Prakse hronisku pacientu aprūpes nodrošināšanā un vadīšanā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061567
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa "Prakse hronisko pacientu aprūpes nodrošināšana un vadīšana" mērķis ir nodrošināt studējošajiem padziļinātas zināšanas un praktiskas iemaņas hronisko pacientu aprūpes plānošanā, koordinēšanā un vadīšanā, balstoties uz pierādījumos balstītu praksi un starpdisciplināru sadarbību. Apgūstot šo kursu, studējošie attīstīs kompetences, kas nepieciešamas efektīvai ilgtermiņa aprūpei, pacientu labbūtības veicināšanai un veselības aprūpes pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Kurss sekmē profesionālo sagatavotību patstāvīgai darbībai hronisko pacientu aprūpē, veido pamatu turpmākai specializācijai un atbalsta studiju programmas vispārējo mērķu sasniegšanu.
Priekšzināšanas
Veselības stāvokļa izvērtēšana un diagnostika, Akūtu un hronisku pacientu aprūpes nodrošināšana un vadīšana, Izglītošana, konsultēšana un veselības veicināšana, Klīniskās procedūras un neatliekamā medicīniskā palīdzība paplašinātās kompetences māsas praksē, Līderība un efektīva pārmaiņu vadība veselības aprūpē, Prakse primārajā veselības aprūpē un saslimšanu profilaksē, Prakse akūtu pacientu aprūpes nodrošināšanā un vadīšanā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Aprakstīt hronisku slimību ietekmi uz pacienta veselību, dzīves kvalitāti un aprūpes nepieciešamību.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
2.Skaidrot pierādījumos balstītas pieejas hronisko pacientu aprūpes plānošanā un vadīšanā.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
3.Pārzināt starpdisciplināras sadarbības principus hronisku pacientu aprūpē.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
4.Izprast veselības aprūpes sistēmas un politikas ietekmi uz hronisko pacientu aprūpes nodrošināšanu.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
Prasmes
1.Novērtēt hroniska pacienta veselības stāvokli, identificējot aprūpes vajadzības un riskus.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
2.Izstrādāt un īsteno individualizētu aprūpes plānu, ņemot vērā pacienta vajadzības un resursus.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
3.Organizēt un koordinē starpdisciplināru aprūpi, sadarbojoties ar veselības aprūpes speciālistiem un sociālajiem pakalpojumu sniedzējiem.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
4.Izmantot komunikācijas un izglītošanas prasmes pacienta un viņa ģimenes informēšanā un iesaistē aprūpē.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
5.Pielietot aprūpes kvalitātes uzlabošanas metodes, analizējot un izvērtējot aprūpes procesu un rezultātus.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
Kompetences
1.Patstāvīgi/autonomi pieņemt lēmumus par hronisko pacientu aprūpes nodrošināšanu un vadīšanu, pamatojoties uz klīniskajiem un zinātniskajiem datiem.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
2.Kritiski analizēt un reflektēt par aprūpes efektivitāti, veicinot nepārtrauktu profesionālo pilnveidi.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
3.Demonstrēt ētisku un pacienta/cilvēka centrētu pieeju hronisko pacientu aprūpē, nodrošinot cieņpilnu un individualizētu atbalstu.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Prakses pārskata sagatavošana |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
2.
Klīniskā gadījuma sagatavošana, analīze un reflektīvais ziņojums |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Klīniskā gadījuma (5) sagatavošana - novērtējot hroniska pacienta veselības stāvokli un aprūpes vajadzības, sagatavojot individualizēta aprūpes plāna izstrādi un tā praktisko īstenošanu, to aprakstot, kas balstās uz pierādījumos balstītu aprūpes stratēģiju pielietošanu un aprūpes efektivitātes izvērtēšanu, ieteikumiem (pacienta/cilvēka izglītošanas plānu). |
||
|
3.
Dalība supervīzijas nodarbībā/-ās |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Supervīzijass ir būtiska sastāvdaļa studiju kursa apguvē, jo tā veicina studējošā profesionālo izaugsmi un atbalsta refleksiju par praktisko pieredzi. Vērtēšana - Aktīva un sistemātiska dalība supervīzijās. Spēja analizēt un reflektēt par sniegumu praksē, iekļaujot pašnovērtējumu un profesionālo attīstību. Sadarbība ar supervizoru un citiem studējošajiem, sniedzot un saņemot atgriezenisko saiti. Spēja uzņemties atbildību par personīgo mācīšanās procesu un izvirzīt mērķus turpmākai attīstībai. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Prakses aizstāvēšana (Gadījuma analīze un reflektīvais ziņojums ) |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Zināšanu, prasmju un kompetences demonstrēšana par hronisku pacientu aprūpes principiem un politikām. Spēja argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus. Komunikācijas un izglītošanas prasmju lietojums. Prakses aizstāvēšana tiek vērtēta atbilstoši izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem, kas publicēta studiju kursa e-vidē (vērtēšana, atbilstoši RSU studiju reglamentam). |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Prakses ievadlekcija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Supervīzija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Supervīzija
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
5
|
Tēmas
|
Klīniskā gadījuma analīze (diskusija)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Prakses kārtība; Prakses pārskats; Metodiskais materiāls - Klīniskā gadījuma sagatavošanā.