Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Efektīva prezentācija akadēmiskā un pedagoģiskā vidē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_540
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošo zināšanas, prasmes un kompetences par dažādu informatīvo un pētniecības procesa prezentāciju veidošanas iespējām un to pielietošanu sporta pedagoģijā un sporta zinātnē.

Priekšzināšanas

Literārās valodas lietošanas prasmes un iemaņas, priekšstats par akadēmisko, pedagoģisko un sporta vidi un tās iezīmēm, izpratne par prezentēšanas norisi, pamatiemaņas darbā ar datoru.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izpratne un spēja definēt dažādus prezentāciju veidus, to izstrādes kritērijus un efektīvas realizēšanas norisi pedagoģiskā un sporta zinātnes pētnieciskā vidē.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Trīs dažādu prezentāciju veidu salīdzinošais izvērtējums ar piemēru analīzi.

Prasmes

1.Prasmes analizēt akadēmisko un pētniecisko prezentāciju saturu, tā efektivitāti konkrētas auditorijas kontekstā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Orālās un postera informācijas satura sagatavošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu

2.Prasmes sagatavot uzskatāmus dažādu prezentāciju veidus, pielietojot mūsdienīgus grafiskos attēlošanas rīkus, konkrētās informācijas prezentēšanai.

Kompetences

1.Kompetences informatīvo un akadēmisko orālo prezentāciju un posteru prezentāciju izstrādē un prezentēšanā, kā arī video, audio un citu prezentācijas papildelementu pielietošanā izvēlētai auditorijai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Trīs dažādu prezentāciju veidu salīdzinošais izvērtējums ar piemēru analīzi.

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veikt trīs dažādu brīvi izvēlētu prezentāciju veidu izvērtējumu, terminoloģiski aprakstot, kriteriāli izvērtējot un salīdzinoši analizējot tos ar piemēriem.

2.

Orālās un postera informācijas satura sagatavošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Postera un orālās prezentācijas satura veidošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu un to pašvērtējums.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Orālās prezentācijas izveidošana un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija.

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Akadēmiski informatīvā vai pētnieciskā satura orālās prezentācijas izveidošana konkrētai auditorijai un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievadlekcija. Efektivas komunikācijas un prezentācijas kritēriji. Akadēmiskās un sporta pedagoģijas vides izvērtējums.
Apraksts

Kursa satura strukturējums. Ievadlekcija. Kas ir efektiva komunikācija un prezentācija akadēmiskā un sporta vidē. Kas to nosaka.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievadlekcija. Efektivas komunikācijas un prezentācijas kritēriji. Akadēmiskās un sporta pedagoģijas vides izvērtējums.
Apraksts

Kursa satura strukturējums. Ievadlekcija. Kas ir efektiva komunikācija un prezentācija akadēmiskā un sporta vidē. Kas to nosaka.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Prezentāciju veidi, to efektivitātes kritēriji, veidošanas pamatnoteikumi un pozitīvie piemēri akadēmiskā un sporta pedagoģijas vidē.
Apraksts

Teorētiskais izvērtējums par dažādiem prezentāciju veidiem, to atbilstība dažādu respondentu grupu un interešu kontekstā. Prezentāciju veidošanas pamatnoteikumi un pozitīvo piemēru analīze akadēmiskā un sporta pedagoģijas vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Prezentāciju veidi, to efektivitātes kritēriji, veidošanas pamatnoteikumi un pozitīvie piemēri akadēmiskā un sporta pedagoģijas vidē.
Apraksts

Teorētiskais izvērtējums par dažādiem prezentāciju veidiem, to atbilstība dažādu respondentu grupu un interešu kontekstā. Prezentāciju veidošanas pamatnoteikumi un pozitīvo piemēru analīze akadēmiskā un sporta pedagoģijas vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Posteru prezentācijas un to izveidošanas iespējas
Apraksts

Dažāda satura un veidu posteru prezentācijas un to izveidošanas noteikumi un iespējas, pielietojot mūsdienu tehnoloģiju piedāvājumu.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Posteru prezentācijas un to izveidošanas iespējas
Apraksts

