Angļu valoda psiholoģijā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu.
Priekšzināšanas
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar psiholoģiju saistīto terminoloģiju; • nosaukt psiholoģijas un medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli; • aprakstīt dažādas ar psiholoģijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski (piemēram, prezentāciju veidošanā, diskusijās, vēstulēs/e-pastos); • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu; • aprakstīt diagrammā dotās tendences.
Kompetences
1.Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Presentācija |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Gala prezentācija par vienu no saistītām tēmām. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Gala tests |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Tiek pārbaudīta psiholoģijas terminoloģijas zināšana un izmantošana izmantojot dažada tipa uzdevumus (lasīšana, teksta analīze, rakstīšanas uzdevumi un tt.). Akumulējošais eksāmens tiek piedāvāts, ja darba rezultāts semestrī (testi, rakstiskie uzdevumi un prezentācija kopā) ir 8 balles un augstāk. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. |
||
|
2.
Kontroldarbs 1 |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus. |
||
|
3.
Kontroldarbs 2 |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares.
1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi.
1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares.
1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi.
1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā angļu valoda.
2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā.
2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā angļu valoda.
2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā.
2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā angļu valoda.
2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā.
2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā angļu valoda.
2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā.
2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas.
3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā.
3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas.
3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā.
3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas.
3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā.
3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas.
3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā.
3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija praksē.
4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi.
4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija praksē.
4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi.
4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija praksē.
4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi.
4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija praksē.
4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi.
4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievērojami zinātnieki psiholoģijā.
5.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība.
5.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievērojami zinātnieki psiholoģijā.
5.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība.
5.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stress. Izdegšanas sindroms. Simptomi, iemesli.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rakstisks semestra noslēguma pārbaudījums: vārdu krājuma pārbaudes uzdevumi (savietošanas uzdevumi, daudzizvēles atbilžu jautājumu, vārdu ievietošana teikumā, utt.); autentisks teksts un teksta izpratnes uzdevumi; teksta kopsavilkums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu atkarības.
10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas.
10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu atkarības.
10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas.
10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu atkarības.
10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas.
10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa noslēguma eksāmens:
Rakstiskā daļa: autentisks teksts un ar teksta izpratni saistītie uzdevumi (vārdu ievietošanas, terminoloģijas un definīciju savietošanas uzdevums, utt.); rakstisks uzdevums (vēstule/ diagrammas apraksts/ kopsavilkums).
Mutiskā daļa: prezentācija par kādu no kursā apskatītajiem tematiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa noslēguma eksāmens:
Rakstiskā daļa: autentisks teksts un ar teksta izpratni saistītie uzdevumi (vārdu ievietošanas, terminoloģijas un definīciju savietošanas uzdevums, utt.); rakstisks uzdevums (vēstule/ diagrammas apraksts/ kopsavilkums).
Mutiskā daļa: prezentācija par kādu no kursā apskatītajiem tematiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa noslēguma eksāmens:
Rakstiskā daļa: autentisks teksts un ar teksta izpratni saistītie uzdevumi (vārdu ievietošanas, terminoloģijas un definīciju savietošanas uzdevums, utt.); rakstisks uzdevums (vēstule/ diagrammas apraksts/ kopsavilkums).
Mutiskā daļa: prezentācija par kādu no kursā apskatītajiem tematiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares.
1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi.
1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā angļu valoda.
2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā.
2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā angļu valoda.
2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā.
2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas.
3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā.
3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas.
3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā.
3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija praksē.
4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi.
4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija praksē.
4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi.
4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievērojami zinātnieki psiholoģijā.
5.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība.
5.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stress. Izdegšanas sindroms. Simptomi, iemesli.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stress. Izdegšanas sindroms. Simptomi, iemesli.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mentālā veselība.
7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām.
7.2. Fobijas.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu atkarības.
10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas.
10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu atkarības.
10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas.
10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu atkarības.
10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas.
10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts
Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Short, J. (2011) English for Psychology in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd.
McCarthy, M. and O'Dell, F. (2016) Academic Vocabulary in Use: Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.
Papildu literatūra
Bailey, S. (2011) Academic Writing : a Handbook for International Students. New York : Routledge.
Matsumoto, D. (2009) The Cambridge Dictionary of Psychology. Cambridge ; New York: Cambridge University Press.
Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor : The University of Michigan Press.
Wood, S. (2004) Mastering the World of Psychology. Boston : Pearson/Allyn and Bacon.