kādi personības faktori ir saistīti ar noteiktām saslimšanām?Kas ir predispozīcija?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošā intervija. Motivējošās intervijas fāzes un saturs
Apraksts
Anotācija: Motivējošās intervijas vēsture un tās pielietošana veselības aprūpē. Motivējošās intervijas I un II fāze, aktīvās klausīšanās prasmes un to lietošana katrā no fāzēm. Metodes motivācijas veicināšanai- skalēšana, nākotnes perspektīva, u.c. Pārmaiņu runa. Nodarbības jautājumi: Kādās veselības aprūpes jomās izmanto motivējošo interviju? Kāda ir atšķirība starp motivējošās intervijas I un II fāzi? Kādas aktīvās klausīšanās prasmes galvenokārt pielieto motivējošās intervijas katrā fāzē? Kādas metodes var integrēt motivējošajā intervijā? Kas ir pārmaiņu runa?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošā intervija. Motivējošās intervijas fāzes un saturs
Apraksts
Anotācija: Motivējošās intervijas vēsture un tās pielietošana veselības aprūpē. Motivējošās intervijas I un II fāze, aktīvās klausīšanās prasmes un to lietošana katrā no fāzēm. Metodes motivācijas veicināšanai- skalēšana, nākotnes perspektīva, u.c. Pārmaiņu runa. Nodarbības jautājumi: Kādās veselības aprūpes jomās izmanto motivējošo interviju? Kāda ir atšķirība starp motivējošās intervijas I un II fāzi? Kādas aktīvās klausīšanās prasmes galvenokārt pielieto motivējošās intervijas katrā fāzē? Kādas metodes var integrēt motivējošajā intervijā? Kas ir pārmaiņu runa?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākie pētījumi par motivējošās intervijas pielietojumu un efektivitāti
Apraksts
Anotācija: Studenti prezentē jaunākos pētījumus par motivējošo interviju uztura speciālista praksē. Diskusija. Nodarbības jautājumi: Kādu uztura paradumu un veselības uzvedības pārmaiņu gadījumos ir pierādīta motivējošās intervijas efektivitāte?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākie pētījumi par motivējošās intervijas pielietojumu un efektivitāti
Apraksts
Anotācija: Studenti prezentē jaunākos pētījumus par motivējošo interviju uztura speciālista praksē. Diskusija. Nodarbības jautājumi: Kādu uztura paradumu un veselības uzvedības pārmaiņu gadījumos ir pierādīta motivējošās intervijas efektivitāte?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamatprincipi un pamatprasmes
Apraksts
Anotācija: Aktīvās klausīšanās prasmju treniņš. Kontakta dibināšana. Acu kontakts un ķermeņa valoda.Atvērtie un slēgtie jautājumi, to lietošana.Parafrāze. Kopsavilkums.Atgriezeniskā saite. Nodarbības jautājumi: Kādas aktīvās klausīšanās parsmes ir mana stiprā puse un kādas jāpilnveido? Kā prasmīgi sniegt atgriezenisko saiti?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamatprincipi un pamatprasmes
Apraksts
Anotācija: Aktīvās klausīšanās prasmju treniņš. Kontakta dibināšana. Acu kontakts un ķermeņa valoda.Atvērtie un slēgtie jautājumi, to lietošana.Parafrāze. Kopsavilkums.Atgriezeniskā saite. Nodarbības jautājumi: Kādas aktīvās klausīšanās parsmes ir mana stiprā puse un kādas jāpilnveido? Kā prasmīgi sniegt atgriezenisko saiti?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas prasmju treniņš individuālā saskarsmē.
Apraksts
Anotācija: Ārstniecības metožu izvēles un realizēšanas izskaidrošana pacientam vai piederīgajam. Rekomendāciju sniegšana profilaksei un ikdienas dzīves aktivitātēm Nodarbības jautājumi: Kādas uztura speciālista intervences palīdz kontakta dibināšanā ar pacientu un veicina motivāciju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu pieeju izmantošana veselības uzvedības veicināšanā
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi biheiviorālās pieejas izmantošana grupas darbā. 10 nodarbību plāns grupas darbam. Nodarbības jautājumi: Kādas intervences izmantotas grupas darba plānā darbam ar ēšanas traucējumiem?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu pieeju izmantošana veselības uzvedības veicināšanā
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi biheiviorālās pieejas izmantošana grupas darbā. 10 nodarbību plāns grupas darbam. Nodarbības jautājumi: Kādas intervences izmantotas grupas darba plānā darbam ar ēšanas traucējumiem?
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone, K., Sudraba, V. (Sast.). (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU. (2. nodaļa, 3. nodaļa, 4. nodaļa, 5.1. nodaļa)

2.

Miller, W.R., Rollnick, S. (2013). Motivational interviewing: Helping People Change. New York, London: The Guilford press.

3.

Schumacher, J.A, Madson, M.A. (2014). Fundamentals of Motivational Interviewing: Tips and Strategies for Addressing Common Clinical Challenges. Oxford University Press Inc.(Part II)

4.

Rosengren, D.B. (2018). Building Motivational Interviewing Skills: A Practitioner Workbook 2nd New edition. Guilford Publications

Papildu literatūra

1.

Bess, M. (2009). Motivating people to be physically active; (no11-20 lpp)

2.

Mārtinsone, K. (2009). Darbs grupā: pamatjautājumu skice. No: Mākslas terapija teorija un prakse. Sastādītāja K. Mārtinsone. Rīga: Drukātava, (no 346–365.lpp)

3.

Mārtinsone, K., Milltuze, A. (red.). (2015). Psiholoģija(no 127.-214.lpp). Rīga: Zvaigzne ABC.

4.

Handbook of personality and health (2006). Chichester, England.( no 73-157 lpp)

5.

Reņģe, V. (2000). Psiholoģija. Personības psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.

Citi informācijas avoti

1.

Journal of Personality and Social Psychology