Traumatoloģija un ortopēdija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrē padziļinātas un paplašinātas zināšanas par bērnu balsta un kustību (saistaudu) sistēmas un autoimūno saistaudu sistēmas slimību etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiku, ārstēšanu un rehabilitāciju, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē. 2. Apgūt bērnu traumatiski un ortopēdisko bojājumu klasifikāciju, diagnostiku un ārstēšanas principus.
Prasmes
1.1. Ārsts izprot konkrētās problēmas būtību, diagnostikas algoritmus un spēj sniegt profesionālu specializētu neatliekamu palīdzību, kā arī praktiski realizē diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus, spēj veikt tālāku darbu, mācīšanos vai pētniecību sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas. Ārstam ir spējas patstāvīgai attīstībai, prot labi komunicēt ar dažādiem pacientiem, viņu vecākiem, kolēģiem, ir prasmes pedagoģiskā un pētniecības darbā, ir darba organizācijas iemaņas. 2. Izvērtēt slimību radītās blaknes, vēlīnas sekas. 3. Apgūt i/a punkciju un medikamentu ievades tehniku.
Kompetences
1.Ārsts strādā atbilstoši savam pilnvaru lokam augstākajā zināšanu, prasmju, attieksmju apguves un lietošanas līmenī, veicot bērnu balsta un kustību (saistaudu) sistēmas un autoimūno saistaudu sistēmas slimību diagnostiku, ārstēšanu, rehabilitāciju un profilaksi, patstāvīgi plāno un organizē savu ārsta speciālista profesionālās kompetences pilnveidi un attīstību, uzņemas atbildību par personāla grupu darbu un spēj veikt inovācijas un uzņēmējdarbību
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Rezidents sagatavo semināru prezentācijas, padziļināti iepazīstoties un izmantojot pēdējo 5- 10 gadu literatūru.
2. Sagatvo 2 klīnisko gadījumu prezentācijas.
3. Patstāvīgi iemācās veikt klīniski praktiskos izmeklējumus un manipulācijas.
4. Rotācijas disciplīnas rezidenta teorētiskās un praktiskās zināšanas 10 ballu sistēmā novērtē attiecīgā rotācijas disciplīnas rezidenta vadītājs, par to izdarot ierakstu rezidentu grāmatā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rotācijas cikla gala novērtējums ietver:
1. 50 %- teorētiskais novērtējums semināru prezentāciju sagatavošana
2. 25% - klīnisko gadījumu prezentāciju sagatavošana
3. 25% - manipulāciju apguve
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kaulu avaskulārās nekrozes un dif. dg. ar reimatoloģiskām locītavu saslimšanām.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Locītavās ieejošo struktūru izmeklēšanas iespējas ar artroskopiju.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Intraartikulāro injekciju tehnika.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
P. Ross E., MD, PhD. Textbook of Pediatric Rheumatology. Published Elsewier 2021.
Robert M. Kliegman, MD, Bonita M.D. Stanton, MD, Joseph St. Geme, Nina Schor and Richard E. Behrman, M.D. Nelson Textbook of Pediatrics, W. B. Saunders Company, 2020.
Papildu literatūra
Žurnāli:
Pediatric Rheumatology, ACR
The EULAR Journal: Annals of Rheumatis diseases
Oxford Jounals of Rheumatology
Citi informācijas avoti
Interneta informācijas avoti:
PEDINFO, Medscape, E medicine, PubMed, EndoText u.c.