Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Reklāmas fotogrāfija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_026
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studējošo profesionālās kompetences pilnveidi, kuru raksturo prasmes autonomi izvērtēt, kritiski diskutēt un konstruēt reklāmas fotogrāfijas, apzinoties reklāmas fotogrāfijas vēsturisko attīstību un laikmetīgo dažādību.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie iepazīst, izvērtē un apliecina zināšanas par reklāmas fotogrāfijas vēstījumu konstruēto būtību un to pielietojuma likumsakarībām. Studējošie apliecina savu izpratni par reklāmas fotogrāfijas mijiedarbīgajām saiknēm ar urbāno pilsētainavu, sociālo vidi, drukātajiem un digitālajiem medijiem, analītiski aprakstot un radoši konstruējot informāciju.

Prasmes

1.Studējošie plāno reklāmas fotogrāfijas projektu. Studējošie identificē un klasificē dažādu komerciālo attēlu radīšanas iemeslus un mehānismus.

Kompetences

1.Studējošie profesionāli īsteno savu reklāmas projektu fotogrāfijā, apliecinot savu izpratni par laikmetīgajām tendencēm reklāmas nozarē. Studējošie autonomi ģenerē idejas reklāmas vajadzībām un praktiski īsteno reklāmas projekta konceptuālo un praktisko daļu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Vērtēšanai iesniedzamais portfolio sastāv no: • Arhitektūras darbu sērija – jāizvēlas viena ēka vai konceptuāli saistīti arhitektūras objekti un tiem jābūt nofotografētiem vienotā stilistikā. Darbos jābūt atspoguļotam objektam ainavā, tā detaļām un interjeriem. Darbiem jābūt īstenotiem estētiski vienotā stilistikā (kompozīcija, kameras rakursi, krāsu scenogrāfija). Pabeigtas sērijas apjoms no 8 – 15 darbiem. • Klusā daba reklāmā – jāizvēlas noteikti produkti un konkrēta koncepcija/ideja, kura jāattēlo ar objektiem. Darba mērķis var būt kāda konkrēta produkta reklāma vai arī kādas dekoratīvas vai sociālas idejas attēlojums. Darbiem jābūt īstenotiem estētiski vienotā stilistikā (kompozīcija, kameru rakursi, krāsu scenogrāfija). Pabeigtas sērijas apjoms no 8 – 15 darbiem. • Ķermenis reklāmā – jāizvēlas noteikta ideja vai produkts, kuru attēlot ar ķermeņa starpniecību. Darba mērķis var būt kāda konkrēta produkta reklāma vai arī kādas dekoratīvas vai sociālas idejas attēlojums. Darbiem jābūt īstenotiem estētiski vienotā stilistikā (kompozīcija, kameru rakursi, krāsu scenogrāfija). Pabeigtas sērijas apjoms no 8 – 15 darbiem. Kā eksāmena darbs nevar tikt iesniegts portfolio ar: 1. neatbilstošu tehnoloģiju lietojumu, piemēram, fotogrāfijas no telefona, 2. fotogrāfijām, kas tapušas pirms studiju kursa sākuma, 3. svešiem attēliem, 4. nepabeigtām skicēm/iecerēm reklāmas projektiem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju kursa pārbaudījums – eksāmens. Lai saņemtu gala vērtējumu, nepieciešams veikt visus mājasdarbus un tiem jābūt prezentētiem semināros vai konsultāciju laikā. Eksāmena vērtējums tiek izlikts par darbu portfolio, kas sevī ietver arhitektūras darbu sēriju, kluso dabu darbu sēriju un ķermeņa darbu sēriju. Lai saņemtu eksāmena vērtējumu, portfolio jābūt pilnībā pabeigtam. Vērtējumus teicami un izcili ir iespējams saņemt tikai tad, ja eksāmena darbs un mājasdarbi būtiski pārsniedz kursa prasības.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursa tematikā: fotogrāfijas teorija un reklāmas fotogrāfijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Realitāte un fantāzija agrīnajā reklāmas fotogrāfijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par studentu personīgo reklāmas projektu iecerēm.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Objektu attēlojums reklāmas fotogrāfijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par pirmo īstenoto mājas darbu (priekšmets reklāmā).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis reklāmas fotogrāfijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Laikmetīgās tendences reklāmas fotogrāfijas estētikā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par otro mājas darbu (ķermeņa izmantošana reklāmas idejās).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmas fotogrāfija kā kolektīvi radīts produkts.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par aktuālajām tendencēm reklāmas fotogrāfijā, balstoties literatūrā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursa tematikā: fotogrāfijas teorija un reklāmas fotogrāfijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par studentu personīgo reklāmas projektu iecerēm.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par pirmo īstenoto mājas darbu (priekšmets reklāmā).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis reklāmas fotogrāfijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Laikmetīgās tendences reklāmas fotogrāfijas estētikā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmas fotogrāfija kā kolektīvi radīts produkts.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Robert A. Sobieszek (2010). The art of persuasion: a history of advertising photography. H.N. Abrams

2.

Johnston, P. (2000). Real Fantasies: Edward Steichens adwertising photography. Berkeley: University of California press

3.

Barett, T. (1990). Criticizing Photographs: an introduction to understading images. California. Mayfield Pubishing Company.

4.

Bate, D. (2009). Photography: Key Concepts. Oxford & New York: Berg

5.

Benjamins, V. (2005). Iluminācijas. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

6.

Flusser, V (2005). Towards A Philosophy of Photography. London: Reaktion Books Ltd.

7.

Roland, B. (1980). Mythologies, London: Paladin.

8.

Rolāns, B. (2006). Camera lucida. Piezīme par fotogrāfiju. Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs.

9.

Wells L. (ed) (2004). Photography: a critical introduction. London & New York. Routledge.

10.

Zontāga, S. (2008). Par fotogrāfiju. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.

11.

Judith Williamson, Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising (London: Marion Boyars, 1978). 6.

12.

Raymond Williams, Advertising: TheMagic System, Problemsin Materialism and Culture (London: Verso, 1980), p 184.

Papildu literatūra

1.

Bodrijārs, Ž. (2000). Simulakri un simulācija. Rīga: Omnia Mea.

2.

Manovičs, L. (2006). Jauno mediju valoda. Rīga: Jauno mediju kultūras centrs RIXC.

3.

McLuhan, M. (1964). Understanding media. New York: Signet Books.

4.

McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. Singapore: HardWired.

Citi informācijas avoti

1.

Contacts I, II, III, 2005

2.

Genius of photography 1-6, BBC

3.

Moment of Impact, 1999