Aktualitātes medicīnā (izcilības lekcijas)
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, mf@rsu.lv, +371 67409125 +371 67409255
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgi nokārtota studiju kursa, studējošais būs ieguvis zināšanas par aktualitātēm dažādās medicīnas nozarēs, tajā skaitā diagnostikas un diferenciāldiagnostikas, multidisciplinārapieeju sarežģītu situāciju jautājumos, kā arī zināšanas par klīnisko risku vadīšanas un pacientu drošības principiem, kļūdu un pārkāpumu analīzi; informācijas sistēmu drošību, personas datu aizsardzību; pacientu un ārstu tiesībām un pienākumiem, darba organizāciju un darba organizācijas principiem, sadarbības veidiem, kā arī cilvēku tirzniecības un bērnu aizssardzības jautājumiem. Tiks iegūtas zināšanas par mūžizglītības un profesionālās pilnveides nozīmi karjeras izaugsmes plānošanā. Veselības organizācijas, finanšu vadības, veselības organizāciju finansēšanas principiem.
Prasmes
1.Pratīs veidot mūsdienīgu multidisciplināru pieeju dažādu medicīnisku jautājumu risināšanai, kā arī pratīs veikt pacientu drošības un risku vadību. Ievērot personu datu aizsardzības pamatprincipus, organizēt savu un komandas darbu, izpratīs profesionālās kvalifikācijas pilnveides nepieciešamību.
Kompetences
1.Studiju kursa rezultātā iegūtās kompetences ļaus organizēt mūsdienīgu, drošu un kompleksu pacientu aprūpi. Tajā skaitā, klīnisko risku atpazīšanu un vadību. Iegūtās kompetences ļaus droši lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba izpildei. Ļaus ievērot pacientu datu aizsardzības pamatprincipus, kā arī spēju komunicēt ar tiesībsargājošajām institūcijām un nevalstiskajām organizācijām; izprast veselības aprūpes sistēmu un tās finansēšanas kārtību, un iegūtā kompetence ļaus plānot un mērķticeīgi pilnveidot profesionālo kvalifikāciju mūžizglītības formātā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pēc katras lekcijas paredzēts tests ar 5 daudzizvēļu jautājumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pēc katras lekcijas paredzēts tests ar 5 daudzizvēļu jautājumiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terapeitiskas ārsta-pacienta attiecības un ārsta emocionālā labsajūta
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vai cilvēka apziņa lokalizējas smadzenēs vai ārpus tām? Kritiskā domāšana cilvēka apziņas izpratnē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ortopēdiskās domāšanas algoritms
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sievietes veselība visa mūža garumā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienīga pieeja dzirdes traucējumu diagnostikai un terapijai
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ieilgušas ausu kakla deguna slimības kā sistēmisku slimību pirmie simptomi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Modernās tehnoloģijas ķirurģijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komplicētas žults akmeņu slimības diagnostikas un ķirurģiskas ārstēšanas iespējas 21. gadsimtā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komplicēta vēdera dobuma infekcija, kuņģa zarnu trakta baktēriju izraisīta sepse, inficētas aizkuņģa dziedzera nekrozes. Komplicēta žultsakmeņu slimība. Biliāra sepse. Savlaicīgas diagnostikas nozīme. Indikācijas invazīvai un minimāli invazīvai ķirurģiskai un endoskopiskai ārstēšanai
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politraumas slimnieku fizioloģisko resursu un traumas izraisītās organisma atbildes reakcijas izvērtējums uzņemšanas nodaļā. Primārā novērtēšana. Indikācijas dzīvību glābjošās ķirurģijas (“Damage control”) taktikas pielietošanai. Vēdera dobuma trauma, diagnostikā taktika, primārā un sekundārā izmeklēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Redzes problēmas kā vispārēju slimību simptomi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Infektoloģija – objektīvā realitāte 21. gadsimtā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tuberkuloze bērniem – aktualitātes epidemioloģijā, patoģenēzē, diagnostikā un ārstēšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izaicinājumi un risinājumi HIV/AIDS pacientu aprūpē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vakcinācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pirmās 1000 dienas cilvēka dzīvē – jaunākie pētījumi par bērnu attīstības problēmām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālo kvalifikāciju pilnveide un ārsta mūžizglītība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārsta komunikācija ar tiesībsargājošajām institūcijām un nevalstiskajām organizācijām, kas sniedz palīdzību vardarbības upuriem, cilvēku tirdzniecībā cietušajiem un viņu tuviniekiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu drošības un klīnisko risku vadība, un veselības aprūpes organizācijas un finansēšanas principi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas tehnoloģiju un datu drošība
|