Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības aprūpes kvalitātes vadība un pilnveidošana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VVDG_020
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības vadības docētāju grupa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir sistemātisku teorētisko materiālu studiju un patstāvīgā darba rezultātā panākt izpratni par veselības aprūpes kvalitātes vadības un kontroles principiem un rīcībām.

Priekšzināšanas

Sabiedrības veselības pamati, veselības aprūpes organizācijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas, kas ļauj izklāstīt, novērtēt un attiecināt veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas pamatprincipus pacientu drošības un sniegto pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanai konkrētā ārstniecības jomā.

Prasmes

1.Students apgūst prasmi īsi aprakstīt, analizēt un izstrādāt organizācijas sistēmiskās darbības kvalitātes nodrošināšanā, prot noteikt konkrētas ārstniecības jomas kvalitātes pilnveidošanas pasākumus, izmantojot kvalitātes vadības instrumentus.

Kompetences

1.Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un parādīt iniciatīvu veselības aprūpes kvalitātes vadības principu piemērošanā, risinot ārstniecības procesu pilnveidošanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Darbs ar literatūru un studiju materiāliem, sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā. Uzdevumu un patstāvīgā darba izstrāde un rezultātu prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Sistemātiska zināšanu un prasmju apliecinājums nodarbību laikā, praktiskā darba izstrāde, sekmīgi nokārtots rakstveida eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas sistēmas būtība un saturs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes novērtēšanas kritēriji un metodoloģija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes novērtēšanas kritēriji un metodoloģija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības instrumenti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības instrumenti
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nepārtrauktās kvalitātes pilnveidošanas nodrošināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārstniecības iestāžu akreditācijas standartu apskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārstniecības iestāžu akreditācijas standartu apskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārstniecības iestāžu akreditācijas standartu apskats
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīnisko vadlīniju, protokolu, algoritmu, medicīnas tehnoloģiju aprakstu un citu ārstniecības metodiskās vadības dokumentu izmantošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskās rīcības plānošana pacientu drošības un kvalitātes pilnveidošanas jomā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskās rīcības plānošana pacientu drošības un kvalitātes pilnveidošanas jomā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

John Ovretveit. Health Service Quality. An Introduction to Quality Methods for Health Services. Blackwell Science, 1992. (akceptējams izdevums)

2.

Charles D. Shaw, Isuf Kalo. A background for national quality policies in health systems. WHO, 2002. (akceptējams izdevums)

3.

Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmumos. Latvijas Standarts, 2003. (akceptējams izdevums)

4.

Ārvalstu studentiem/For international students:

5.

John Ovretveit. Health Service Quality. An Introduction to Quality Methods for Health Services. Blackwell Science, 1992. (akceptējams izdevums)

6.

Charles D. Shaw, Isuf Kalo. A background for national quality policies in health systems. WHO, 2002. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

elektroniskie informācijas resursi