Psihiatrija, narkoloģija, bērnu psihiatrija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.zināšanas par psihisko traucējumu un slimību klīniku, ārstēšanas un profilakses iespējām.
Prasmes
1.diagnosticēt psihiskos traucējumus un slimības, atbilstoši SSK-10; jāprot sastādīt ārstēšanas plānu, izvēloties optimālās metodes terapijai un profilaksei.
Kompetences
1.piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Psihisko traucējumu diagnotikas iemaņu attīstība.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Klīniskā gadījuma apraksts.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Comprehensive textbook of psychiatry. Editors, Harold I.Kaplan, Benjamin J. Sadock.- 50th Anniversary Edition, 2017.
Jerald Kay, Allan Tasman. Essentials of psychiatry. John Wiley & Sons Ltd, 2006.
Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. 5th ed. American Psychiatric Association, 2013.
Lewis’s child and adolescent psychiatry: a comprehensive textbook. 5th ed. 2018, Wolters Kluwer.
Toward a new diagnosticē system for child psychopathology. Moving Beyond the DSM. 2006.
Papildu literatūra
Kulbergs. “Dinamiskā psihiatrija”. Jumava, 2001
MacKinnon and Michels. The Psychiatric Interview in Clinical Practice. W.B.Saunders Company, 1971.
G. Gabbard. Psychodyamic psychiatry in clinical practice. 4th ed., American Psychiatric publishing, 2005.