Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Angļu valoda psiholoģijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VC_043
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu.

Priekšzināšanas

Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar psiholoģiju saistīto terminoloģiju; • nosaukt psiholoģijas un medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli; • aprakstīt dažādas ar psiholoģijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski (piemēram, prezentāciju veidošanā, diskusijās, vēstulēs/e-pastos); • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu; • aprakstīt diagrammā dotās tendences.

Kompetences

1.Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Presentācija

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Gala prezentācija par vienu no saistītām tēmām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Gala tests

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Tiek pārbaudīta psiholoģijas terminoloģijas zināšana un izmantošana izmantojot dažada tipa uzdevumus (lasīšana, teksta analīze, rakstīšanas uzdevumi un tt.).

Akumulējošais eksāmens tiek piedāvāts, ja darba rezultāts semestrī (testi, rakstiskie uzdevumi un prezentācija kopā) ir 8 balles un augstāk.

Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.

2.

Kontroldarbs 1

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus.

3.

Kontroldarbs 2

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 5.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 5.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 5.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 5.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stress. Izdegšanas sindroms. Simptomi, iemesli.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rakstisks semestra noslēguma pārbaudījums: vārdu krājuma pārbaudes uzdevumi (savietošanas uzdevumi, daudzizvēles atbilžu jautājumu, vārdu ievietošana teikumā, utt.); autentisks teksts un teksta izpratnes uzdevumi; teksta kopsavilkums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu atkarības. 10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu atkarības. 10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu atkarības. 10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa noslēguma eksāmens: Rakstiskā daļa: autentisks teksts un ar teksta izpratni saistītie uzdevumi (vārdu ievietošanas, terminoloģijas un definīciju savietošanas uzdevums, utt.); rakstisks uzdevums (vēstule/ diagrammas apraksts/ kopsavilkums). Mutiskā daļa: prezentācija par kādu no kursā apskatītajiem tematiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa noslēguma eksāmens: Rakstiskā daļa: autentisks teksts un ar teksta izpratni saistītie uzdevumi (vārdu ievietošanas, terminoloģijas un definīciju savietošanas uzdevums, utt.); rakstisks uzdevums (vēstule/ diagrammas apraksts/ kopsavilkums). Mutiskā daļa: prezentācija par kādu no kursā apskatītajiem tematiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa noslēguma eksāmens: Rakstiskā daļa: autentisks teksts un ar teksta izpratni saistītie uzdevumi (vārdu ievietošanas, terminoloģijas un definīciju savietošanas uzdevums, utt.); rakstisks uzdevums (vēstule/ diagrammas apraksts/ kopsavilkums). Mutiskā daļa: prezentācija par kādu no kursā apskatītajiem tematiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. Mākslīga intelekta izmantošana pētniecībā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 5.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 5.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stress. Izdegšanas sindroms. Simptomi, iemesli.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stress. Izdegšanas sindroms. Simptomi, iemesli.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mentālā veselība. 7.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 7.2. Fobijas.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Cilvēka izskats. Smadzenes. Simptomi, kuri raksturīgi pacientiem ar psiholoģiskām problēmām.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu atkarības. 10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu atkarības. 10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu atkarības. 10.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 10.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.
Apraksts

Tiek apgūta attiecīga terminoloģija. Studenti praktizē visas četras valodas apguves prasmes, proti, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu un klausīšanos.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Short, J. (2011) English for Psychology in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd.

2.

McCarthy, M. and O'Dell, F. (2016) Academic Vocabulary in Use: Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.

3.

Fiske, S. (ed.). Annual Reveiwes of Psychology: Online Journal.

Papildu literatūra

1.

Bailey, S. (2011) Academic Writing : a Handbook for International Students. New York : Routledge.

2.

Matsumoto, D. (2009) The Cambridge Dictionary of Psychology. Cambridge ; New York: Cambridge University Press.

3.

Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor : The University of Michigan Press.

4.

Wood, S. (2004) Mastering the World of Psychology. Boston : Pearson/Allyn and Bacon.

Citi informācijas avoti

1.

Psychology Articles.

2.

Dictionary

3.

Psychology Today.

4.

Simply psychology