Harmoniska personības attīstība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie spēs attēlot harmoniskas personības attīstības sešu dimensiju modeli. Studējošie spēs nosaukt un atpazīt piecas mīlestības valodas. Studējošie spēs aprakstīt būtiskākās atšķirības starp koučingu un mentoringu. Studējošie spēs nosaukt piecus 21. gs. izglītības pamatbalstus.
Prasmes
1.Studējošie būs pilnveidojuši prasmes laika plānošanā un personīgo mērķu izvirzīšanā. Studējošie būs pilnveidojuši prasmes veidot attieksmi pret katru cilvēku kā vērtību, tajā skaitā sevi. Studējošie būs pilnveidojuši prasmes veidot cieņpilnu komunikāciju ar citiem cilvēkiem, uztverot attiecības kā vērtību un atzīstot samērīgu brīvību pasaules uzskatu dažādībā.
Kompetences
1.Pilnveidota attieksme pret dzīvi un dzīvību kā vērtību. Pilnveidotas spējas rūpēties par savu veselību, savas personības attīstību, veicot atbilstošas izvēles.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju kursā paredzēti septiņi patstāvīgie darbi: 1) tabula "Harmoniska personības attīstība" (2 stundas), 2) darba lapa "Mīlestība un cilvēka vērtība" (2 stundas), 3) prezentācija "ES" (4 stundas), 4) uzdevums "Garīgums foto" (2 stundas), 5) uzdevums "Koučings" (2 stundas), 6) uzdevums "Pateicības" (1 stunda), 7) uzdevums par izlasīto grāmatu (7 stundas).
Patstāvīgos darbus studējošie sagatavo atbilstoši norādītajām prasībām, kas ievietotas RSU e-studiju vidē pie studiju kursa, un iesniedz tos RSU e-studiju vidē līdz docētājas norādītajiem termiņiem. Patstāvīgie darbi "Koučings" un prezentācija "ES" ietver arī darbu grupās kontaktnodarbību laikā. Studējošajiem kursa noslēgumā jāaizpilda atsauksme par studiju kursu un studiju kursa novērtēšanas anketa.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība lekcijās - 26%, visu patstāvīgo darbu izpilde - 74%. Lai palīdzētu studējošajiem uzņemties atbildību par savu dzīvi un tajā notiekošo, palīdzētu attīstīt pašorganizācijas, paškontroles un sociālās kompetences, izveidota termiņa un "pēctermiņa" punktu sistēma. Visi patstāvīgie darbi jāsagatavo un jāiesniedz docētājas noteiktajos termiņos, lai saņemtu termiņa punktus. Ja studējošais apzinās, ka ir kādas problēmas ar darbu iesniegšanu termiņos (treniņnometnes, sacensības, slimība, darbs u.tml.) nepieciešams vismaz divas dienas pirms norādītā iesniegšanas termiņa par to komunicēt ar docētāju, lai vienotos par individuālu darbu iesniegšanas termiņu.
"Pēctermiņa punkti" tiek piešķirti par patstāvīgajiem darbiem, kuri e-studijās iesniegti pēc norādītā termiņa atsevišķā sadaļā. Gala vērtējumā tiek summēti punkti par patstāvīgajiem darbiem, kas iesniegti termiņā (maksimālais punktu skaits par katru darbu – 4) un punkti par studējošo attieksmi pret izglītošanās procesu (1 punkts par aktīvu iesaisti katrās 2 kontaktstundās). Atbilstoši visu punktu kopsummai tiek piešķirts vērtējums ballēs.
Ja studējošajam ir arī "pēctermiņa punkti" par patstāvīgajiem darbiem, tad tie tiek pieskaitīti punktu summai, tomēr ar "pēctermiņa punktiem" vērtējumu ballēs var paaugstināt tikai par vienu balli, pie nosacījuma, ka kopsummā punkti pārsniedz to punktu skaitu, kas nepieciešami konkrētās balles saņemšanai. Piemēram, studējošais, kura punktu un "pēctermiņa punktu" formulas summa ir 13+[9] = 22, saņems vērtējumu 5 balles, nevis 4 vai 6 balles.
Vērtēšanas tabula: 1 balle (0-4 p.), 2 balles (5-8 p.), 3 balles (9-12 p.), 4 balles (13-16 p.), 5 balles (17-20 p.), 6 balles (21-24 p.), 7 balles (25-28 p.), 8 balles (29-31 p.), 9 balles (32-35 p.), 10 balles (36-38 p.)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka dzīve kā vērtība. Prezentāciju "ES" līdzdalīšana studiju biedriem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka dzīve kā vērtība. Prezentāciju "ES" līdzdalīšana studiju biedriem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Koučings kā instruments personības attīstīšanai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu vēsturiskais konteksts. Garīgums un cilvēku izpratne par to. Dažādi pasaules uzskati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa mērķis un uzdevumi. Vērtēšanas sistēma studiju kursā. Personības harmoniskas attīstības modelis. Izglītības pamatbalsti. Mīlestības izpratne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Apzinātības pastaiga, spēles personības attīstīšanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Laika plānošana. Personīgo mērķu izvirzīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Emociju apzināšanās un regulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu vēsturiskais konteksts. Garīgums un cilvēku izpratne par to. Dažādi pasaules uzskati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Jautājumi un atbildes, diskusijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka dzīve kā vērtība. Prezentāciju "ES" līdzdalīšana studiju biedriem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Koučings kā instruments personības attīstīšanai.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bībele. Rīga: Latvijas Bībeles biedrība. (Marka evaņģēlijs un atsevišķas rakstu vietas, piemēram, Jņ 3:16; 1Kor 9:24-27; 1Kor 13:1-13; 1Tim 4:7-8; 1Jņ 4:7-21).
Čepmens, G. (2007). Piecas mīlestības valodas. Rīga: Atēna, 213 lpp.
Hīters, G. (2022). Dzīvojot nemīlestībā, kļūstam slimi. Rīga: Ziedu enerģija, 103 lpp.
Papildu literatūra
Studiju kursa sākumā studējošā uzdevums ir izvēlēties vienu grāmatu (jebkurā valodā un jebkurā biezumā), kura tiks izlasīta studiju kursa laikā savas personības attīstīšanai. Ja studējošajam šāda grāmatas izvēle sagādā grūtības, tiek izvēlēta viena no obligātās literatūras grāmatām./At the beginning of the study course, the student's task is to choose one book (in any language and any thickness), which will be read during the study course to develop his personality.
Citi informācijas avoti
Videomateriāli un citi elektroniskās informācijas resursi, kas ievietoti RSU e-studiju vidē pie studiju kursa./Video materials and other electronic information resources placed in the RSU e-study environment for the study course.