Veselības aprūpes kvalitātes vadība un pilnveidošana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa mērķis ir sistemātisku teorētisko materiālu studiju un patstāvīgā darba rezultātā panākt izpratni par veselības aprūpes kvalitātes vadības un kontroles principiem un rīcībām.
Priekšzināšanas
Sabiedrības veselības pamati, veselības aprūpes organizācijas pamati.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas, kas ļauj izklāstīt, novērtēt un attiecināt veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas pamatprincipus pacientu drošības un sniegto pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanai konkrētā ārstniecības jomā.
Prasmes
1.Students apgūst prasmi īsi aprakstīt, analizēt un izstrādāt organizācijas sistēmiskās darbības kvalitātes nodrošināšanā, prot noteikt konkrētas ārstniecības jomas kvalitātes pilnveidošanas pasākumus, izmantojot kvalitātes vadības instrumentus.
Kompetences
1.Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un parādīt iniciatīvu veselības aprūpes kvalitātes vadības principu piemērošanā, risinot ārstniecības procesu pilnveidošanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Darbs ar literatūru un studiju materiāliem, sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā.
Uzdevumu un patstāvīgā darba izstrāde un rezultātu prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sistemātiska zināšanu un prasmju apliecinājums nodarbību laikā, praktiskā darba izstrāde, sekmīgi nokārtots rakstveida eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas sistēmas būtība un saturs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes novērtēšanas kritēriji un metodoloģija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes novērtēšanas kritēriji un metodoloģija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadības instrumenti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadības instrumenti
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nepārtrauktās kvalitātes pilnveidošanas nodrošināšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārstniecības iestāžu akreditācijas standartu apskats
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārstniecības iestāžu akreditācijas standartu apskats
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārstniecības iestāžu akreditācijas standartu apskats
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīnisko vadlīniju, protokolu, algoritmu, medicīnas tehnoloģiju aprakstu un citu ārstniecības metodiskās vadības dokumentu izmantošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskās rīcības plānošana pacientu drošības un kvalitātes pilnveidošanas jomā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskās rīcības plānošana pacientu drošības un kvalitātes pilnveidošanas jomā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
John Ovretveit. Health Service Quality. An Introduction to Quality Methods for Health Services. Blackwell Science, 1992. (akceptējams izdevums)
Charles D. Shaw, Isuf Kalo. A background for national quality policies in health systems. WHO, 2002. (akceptējams izdevums)
Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmumos. Latvijas Standarts, 2003. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
John Ovretveit. Health Service Quality. An Introduction to Quality Methods for Health Services. Blackwell Science, 1992. (akceptējams izdevums)
Charles D. Shaw, Isuf Kalo. A background for national quality policies in health systems. WHO, 2002. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
elektroniskie informācijas resursi