Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_207
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
7,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt pamatzināšanas par morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām augošā organismā un novecojot, par fizisko īpašību attīstīšanas sensitīvajiem periodiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Skolotāju prakse I.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par cilvēka organisma augšanas un fiziskās attīstības likumsakarībām un šo zināšanu kritisku izpratni, vecumposmu periodizāciju. 2. Augošu bērnu anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām atsevišķos vecumposmos. 3. Morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām, dažādos cilvēka dzīves posmos, fizisko vingrinājumu lomu fiziskās attīstības veicināšanā, darbspēju attīstīšanā un uzturēšanā.

Prasmes

1.4. Veikt fizisko aktivitāšu jomā profesionālu, inovatīvu un pētniecisku darbību. 5. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par fizioloģisko rādītāju izmaiņām bērna, pusaudža un jaunieša vecumā, novecošanās procesā un to izmantot praksē. 6. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot mācību un laboratorijas darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu kolektīvi izstrādājot laboratorijas darbus, izmērīt cilvēka antropometriskos rādītājus.

Kompetences

1.7. Novērtēt bērnu un pieaugušu cilvēku fizisko attīstību, aptuveni novērtēt bioloģisko vecumu un pusaudžu dzimumattīstības pakāpi. 8. Izvēlēties katram skolēnu vecumposmam piemērotākās fizisko aktivitāšu slodzes, mācīšanas un mācīšanās metodes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem par tēmām: 11. augšanas un attīstības likumsakarības; morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos; jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums; 12. pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums; 13. pusaudžu un jauniešu fizioloģisks raksturojums; fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas trijos kontroldarbos: 2. Augšanas un attīstības likumsakarības, morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. 3. Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. 4. Pusaudžu un jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas vienā laboratorijas darbā (antropometrijas metodes) un studiju darbā. Beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums 10 ballu skalā pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
44 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Augšanas un attīstības likumsakarības, ietekmējošie faktori. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos. Jaundzimušā, zīdaiņa vecuma, agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Laboratorijas darbs: Antropometrija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pontaga, I. (2012). Vecumposmu fizioloģija. 1.daļa. Metodiskais līdzeklis, LSPA, Rīga, 87 lpp.

2.

Pontaga, I. (2012). Vecumposmu fizioloģija. 2.daļa. Metodiskais līdzeklis, LSPA, Rīga, 36 lpp.

3.

Rowland, T.,W. (2004). Children’s Exercise Physiology. Human Kinetics, printed in USA, 298 p.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Malina, R., M., Bouchard, C., & Bar-Or, O. (2004). Growth, Maturation, and Physical Activity. Human Kinetics, 728 p.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Taylor, A., & Johnson, M. (2008). Physiology of Exercise and Healthy Aging. Human Kinetics, 304p.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Pontaga, I., & Ūdre, V. (2008). Bērnu un pusaudžu fizisko spēju attīstīšanas bioloģiskais pamatojums. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata (Galv. redaktors J.Žīdens), Latvijas Treneru tālākizglītības centrs, Rīga, 54-69.

Citi informācijas avoti

1.

Malina, R., M., Baxter-Jones, A., D., G., Armstrong, N., et al. (2013). Role of Intensive Training in the Growth and Maturation of Artistic Gymnasts (Review article). Sports Medicine, 43, 783–802.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Tanner, J., M., & Preece, M. A. (1989). The Physiology of Human Growth. Cambridge University Press, 232 p.Piemērots angļu valodas plūsmai