Salīdzinošā Eiropas sociālā politika bērniem un jauniešiem
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas par Eiropas Savienības sociālo politiku, kas palīdz saprast ES sociālo dimensiju sociālā darba praksē darbā ar bērniem un jauniešiem; zināšanas, kas ļauj konceptualizēt sociālās politikas jautājumus.
Prasmes
1.Studenti apgūs prasmes, kas ļauj viņiem identificēt galvenās sociālās problēmas un problēmas bērnu un jauniešu sociālajā politikā Eiropā. Studenti apgūs prasmes, kas ļauj salīdzinošā veidā analizēt bērnu un jauniešu sociālās politikas galvenās jomas (nodarbinātības politika; sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība; dzīves apstākļi; ģimenes politika utt.) perspektīvā.
Kompetences
1.Kompetences, kas dod iespēju iniciēt, organizēt un izmantot sociālā darba pētnieciskās metodes, datus un rezultātus starpdisciplinārā kontekstā, attiecinot informāciju uz ES valstu sociālo politiku.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Sagatavot eseju par ES sociālo politiku, iepazīties ar literatūru un politikas analīzes pieejām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
piedališanās disksusijās, debatēs, analītiskā sarunā, grupu darbā, publiskā grupas darba prezentēšanā; t.sk., izmantojot Moodle sistēmu.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
piedališanās disksusijās, debatēs, analītiskā sarunā, grupu darbā, publiskā grupas darba prezentēšanā; t.sk., izmantojot Moodle sistēmu.
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
ES sociālās politikas indikatoru izmantošana, literatūras un politikas analīze.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Savienības sociālā dimensija. ES Sociālās politikas saturs un struktūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Savienības sociālā dimensija. ES Sociālās politikas saturs un struktūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Savienības sociālā dimensija. ES Sociālās politikas saturs un struktūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Savienības sociālā dimensija. ES Sociālās politikas saturs un struktūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo sociālo politiku harmonizācija. Labklājības valstu sociālie modeļi. Konsolidētais ES sociālais modelis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo sociālo politiku harmonizācija. Labklājības valstu sociālie modeļi. Konsolidētais ES sociālais modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo sociālo politiku harmonizācija. Labklājības valstu sociālie modeļi. Konsolidētais ES sociālais modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo sociālo politiku harmonizācija. Labklājības valstu sociālie modeļi. Konsolidētais ES sociālais modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo sociālo politiku harmonizācija. Labklājības valstu sociālie modeļi. Konsolidētais ES sociālais modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo sociālo politiku harmonizācija. Labklājības valstu sociālie modeļi. Konsolidētais ES sociālais modelis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
ES Sociālās politikas pamatjomas. Kopienas politika dzīves apstākļu un darba apstākļu jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
ES Sociālās politikas pamatjomas. Kopienas politika dzīves apstākļu un darba apstākļu jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
ES Sociālās politikas pamatjomas. Kopienas politika dzīves apstākļu un darba apstākļu jomā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
ES Sociālās politikas pamatjomas. Kopienas politika dzīves apstākļu un darba apstākļu jomā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās politikas dzimumu perspektīva. Ģimenes politika. Novecošanas politika. Politika, kas vērsta uz cilvēku ar īspašām vajadzībām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Chisholm, L., Kovacheva, S. 2002. Exploring the European youth mosaic. The social situation of young people in Europe. Council of Europe.
Chupina, K., Mucha, P., Ettema, M. Inclusion of Young People with Disabilities in the Youth Activities of the Council of Europe. Report, 29 to 31 May 2012. European Youth Centre Budapest.
Coussée, F., Verschelden, G., Van de Walle, T., Medlinska, M. and Williamson, H. (eds.) 2010. The history of youth work in Europe and its relevance for youth work.
Yuen, Francis K.O., 2005. Social Work Practice with Children and Families: A Family Health Approach, Routledge.
Schubert, K., de Villota, P., Kuhlmann, J. 2016. Challenges to European Welfare Systems. Springer: International Publishing Switzerland.
Esping-Andersen, G. 1990. Three Worlds of Welfare Capitalism. Polity Press: UK.
Busemyer et al. 2018. The future of the social investment state: politics, policies, and outcomes. Journal of European Public Policy, 25:6, 801-809. Available from: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13501763.2017.1402944
Birnbaum et al. 2017. The generational welfare contract: Justice, institutions and outcomes. Cheltenham, UK – Northampton, MA, Edward Elgar Publishing.
Garritzmann, J., Busemeyer, M. R., Neimanns, E. 2018. Public demand for social investment: new supporting coalitions for welfare state reform in Western Europe? Journal of European Public Policy, 25:6, 844-861. Available from: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13501763.2017.1401107
Kersbergen, K., & Vis, B. 2013. Welfare State Regimes. In Comparative Welfare State Politics: Development, Opportunities, and Reform (pp. 53-77). Cambridge: Cambridge University Press.
Guillén A.M., Pavolini E. 2012. Young Adults, Poverty and the Role of Social Policies. In Knijn T. (eds) Work, Family Policies and Transitions to Adulthood in Europe. Work and Welfare in Europe. Palgrave Macmillan, London.
Walther, A. 2017. Support across life course regimes. A comparative model of social work as construction of social problems, needs, and rights. Journal of Social Work, Vol.17, No. 3, pp. 277-301.
Papildu literatūra
Baldwin, P. Can we define a European Welfare State Model? In Greve, B. Comparative Welfare Systems. The Scandinavian Model in a Period of Change. 1996. New York: St. MArtin's Presss Inc.
Giralt, M. R., Sarlo, A. The social inclusion of immigrants in the United Kingdom and Italy: different but converging trajectories? Ch 15, Ed Giralt, M. R., Sarlo, A. Social Services Disrupted. Edward Elgar Publishing.
Aidukaite, J. 2019. The welfare systems of the Baltic states following the recent financial crisis of 2008-2010: expansion or retrenchment?, Journal of Baltic Studies, 50:1, 39-58.
Chevalier, T. 2016. Varieties of youth welfare citizenship: Towards a two-dimension typology. Journal of European Social Policy, Vol 26, No 1, pp. 3-19.
Eydal, B.G., Satka 2006. Social work and Nordic welfare policies for children - present challenges in the light of the past. European Journal of Social Work, 9:3, 305-322. Available from: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13691450600828358?tab=permissions&scroll=top
Bluma, S., Formánkováb, L., Dobrotic I. 2014. Family Policies in 'Hybrid' Welfare States after the Crisis: Pathways between Policy Expansion and Retrenchment. Social Policy & Administration, Vol. 48, No 4, pp. 468-491.