Pedagoģiskā prakse - Sporta veida treneris
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Zina ka noteikt kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram audzēknim.
Prasmes
1.2. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu treniņu vidi. 3. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas treniņu nodarbības, atbilstoši normatīvajam regulējumam. 4. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus treniņu nodarbībās atbilstīgi audzēkņu sagatavotībai un veselībai. 5. Rosina domāt un dod audzēkņiem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu treniņu procesu. 6. Plāno mācību treniņu procesu, kas virzīts uz sasniedzamo rezultātu audzēkņiem un iekļaujas treniņu kopējā programmā. 7. Rūpējas, lai audzēkņi kritiski izvērtētu dažādu informāciju, pieņemtu izsvērtus lēmumus, efektīvi sadarbotos, ievērojot gan savas, gan citu vajadzības. 8. Formulē skaidrus sasniedzamos rezultātus un atbilstošus kritērijus audzēkņu sniegumam vērtēšanai.
Kompetences
1.9. Sistemātiski plāno un īsteno savu profesionālo izaugsmi, meklē atbalstu, laiku un izziņas materiālus, lai turpinātu pilnveidoties. 10. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, audzēkņu mācīšanās un trenēšanās atbalstam.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studējošie patstāvīgi gatavojas sporta nodarbībām, studē ar praksi saistītām tēmām saistīto zinātnisko un metodisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā nodarbību plānus, bērnu snieguma līmeņus. Veido skolotāju tēla vīziju. Skolotāja ētikas kodeksu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praksi vērtē ar diferencētu desmit ballu vērtējumu.
1. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Praksi, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
2. Vērtējumu ballēs saņem atbilstoši izstrādātiem parametriem un vērtēšanas kritērijiem.
3. Vērtēšanas parametri: attieksme pret praksi, pedagoģiskās prasmes un iemaņas, sadarbības prasmes un organizatoriskās iemaņas, prasme analizēt un vērtēt savu darbu, dokumentācija.
4. Praktikantam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā. Ja kādā parametrā netiek saņemti punkti par izpildi, gala vērtējums ir negatīvs un Prakse netiek ieskaitīta.
5. Prakses vadītājs ir tiesīgs samazināt kopīgo Prakses vērtējumu, ja Prakses dokumentācija nav izpildīta kvalitatīvi un pilnā apjomā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
0
|
Tēmas
|
Prakses vietas/organizācijas iekšējās kārtības noteikumus, darba aizsardzības prasības, ugunsdrošības un sanitāri higiēniskās normas. Individuālo darba plāns ar izpildes termiņiem Prakses vietā/organizācijā Prakses periodam. Attiecīgā sporta veida audzēkņu atlases kritēriji. Sadarbība ar audzēkņu vecākiem (strādājot bērnu, jauniešu treniņu grupās), sadarbība ar audzēkņiem (pieaugušo grupās). Audzēkņu fiziskās sagatavotības vērtēšana. Audzēkņu tehniskās sagatavotības vērtēšana.
|
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Prakses vieta
|
0
|
Tēmas
|
Treniņu gada plāns. Treniņu nedēļas plāns. Nodarbības pedagoģisko novērojums. Mācību treniņu nodarbības vadīšana. Kvalifikācijas ieskaites nodarbības konspekts. Kvalifikācijas ieskaites nodarbību. Pašvērtējumu par Praksi. Prakses pārskats un dalība prakses aizstāvēšanā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija: vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 563lpp.
2. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās didaktika sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Rīga, ISEC, 60 lpp.
3. Physical Education for Lifelong Fitness: The Physical Best Teacher's Guide. Society of Health and Physical Educators. Third Edition, Human Kinetics, (2011).
4. IOM (Institute of Medicine). 2013. Educating the student body: Taking physical activity and physical education to school. Washington, DC: The National Academies Press.
Papildu literatūra
5. Fernāte, A. (2015). Dermatoglifikas metode cilvēka iedzimto fizisko spēju noteikšanā un attīstīšanā. projekta vad. un red. S. Luika ; galv. red. R. Līcis, red. U. Grāvītis, lit. red. A. Dzenis. „Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata – 4”, Rīga, Latvijas Treneru tālākizglītības centrs, 129-136.
6. Fernāte, A. (2008). Vispusība – galvenais princips bērnu un jauniešu sportā. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. J.Žīdena red. R: Imanta, 35-53.
7. Fernāte, A. (2004). Sportistu treniņu sistēmas raksturojums. Trenera rokasgrāmata. N.Graša red. R: Jumava. 9-26.
8. Fernāte, A. (2002). Sporta treniņu teorijas pamati. LSPA. 1. daļa
9. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 1. daļa.
10. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 2. daļa.
11. Krauksts, V. (2013). Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). Drukātava.
12. Bula-Biteniece, I., Jansone, R., & Piech, K. (2013). Bērns un sports pirmskolā. Rīga, RaKa.
13. Oliņa, Z., Namsone, D., France, I. et al (2018). Mācīšanās lietpratībai. Latvijas Universitāte.
Citi informācijas avoti
Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine