Bērnu alergoloģija II
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais apgūtās zināšanas un izpratni spēs demonstrēt: • izskaidrot bērnu alergoloģijas terminus; • aprakstīt bērnu alergoloģijas izmeklēšanas metožu darbības principus un izmantošanu; • izskaidrot bērnu alergoloģijas slimību diferenciālo diagnostiku; • novērtēt pacienta fiziskās, garīgās attīstības atbilstību vecumam; • nosaukt un raksturot bērnu alergoloģijas pamatslimības.
Prasmes
1.Studējošais pratīs izdarīt: • apkopot būtisko informāciju par bērnu alergoloģijas slimnieka anamnēzi; • pielietot atbilstošu metodi pacienta ar alerģiju diagnostikā; • veikt spirogrāfiju, provokācijas testu bērnam; • izvēlēties piemērotāko/atbilstošāko izmeklēšanas metodi un ārstēšanas plānu; • atlasīt un izmantot nepieciešamos medikamentus.
Kompetences
1.Studējošais var: • noformulēt bērnu alergoloģijas diagnozes; • diferencēt dažādas bērnu alergoloģijas slimības; • interpretēt iegūtos datus no elpošanas funkcionāliem mērījumiem, atbilstoši vecumam; • analizēt alerģisko testu rezultātus atbilstoši vecumam; • izstrādāt izmeklēšanas un ārstēšanas plānu; • argumentēt savas izvēles pamatojumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošajam jāapgūst prasme komunicēt ar bērniem un viņu vecākiem, aizbildņiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, iegūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma alerģiskus pacientus, izvēlēties un viņiem veikt pareizās, atbilstošās alerģiskās diagnostikas un ārstēšanas procedūras, sastādīt profilakses plānu. Katru mēnesi viena prezentācija par sarežģītu pacientu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
50% – vērtējums par bērnu alergoloģijas teorētiskajām zināšanām un 50% – vērtējums par darbu ar pacientu – izmeklēšanas, diagnostikas, ārstēšanas sastādīšanas prasme.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Nātrene, kvinkes tūska
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Alerģisks kontaktdermatīts un citi kontaktdermatītu veidi
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Anafilakse
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Vides faktoru loma bērnu imūnās sistēmas, alerģisko slimību attīstībā
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Aizkavētā tipa pārtikas alerģijas
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Medikamentu hipersensitivitāte
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Insektu alerģija bērnu vecumā
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Hereditārā angioedema
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Mastocitoze
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Slimības ar hipereosinofīliju
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Simptomātiskā terapija (kortikosteroidi, antihistamīni)
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
AIT
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Pediatric Allergy and Immunology. Offical Journal of the EAACI. Wiley-Blackwell.
Editors: Donald Leung, Cezmi Akdis, Leonard Bacharier, et.al. Pediatric Allergy: Principles and Practice. 4th Edition - October 19, 2020, ELSEVIER
Pediatric Allergy. E-Book: Principles and Practice. 4th Edition, Kindle Edition by Donald Y. M. Leung (Editor), Cezmi A Akdis (Editor), et.al.
Edited By Pudupakkam K. Vedanthan, Harold S. Nelson, et.al. Textbook of Allergy for the Clinician. 2nd Edition, 2021.
Hugh A. Sampson (Editor), Scott L. Friedman (Series Editor). Allergy and Clinical Immunology (Mount Sinai Expert Guides). 2015
Papildu literatūra
Lozovska Vernera redakcijā. Praktiskā alergoloģija. LU Akadēmiskais apgāds. 2009. 623 lpp.