Personības psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti raksturo personības attīstības likumsakarības dažādu teoriju skatījumā, apraksta psihes struktūras koncepcijas un aizsardzības mehānismus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot identificēt personības teoriju koncepciju atšķirības, cēloņsakarības un iespējamos aizsardzības mehānismus.
Kompetences
1.Pielieto iegūtās zināšanas un prasmes personības izvērtēšanā un analīzē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuāla prezentācija par vienu no personības teorijām, vienas personības attīstības gadījuma izvērtēšana un analīze.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīga mācību literatūras apguve, aktīva dalība lekcijās un diskusijās (15%), individuālas prezentācijas sagatavošana atspoguļojot plašāk kādu no personības teorijām (30%), vienas personības attīstības gadījuma izvērtēšana un analīze (55%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības psiholoģijas attīstības vēsturiskas pārskats. Personības teoriju grupas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoanalītiskās personības teorijas, Z. Freida psihoseksuālās attīstības teorija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Topogrāfiskais un strukturālais psihes modelis. Psiholoģiskās aizsardzības mehānismi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
E. Eriksons – Psihosociālās attīstības teorija, tās galvenie jēdzieni
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
E. Eriksons – Psihosociālās attīstības teorija, tās galvenie jēdzieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Analītiskā psiholoģija. K.G.Junga Individuācijas process. A. Ādlera individuālpsiholoģija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Objektu attiecību teorijas (M. Mālere, M. Klaina)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības vajadzību koncepcijas (Ē.Fromms, A.Maslovs)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
K.Mārtinsone, V.Perepjolkina, M.Ludāne, S.Mihailova, u.c. Psiholoģija 2, Zvaigzne ABC, 2015.
Borns L., Ruso N. Psiholoģija [tulk. Ieva Kalnciema]. Rīga, RaKa, 2001. (akceptējams izdevums)
Jungs, K.G. Dzīve, māksla, politika. Zvaigzne ABC, Rīga, 2001. (akceptējams izdevums)
Karpova Ā. Personības. Teorijas un to rādītāji. Zvaigzna ABC, Rīgā, 1998. (akceptējams izdevums)
Reņģe, Viesturs, Psiholoģija : savstarpējo attiecību psiholoģija / Viesturs Reņģe ; autora redakcijā. Rīga : Zvaigzne ABC, 2004. 116, [1] lpp. Lekciju kurss
Papildu literatūra
Sundberg MC. Fundamentals of Nursing. Ch 13, Jones & Bartlett Publishers, inc, Boston / Monterey, 1989.
MacKinnon, R., Michels, R., & Buckley, P. (2015). The Psychiatric Interview in Clinical Practice (3rd ed.). Washington, D.C: American Psychiatric Publishing.
McWilliams, Nancy Psychoanalytic Diagnosis : Understanding Personality Structure in the Clinical Process / Nancy McWilliams. Second edition. New York : Guilford Press, 2011. xxi, 426 lpp. (iesiets).
Citi informācijas avoti
Journal of Personality and Social Psychology
European Journal of Social Psychology.