Projektu izstrāde
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas projektu vadīšanā, lai spētu izstrādāt un vadīt projektus veselības veicināšanā un aktivitāšu plānošanā.
Priekšzināšanas
Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Demonstrē projektu vadības kā akadēmiskas disciplīnas raksturīgās pamata zināšanas, kas izpaužas caur izpratni par projektu vadības uzbūvi, pētījumu virzieniem un tās elementiem. Kritiska izpratne par šīs zinātnes augstākajiem sasniegumiem – projekta spriedzes trijstūri un tā ietekmi uz mūsdienu uzņēmējdarbību. Demonstrē svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni – projekta un projektu vadības jēdzienu, projekta dzīves ciklu. Izprot likumsakarības, spēj brīvi diskutēt par projekta vadības zināšanu un iemaņu izmantošanu dažādās nozarēs.
Prasmes
1.Sasaista šā studiju kursā iegūtās zināšanas ar iepriekš mācīto un integrē tās vienotā darbā ar savu mērķi un rezultātiem. Students spēj kritiski novērtēt situāciju un ģenerēt situācijai atbilstīgu ideju, izvēlēties tai atbilstīgu stratēģiju un veikt finanšu plūsmas plānošanu, saistot to ar pašreizējo situāciju.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa apguves, studenti spēj patstāvīgi izstrādāt pieteikumu projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma piesaistīšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijas un semināri, praktiskie darbi, patstāvīgās studijas un grupu darbs.
Patstāvīgās studijas – ir akadēmijas studiju procesa obligāta sastāvdaļa, studenta patstāvīgs darbs studiju kursa ietvaros, kura apjoms atbilst studiju kursa kredītpunktiem. Tas ietver sevī obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudījumu izpildi, gatavošanos nodarbībām, semināriem, kontroldarbiem un noslēguma pārbaudījumiem u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%).
Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums), attieksmi un individuālās attīstības dinamiku.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta definēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta definēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekts, tā būtība un raksturojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta finansēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta finansēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta vadīšanas instrumenta – datorprogrammu izmantošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta organizācijas pamatprincipi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1) Baguley P. (1999). Project management. USA.
2) Džounss R. (2008). Projektu vadības pamati. Lietišķšas Informācijas Diensts, SIA, Rīga.
3) Geipele I., Tambovceva T. (2004). Projektu vadīšana.Valters un Rapa, Rīga.
4) Hanss D. Litke., Ilonka Kunova. (2003). Projektu vadība.- Rīga: Balta eko.
5) Ilmete Ž., (1999). Projektu vadīšana. – Rīga: LU PMC.
6) Kalve I. (2005). Apseglot pārmaiņu vējus. Biznesa augstskola „Turība”, Rīga.
7) Kerzner H. (1997). Project management. – John Wiley Sons LTD.
8) Lūiss Džeimss P. (1997). Projektu vadīšanas pamati. Rīga.
9) Reiters V. (2004). Kailā patiesība par projektu menedžmentu. Rīga, Vaidelote.
10) Rusell L. (2015). Project management for trainers. Alexandria:ATD Press.
11) Spinner M. P. (1997). Project management principles and practicies. USA.
12) Uzulāns J. (2007). Projektu vadīšana mūsdienu apstākļos. Rīga.
13) Zommers J. (2000). Datorizēta projektu vadīšana, programma Microsoft Project. Rīga: Biznesa augstskola „Turība”.
Papildu literatūra
1) Forands I. (1994). Personālvadība. - Rīga.
2) Forands I. (2006). Biznesa vadības tehnoloģijas. - Rīga, Latvijas Izglītības fonds.
3) Heller Robert. (2001). Management for exellence. - England, Dorling Kindersley.