Fizioloģija un patoloģiskā fizioloģija
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas fizioloģiskajos procesos dzīvā organismā, to regulācijas principos un mehānismos.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt pamata fizioloģiskos mērījumus. Pielietot iegūtās zināšanas turpmākajā studiju procesā. Saskatīt atšķirības starp normāliem un patoloģiskiem procesiem, izvērtēt tos. Pielietot zināšanas savā praktiskajā darbībā.
Kompetences
1.Students spēs izmantot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmīgi izskaidrojot un demonstrējot dažādas fizioloģiskas darbības dabīgajos preparātos un uzskates līdzekļos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekciju un praktisko nodarbību apmeklējums; gatavošanās pārbaudījumiem (kontroldarbi, kolokviji), atbilstoši studiju kursa saturam; gatavošanās studiju kursa beigu pārbaudījumam; individuālais un grupu darbs; darbs ar studiju materiāliem, mācību literatūru (izpēte, analīze); praktisko darbu rezultātu noformēšana; konkrētu uzdevumu izpilde; darbu prezentāciju sagatavošana; konsultāciju apmeklējums par studiju kursa saturu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Zināšanu pārbaude īsa testa veidā katras praktiskās nodarbības laikā. Studentu patstāvīgā darba pārbaude un novērtēšana 50%. Galīgā teorētisko zināšanu pārbaude studiju kursa apguves nobeigumā - Eksāmens 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizioloģijas priekšmets un zinātni raksturojošie pamatjēdzieni, šūnu plazmolemas funkcijas, organisma funkciju regulācijas mehānismi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā vide un homeostāze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu un muskuļu fizioloģija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas fizioloģija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asinis, sastāvs, šūnu veidi, funkcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asinsrite. Limfa veidošanās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izvadsistēmas darbība, nieru fizioloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patoloģiskās fizioloģijas priekšmets un uzdevumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārējā nozoloģija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tipveida patoloģiskie procesi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācība par etioloģiju, patoģenēzi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācība par slimību.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Aberberga - Augškalne L. "Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem", Medicīnas Apgāds, 2008. (akceptējams izdevums)
Ganong’s Reviews of Medical Physiology. 26th ed., 2019.
Papildu literatūra
L. Aberberga-Augškalne, O. Koroļova. Fizioloģija ārstiem. SIA Medicīnas apgāds, 2021.
K .E. Barrett, S. M. Barman, S. Boitano, H. Brooks. Ganong's Review of Medical Physiology. 26th ed. LANGE Basic Science, 2019.
Banasik J.L., Emerson R.J. Pathophysiology. 2019
Huether S.E. Understanding Pathophysiology, 2019.