Veselības vadības teorijas, prakses un pētniecības aktuālie jautājumi
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Šī kursa mērķis ir sniegt pārskatu par veselības vadības teorētiskajiem aspektiem un iepazīstināt studējošos ar veselības vadības teorijas un pētniecības jaunākajām tendencēm, iegūt zināšanas par savam promocijas darbam aktuālajām attiecīgās jomas pētniecības tēmām un pieejām, attīstīt prasmes un kompetences veselības vadības probēmātisko jautājumu zinātniskai izpētei promocijas darba kontekstā.
Priekšzināšanas
Pamatzināšanas vadībzinībās, veselības sistēmu uzbūvē un organizācijā, kvalitatīvajās un kvantitatīvajās pētniecības metodēs.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktoranti pārzina un pielieto aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas veselības vadības dažādās jomās, pārvalda veselības vadības zinātnes pētniecības metodoloģiju, mūsdienu pētniecības metodes un datu analītiskās metodes pētījuma mērķa sasniegšanai
Prasmes
1.Doktoranti spēj risināt veselības vadības pētniecības uzdevumus veselības nozares un uzņēmumu līmenī, kritiski analizēt, klasificēt un sintezēt informāciju, patstāvīgi identificēt, formulēt un izskaidrot zinātniska pētījuma ideju, izvēlēties atbilstošas pētījuma mtodes, izstrādāt pētījuma plānu, kā arī plānot, izstrādāt un īstenot nacionāla un starptautiska rakstura zinātniskos projektus.
Kompetences
1.Doktoranti identificē problēmu un piedāvā risinājumu veselības aprūpes vadībā zinātniskā līmenī, izvēloties piemērotas inovatīvas pētniecības metodes, pamato jaunas zinātniskās pētniecības pieejas, izstrādā oriģinālu pētījumu – promocijas darbu, sniedzot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā starpdisciplinārajā perspektīvā, kā arī izprot šo zināšanu pielietojumu praksē veselības vadības jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga zinātniskās literatūras un informācijas apkopošana, klasifikācija, sintēze un analīze.
Diskusiju un prezentāciju sagatavošana.
Gadījumu analīze, argumentācija, viedokļa noformulēšana un prezentēšana.
Individuālā darba sagatavošana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība lekcijās, praktiskajās nodarbībās un semināros – 50%;
Individuālā zinātniski - praktiskā darba izstrāde – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes vadības teorijas pārskats
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes vadības teorijas pārskats
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizatoriskās uzvedības izaicinājumi veselības aprūpes organizācijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizatoriskās uzvedības izaicinājumi veselības aprūpes organizācijās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā plānošana veselības aprūpes organizācijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā plānošana veselības aprūpes organizācijās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēkresursu vadība veselības aprūpē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēkresursu vadība veselības aprūpē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes mārketings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes mārketings
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes kvalitātes vadība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes kvalitātes vadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Finansējums un izmaksu kontrole veselības aprūpē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Finansējums un izmaksu kontrole veselības aprūpē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīnisko procesu vadība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīnisko procesu vadība
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Buchbinder S.B., Nancy H., Shanks N.H., et al. (2021) Introduction to Health Care Management. 4th edition. Jones & Bartlett Learning, Canada
Behmane D., Dudele A., Villerusa A., Misins J., et al. (2019) Health Systems in Transition: Latvia. The European Observatory on Health Systems and Policies
Greer S.L., Wismar M., Figueras J. (2016) Strengthening health system governance: better policies, stronger performance. European Observatory on Health Systems and Policies
Papildu literatūra
Goodwin N., Sonola L., Thiel V., Kodner D. (2014) Coordinated care for people with complex chronic conditions. Key lessons and markers for success. The King’s Fund, London
Heide I., et. al (2016) How to strengthen patientcentredness in caring for people with multimorbidity in Europe, Policy brief.22. the European Observatory on Health Systems and Policies, ISSN 1997-8073
Campbell S.M., Braspenning J., Hutchinson A., & Marshall, M.N. (2003) Research methods used in developing and applying quality indicators in primary care. BMJ (Clinical research ed.)