Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības vadības teorijas, prakses un pētniecības aktuālie jautājumi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VVDG_034
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Veselības vadība
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības vadības docētāju grupa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Šī kursa mērķis ir sniegt pārskatu par veselības vadības teorētiskajiem aspektiem un iepazīstināt studējošos ar veselības vadības teorijas un pētniecības jaunākajām tendencēm, iegūt zināšanas par savam promocijas darbam aktuālajām attiecīgās jomas pētniecības tēmām un pieejām, attīstīt prasmes un kompetences veselības vadības probēmātisko jautājumu zinātniskai izpētei promocijas darba kontekstā.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas vadībzinībās, veselības sistēmu uzbūvē un organizācijā, kvalitatīvajās un kvantitatīvajās pētniecības metodēs.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Doktoranti pārzina un pielieto aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas veselības vadības dažādās jomās, pārvalda veselības vadības zinātnes pētniecības metodoloģiju, mūsdienu pētniecības metodes un datu analītiskās metodes pētījuma mērķa sasniegšanai

Prasmes

1.Doktoranti spēj risināt veselības vadības pētniecības uzdevumus veselības nozares un uzņēmumu līmenī, kritiski analizēt, klasificēt un sintezēt informāciju, patstāvīgi identificēt, formulēt un izskaidrot zinātniska pētījuma ideju, izvēlēties atbilstošas pētījuma mtodes, izstrādāt pētījuma plānu, kā arī plānot, izstrādāt un īstenot nacionāla un starptautiska rakstura zinātniskos projektus.

Kompetences

1.Doktoranti identificē problēmu un piedāvā risinājumu veselības aprūpes vadībā zinātniskā līmenī, izvēloties piemērotas inovatīvas pētniecības metodes, pamato jaunas zinātniskās pētniecības pieejas, izstrādā oriģinālu pētījumu – promocijas darbu, sniedzot ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā starpdisciplinārajā perspektīvā, kā arī izprot šo zināšanu pielietojumu praksē veselības vadības jomā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga zinātniskās literatūras un informācijas apkopošana, klasifikācija, sintēze un analīze. Diskusiju un prezentāciju sagatavošana. Gadījumu analīze, argumentācija, viedokļa noformulēšana un prezentēšana. Individuālā darba sagatavošana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība lekcijās, praktiskajās nodarbībās un semināros – 50%; Individuālā zinātniski - praktiskā darba izstrāde – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes vadības teorijas pārskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes vadības teorijas pārskats
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizatoriskās uzvedības izaicinājumi veselības aprūpes organizācijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizatoriskās uzvedības izaicinājumi veselības aprūpes organizācijās
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā plānošana veselības aprūpes organizācijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā plānošana veselības aprūpes organizācijās
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēkresursu vadība veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēkresursu vadība veselības aprūpē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes mārketings
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes mārketings
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes kvalitātes vadība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības aprūpes kvalitātes vadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Finansējums un izmaksu kontrole veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Finansējums un izmaksu kontrole veselības aprūpē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīnisko procesu vadība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīnisko procesu vadība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Buchbinder S.B., Nancy H., Shanks N.H., et al. (2021) Introduction to Health Care Management. 4th edition. Jones & Bartlett Learning, Canada

2.

Behmane D., Dudele A., Villerusa A., Misins J., et al. (2019) Health Systems in Transition: Latvia. The European Observatory on Health Systems and Policies

3.

Greer S.L., Wismar M., Figueras J. (2016) Strengthening health system governance: better policies, stronger performance. European Observatory on Health Systems and Policies

Papildu literatūra

1.

Goodwin N., Sonola L., Thiel V., Kodner D. (2014) Coordinated care for people with complex chronic conditions. Key lessons and markers for success. The King’s Fund, London

2.

Heide I., et. al (2016) How to strengthen patientcentredness in caring for people with multimorbidity in Europe, Policy brief.22. the European Observatory on Health Systems and Policies, ISSN 1997-8073

3.

WHO guidance on research methods for health emergency and disaster risk management

4.

Campbell S.M., Braspenning J., Hutchinson A., & Marshall, M.N. (2003) Research methods used in developing and applying quality indicators in primary care. BMJ (Clinical research ed.)

Citi informācijas avoti

1.

Health Systems and Policy Monitor (HSPM)