Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izziņas procesu izpēte

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_125
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt zināšanu apguvi par psiholoģiskās izpētes izziņu procesu metodēm un rezultātu apstrādes un analīzes principiem.

Priekšzināšanas

vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihes bioloģiskie pamati, personības psiholoģija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.studenti pārzina un apraksta izziņas procesu psiholoģiskās izpētes nosacījumus, prasības un izpētes specifiku; ka arī studenti izskaidro dažādu vecumposmu psiholoģiskās izpētes īpatnības.

Prasmes

1.studenti argumentēti diskutē par izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodēm un to rezultātu apstrādes un analīzes principiem; argumentēti un kritiski izvērtē psiholoģiskās izpētes metodes par izziņas procesu atbilstību dažādiem vecumposmiem.

Kompetences

1.Studējošie spēj konkretizēt izziņas procesu psiholoģiskās izpētes prasības un specifiku dažādās vidēs; patstāvīgi kritiski izvērtē izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodes atbilstību dažādiem vecumposmiem; izmanto psiholoģiskas izpētes veidus gan individuāli.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studenti aktīvi piedalās lekcijās un praktiskajās nodarbībās; patstāvīgi lasa norādīto literatūru, gatavojoties semināram par izlasīto materiālu; kursa noslēgumā nodod mājas darbu (referātu): prasības referāta izstrādei - izvēlēties referāta tematam vienu no izziņas procesiem psiholoģiskās izpētes metodi pēc savas izvēles. Patstāvīgi apgūt dotos avotus, izvērtēt datu bāzēs pieejamo informāciju un aprakstīt izvēlēto izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metode pēc noteikta plāna (4-6 lapas); gatavojas eksāmenam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
aktīva dalība semināros, lekcijās (20%); sistemātiska, patstāvīga literatūras apguve, patstāvīga norādītās literatūras lasīšana un aktīva piedalīšanās diskusijās semināru gaitā (20%); izpildīts mājas darbs (referāts) (30%); rakstisks eksāmens (30%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
-
-
2

Tēmas

Psiholoģiskās izpētes (izziņas procesu) metožu daudzveidība un to izvēles pamata principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
-
-
2

Tēmas

Psiholoģiskās izpētes (izziņas procesu) metožu daudzveidība un to izvēles pamata principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu izpētes specifika dažādās vidēs (pirmsskolas iestādē, skolā, klīnikā).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu izpētes specifika dažādās vidēs (pirmsskolas iestādē, skolā, klīnikā).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu vecuma grupu izziņas procesu izpētes īpatnības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu vecuma grupu izziņas procesu izpētes īpatnības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sākotnējās informācijas ievākšana un protokolēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sākotnējās informācijas ievākšana un protokolēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu (uzmanības, uztveres, atmiņas, domāšanas, runas) izpēte.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu (uzmanības, uztveres, atmiņas, domāšanas, runas) izpēte.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intelekta izpēte.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intelekta izpēte.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpētes rezultātu analīzes pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpētes rezultātu analīzes pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpētes apraksta veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpētes apraksta veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informēšana par izpētes rezultātiem Ētikas jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informēšana par izpētes rezultātiem Ētikas jautājumi.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Anastazi, A. & Ubrina, S.(2002) Psiholoģiskā testēšana [Psihologičeskoje

2.

testirovaņije], Sankt-Peterburg.

3.

Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of Psychological Assessment. Fourth

4.

edition. John Wiley & Sons.

5.

Kaplan, R. M., & Saccuzzo, D. P. (2009). Psychological Testing: Principles,

6.

Applications, and Issues. Cengage Learning.

7.

Sattler J. M. (1998). Assessment of Children. NewYork: Harcort Brace

8.

Jovanovich.

Papildu literatūra

1.

Educational Testing Service (2009). Psychology Test: Practice Book.

2.

Hogan, T. P. (2007). Psychological testing: a practical introduction (2nd ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

3.

Vengens A., Cukermane, G. (1994). Jaunākā skolas vecuma bērnu individuālā

4.

apsekošanas shēma. Rīga.

Citi informācijas avoti

1.

Personality Assessment

2.

Psychological Assessment

3.

Psychological Methods