Dažāda satura un veidu posteru prezentācijas un to izveidošanas noteikumi un iespējas, pielietojot mūsdienu tehnoloģiju piedāvājumu.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Grafisko un vizuālo elementu iekļaušana posteru prezentācijā, to izvērtējums ar piemēriem.
Apraksts

Diskusija ar prezentācijam par grafisko un vizuālo elementu iekļaušana posteru prezentācijā, to izvērtējums.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Grafisko un vizuālo elementu iekļaušana posteru prezentācijā, to izvērtējums ar piemēriem.
Apraksts

Diskusija ar prezentācijam par grafisko un vizuālo elementu iekļaušana posteru prezentācijā, to izvērtējums.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Orālās prezentācijas, to veidošanas pamatnoteikumi, verbālās un neverbālās komunikācijas ieteikumi un piemēri. Monologs un dialogs klātienē un attālināti.
Apraksts

Teorētisko materiālu analīze un praktisko piemēru izvērtēšana par orālās prezentācijas saturu, būtību un veidošanas pamatnoteikumiem verbālā un neverbālā kontekstā, piemēru izstrāde un analīze.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Orālās prezentācijas, to veidošanas pamatnoteikumi, verbālās un neverbālās komunikācijas ieteikumi un piemēri. Monologs un dialogs klātienē un attālināti.
Apraksts

Teorētisko materiālu analīze un praktisko piemēru izvērtēšana par orālās prezentācijas saturu, būtību un veidošanas pamatnoteikumiem verbālā un neverbālā kontekstā, piemēru izstrāde un analīze.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Verbālā un neverbālā informācijas sniegšana un uztveršana dažādas akadēmiskās, pedagoģiskās un sporta vides kontekstā klātienē un attālināti.
Apraksts

Teorētiskā analīze par dažāda veida prezentācijās fiksētās verbālās un neverbālās informācijas sniegšanas lietderība un tās uztvere dažādas akadēmiskās, pedagoģiskās un sporta vides kontekstā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Verbālā un neverbālā informācijas sniegšana un uztveršana dažādas akadēmiskās, pedagoģiskās un sporta vides kontekstā klātienē un attālināti.
Apraksts

Teorētiskā analīze par dažāda veida prezentācijās fiksētās verbālās un neverbālās informācijas sniegšanas lietderība un tās uztvere dažādas akadēmiskās, pedagoģiskās un sporta vides kontekstā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Grafiskie elementi, statistisko rezultātu prezentēšana un aptaujas klātienē un attālināti
Apraksts

Izvērtēt dažādas pieejas un tehniskos risinājumus par grafiskiem elementiem un statistisko rezultātu prezentēšanas iespējām, aptaujas prezentācijās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Grafiskie elementi, statistisko rezultātu prezentēšana un aptaujas klātienē un attālināti
Apraksts

Izvērtēt dažādas pieejas un tehniskos risinājumus par grafiskiem elementiem un statistisko rezultātu prezentēšanas iespējām, aptaujas prezentācijās.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšana ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem.
Apraksts

Sniegt prezentāciju un pašvērtējumu par savu izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšanu ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšana ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem.
Apraksts

Sniegt prezentāciju un pašvērtējumu par savu izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšanu ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2018. K. Mārtinsones un A. Piperes zin. red. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.

2.

Catter, M. 2020. Designing Science Presentations. A visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters, and More. Elsevier science.

3.

Zanders, E.D., MacLeod, L. 2018. Presentation Skills for Scientists. A practical guide. Cambridge university press.

Papildu literatūra

1.

Hindls, T. 2000. Prasme uzstāties. Rīga: Zvaigzne ABC

2.

Franks, B. 2022. Winning The Room: Creating and Delivering an Effective Data-Driven Presentation. Wiley.

3.

Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes. Rīga: Zvaigzne ABC.

4.

Kaul, A. 2008. The Effective Presentation. Talk Your Way to Success. Sage publication.