Izziņas procesu izpēte
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.studenti pārzina un apraksta izziņas procesu psiholoģiskās izpētes nosacījumus, prasības un izpētes specifiku; ka arī studenti izskaidro dažādu vecumposmu psiholoģiskās izpētes īpatnības.
Prasmes
1.studenti argumentēti diskutē par izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodēm un to rezultātu apstrādes un analīzes principiem; argumentēti un kritiski izvērtē psiholoģiskās izpētes metodes par izziņas procesu atbilstību dažādiem vecumposmiem.
Kompetences
1.Studējošie spēj konkretizēt izziņas procesu psiholoģiskās izpētes prasības un specifiku dažādās vidēs; patstāvīgi kritiski izvērtē izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodes atbilstību dažādiem vecumposmiem; izmanto psiholoģiskas izpētes veidus gan individuāli.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti aktīvi piedalās lekcijās un praktiskajās nodarbībās; patstāvīgi lasa norādīto literatūru, gatavojoties semināram par izlasīto materiālu; kursa noslēgumā nodod mājas darbu (referātu): prasības referāta izstrādei - izvēlēties referāta tematam vienu no izziņas procesiem psiholoģiskās izpētes metodi pēc savas izvēles. Patstāvīgi apgūt dotos avotus, izvērtēt datu bāzēs pieejamo informāciju un aprakstīt izvēlēto izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metode pēc noteikta plāna (4-6 lapas); gatavojas eksāmenam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
aktīva dalība semināros, lekcijās (20%); sistemātiska, patstāvīga literatūras apguve, patstāvīga norādītās literatūras lasīšana un aktīva piedalīšanās diskusijās semināru gaitā (20%); izpildīts mājas darbs (referāts) (30%); rakstisks eksāmens (30%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes (izziņas procesu) metožu daudzveidība un to izvēles pamata principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskās izpētes (izziņas procesu) metožu daudzveidība un to izvēles pamata principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu izpētes specifika dažādās vidēs (pirmsskolas iestādē, skolā, klīnikā).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu izpētes specifika dažādās vidēs (pirmsskolas iestādē, skolā, klīnikā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu vecuma grupu izziņas procesu izpētes īpatnības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu vecuma grupu izziņas procesu izpētes īpatnības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sākotnējās informācijas ievākšana un protokolēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sākotnējās informācijas ievākšana un protokolēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu (uzmanības, uztveres, atmiņas, domāšanas, runas) izpēte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu (uzmanības, uztveres, atmiņas, domāšanas, runas) izpēte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intelekta izpēte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intelekta izpēte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes rezultātu analīzes pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes rezultātu analīzes pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes apraksta veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izpētes apraksta veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informēšana par izpētes rezultātiem Ētikas jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informēšana par izpētes rezultātiem Ētikas jautājumi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Anastazi, A. & Ubrina, S.(2002) Psiholoģiskā testēšana [Psihologičeskoje
testirovaņije], Sankt-Peterburg.
Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of Psychological Assessment. Fourth
edition. John Wiley & Sons.
Kaplan, R. M., & Saccuzzo, D. P. (2009). Psychological Testing: Principles,
Applications, and Issues. Cengage Learning.
Sattler J. M. (1998). Assessment of Children. NewYork: Harcort Brace
Jovanovich.
Papildu literatūra
Educational Testing Service (2009). Psychology Test: Practice Book.
Hogan, T. P. (2007). Psychological testing: a practical introduction (2nd ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Vengens A., Cukermane, G. (1994). Jaunākā skolas vecuma bērnu individuālā
apsekošanas shēma. Rīga.
Citi informācijas avoti
Personality Assessment
Psychological Assessment
Psychological Methods