Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Inovatīvā uzņēmējdarbība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_210
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409157

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot padziļinātu izpratni par aktuālajām teorētiskajām nostādnēm un praktiskām rīcībām inovatīvajā biznesa vidē, izprast un spēt pielietot gūtās zināšanas zinātniskā pētījumā un praktiskajā darbībā.

Priekšzināšanas

Cilvēkresursu vadība, uzņēmējdarbība, stratēģiskā vadība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa noslēgumā doktoranti iegūst padziļinātas zināšanas, kas veicina laterālās domāšanas aktivizēšanu, jaunu ideju meklēšanu, tiem piemīt kritiski analītiska izpratne par inovāciju vadīšanu un inovatīvo uzņēmējdarbību.

Prasmes

1.Doktoranti spēj novērtēt cilvēka resursus un līderības izveidi ietekmējošos faktorus, analizēt vidē notiekošos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām, rīkoties inovatīvajā vidē, prast argumentēti izskaidrot lēmumu pamatojumus inovatīvajā jomā, patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas.

Kompetences

1.Doktoranti izmanto racionālo kriticismu pētniecībā un savu spriedumu izvērtēšanā, formulē un analītiski apraksta inovācijas organizēšanas procesus, ar savu rīcību demonstrē atbildību, patstāvību, sadarbības un saskarsmes prasmes, izturību, paradumus pārvarēt grūtības, darboties gan autonomi, gan komandā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pētījuma priekšlikums publicēšanai saistībā ar inovatīvu biznesa vadības gadījumu analīzi un izvēlēto promocijas darba tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Semināru darbos paredzētas aktīvas diskusijas par inovatīvo uzņēmējdarbību saistībā ar izvēlētā promocijas darba tēmu.
2.

Pārbaudījums

-
-
Pētījuma prezentācija (30%). Aktīva līdzdalība semināros (30%). Sekmīgi nokārtots eksāmens (40%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu inovācijas uzņēmējdarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu inovācijas uzņēmējdarbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvu projektu vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvu projektu vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētnieciskā darba organizācija inovāciju vadībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētnieciskā darba organizācija inovāciju vadībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modernās tehnoloģijas inovāciju radīšanā mūsdienu biznesa vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modernās tehnoloģijas inovāciju radīšanā mūsdienu biznesa vidē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bessant J., Tidd J. Innovation and Entrepreneurship. 3rd edition, John Wiley & Sons, LTD, 2015, 544 p.

2.

Bessant J., Tidd J. Managing Innovation. 5th edition, John Wiley & Sons, LTD, 2014, 622 p.

3.

Shlomo, M., Seshadri D.V.R. Innovation Management. 2nd edition, Sage Response, 2013, 585 p.

4.

Drucker P.F. Innovation and Entrepreneurship. Routledge, 2012, 272 p.

5.

Christensen Clayton M. The Innovator’s Dilemma. Harper Business, 2011, 336 p.

Papildu literatūra

1.

Ābeltiņa A. Inovācijas – XXI gadsimta fenomens. R., Turība, 2008, 152 lpp.

2.

Boļšakovs S. Inovatīvā darbība. R., Jumava, 2008, 323 lpp.

3.

Breen B., Hamel G. The Future of Management. Harvard Business School Press, 2007, 272 p.

Citi informācijas avoti

1.

Innovators. Available from: http://www.entrepreneur.com/topic/innovators